Najnovší Ford Mustang sa podrobil rozsiahlym úpravám.
Nie je tomu tak dávno, čo sme spoznali brutálne upravený Ford Mustang od americkej spoločnosti Galpin Auto Sports. Ako koncepčnú podobu sme ho začali evidovať od posledného autosalónu v Los Angeles, kde bol tento počin predstavený pod názvom The Rocket. Hneď v úvode treba poznamenať, že pod samotný dizajn sa významnou mierou podpísal Henrik Fisker, teda ako už asi tušíte, človek, ktorý stál za, v tomto čase už nebohou automobilkou Fisker. Okrem toho sa podieľal na návrhoch vozidiel ako Aston Martin DB9 či BMW Z8.
Prvotná autosalónova podoba sa pýšila mohutným bodykitom, predovšetkým vytiahnutými blatníkmi a ako môžeme vidieť na fotografiách nižšie, produkčná verzia, ktorá sa nám práve predstavuje, si v podstate všetky koncepčné riešenia ponechala. Príbuznosť s Mustangom je síce jasná, Galpin však berie Rocket ako svoj vlastný počin. Charakterizuje ho hlavne obrovská predná maska chladiča s mriežkou z karbónu a chrómovou lištou uprostred. Po stranách nového nárazníka nájdeme dodatočné LED-diódové pásy vrámci nasávacích otvorov, ktoré si našli miesto aj na novej prednej kapote. Ďalej Rocket ponúka spomínané citeľne rozšírene blatníky, pod ktorými sa nachádzajú 21“ disky kolies skrývajúce obrovské vŕtané kotúče od Bremba. Vzadu do očí bije odtrhová hrana, ako akési krídlo vychádzajúce priamo z karosérie. Oproti konceptu v striebornej farbe a s čiernymi pruhmi je tento prezentačný kúsok v čierno-čiernom outfite aka black on black.
Samozrejme, asi najdôležitejšie čo treba spomenúť je to, čo sa nachádza pod kapotou. GAS sú po stránke špecifikácií vcelku skúpi na slovo, vieme totiž len to, že motorový priestor vypĺňa preplňovaný 5-litrový osemvalec s početnými úpravami. Tie musia byť naozaj veľkolepé, keďže Rocket uvádzajú na trh s výkonom 540 kW / 735 koní. K zmenám malo dôjsť v prípade turbodúchadiel, výfukového potrubia a rozhodne technici neobišli i riadiacu jednotku a teda softvér, ktorý bol určite kompletne preprogramovaný. Bohatšími informáciami doposiaľ nedisponujeme, počítať by sme ale mali s manuálnou prevodovkou (s najväčšou pravdepodobnosťou konkrétne 6-stupňovou), cenovkou začínajúcou minimálne od 100-tisíc $ a celosvetovým predajom. Brutálny a strach evokujúci počin od Galpin Auto Sports sa tak kľudne môže objaviť i na našom území, ak by sme takúto vedomosť nadobudli, rozhodne vás o tom budeme informovať.