Land Rover prehlásil, že ide o najdrahšie sériové vozidlo v histórii značky, pričom sa netají i tým, že tento model označuje za najluxusnejšie SUV na svete.
O kvalitách vozidiel nesúcich nápis Range Rover na kapotách snáď nemôžeme ani pochybovať. Automobilka Land Rover odjakživa dokazuje to, že ich luxusná modelová ponuka (Range Rover & Range Rover Sport) patria medzi tie najkvalitnejšie a najluxusnejšie SUV-čka na svete. Potvrdzuje to i najmä fakt, že po vyše 20 rokoch vstúpila do ponuky Range Roveru špeciálna verzia s predlženým rázvorom o citeľných 140 mm. Po dlhej pauze je teda Range opäť na trhu v štýle luxusných limuzín, navyše, verzia ktorá nesie prosté označenie LWB (long wheelbase) je jediným sériovo ponúkaným SUV-čkom s danými parametrami na našom trhu. A Briti najnovšie pritvrdzujú opäť! Nedávno založená divízia SVO (Special Vehicle Operations) totiž vypúšťa v spolupráci so spoločnosťou Holland & Holland (firma zaoberajúca sa zbraňami) do sveta prvé ovocie, a to naozaj exkluzívnu, len 120-kusovú edíciu, nesúcu názov Range Rover Holland & Holland.
Jej základom je práve spomínané predlžené vyhotovenie LWB, pričom zovňajškom sa odlišuje predovšetkým netradičným zeleným lakom, maskou v zhodnom odtieni a početným chrómovaním. Ide o limitovanú edíciu, ktorá sa v portfóliu zaradí úplne najvyššie, teda za Range Rover Autobiography Black. Potvrdzuje to aj cena, keďže tá štartuje až na neuveriteľných 180-tisíc libier, teda približne 230-tisíc €! Land Rover tak hovorí ako o najdrahšom sériovom vozidle v histórii značky, pričom sa netají i tým, že model "RR H&H" označuje za najluxusnejšie SUV na svete, keďže žiadna iná automobilka nič podobné neponúka. Ako som už napísal, vznikne len 120 kusov, za jeden rok ich však vyrobia maximálne 40. Všetky exempláre budú pochopiteľne vybavené výhradne len s tými najlepšími motorizáciami. V prvom prípade ide o 4,4-litrový turbodiesel SDV8, v druhom pekelný, benzínový osemvalec s výkonom 510 koní.
Všetka exkluzivita sa nachádza v interiéri, kde kraľujú hliníkové doplnky s gravírovanými detailami, drahé drevené dekóry, najkvalitnejšie kožené čalúnenie v hnedej farbe a viacero štítkov a plakiet Holland & Holland. Samozrejme, čerešničkou na torte sú zadné sedadlá. Z predĺženia samozrejme profitujú zadný pasažieri, ktorí sedia v osobitných luxusných a hlavne pohodlných sedadlách Executive Class. Tie sa dajú polohovať v rozsahu 17 stupňov, pričom disponujú masážnymi funkciami. Zároveň funkcia Passenger Seat Away umožňuje sklopiť sedadlo spolujazdca vpredu, pre ešte väčšie pohodlie a miesto na nohy pasažierom sediacich v zadnom "kresle". Nechýbajú výsuvné stolíky a poličky, viaceré USB porty a hodnotne pôsobiace nočné osvetlenie. Špecialitkou je i riešenie batožinového priestoru, kde si miesto našiel hliníkový kufor potiahnutý kožou. Jeho vnútro schováva Alcantaru a dvojicu pušiek, pochopiteľne značky Holland & Holland.