Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
1. mája 2024 o 8:43
Čas čítania 0:50
TASR

Slovenským influencerom hrozí pokuta až do výšky 250-tisíc eur. Mali by si dobre rozmyslieť, čo propagujú, odkazujú úrady

ZAUJÍMAVOSTI INFLUENCERI PENIAZE
Uložiť Uložené

Influenceri a streameri, ktorí sú platení za propagáciu hazardných hier, navodzujú často u mladých ľudí dojem, že ich hranie je bezpečné. Teraz si na to budú musieť dať väčší pozor.

Influenceri by si mali byť vedomí, že za propagáciu nelegálnych webových stránok týkajúcich sa nelegálnych hazardných hier im hrozí pokuta. A to aj pri reklame vo forme bonusových kódov, odkazov na nelegálne online kasína alebo živého streamovania priebehu hry.

V prípade fyzickej osoby ide o pokutu do výšky 50-tisíc eur, pri právnickej osobe do 250-tisíc eur. Upozornil na to v utorok Úrad pre reguláciu hazardných hier (ÚRHH). 

„Influenceri a streameri, ktorí sú platení za propagáciu hazardných hier, navodzujú často u mladých ľudí dojem, že hranie hazardných hier je bezpečné, zábavné a dokonca štýlové. Mali by si uvedomiť, akú dôležitú úlohu zohrávajú vo formovaní osobnosti a vnímaní sveta mladých ľudí, a prevziať zodpovednosť za obsah a posolstvá, ktoré šíria,“ uviedol generálny riaditeľ ÚRHH Martin Bohoš.


Pokiaľ influencerov osloví na spoluprácu spoločnosť, ktorej predmetom činnosti je prevádzkovanie hazardných hier, ÚRHH im odporúča, aby si overili na jeho webovej stránke, či má spoločnosť udelenú platnú licenciu na prevádzkovanie hazardných hier. Vyhnú sa tak rizikám hroziacim z nelegálnej propagácie.


„Ak sa rozhodnete pre propagáciu hazardnej hry, samozrejmosťou by malo byť dodržiavanie platnej legislatívy, obmedzenie šírenia takéhoto obsahu maloletému publiku a aktívna komunikácia pravidiel zodpovedného hrania,“ uzavrel Bohoš s tým, že budúcnosť influencer marketingu v oblasti hazardných hier a ich regulácia bude závisieť od prístupu samotných influencerov.

Domov
Zdieľať
Diskusia