Prinášame tretiu časť, v ktorej nájdete konkrétne živé fotografie z dejiska, plus tie najhlavnejšie informácie o spomenutých modeloch.
Ako som už spomínal v prvom, respektíve v druhom pokračovaní venovanom 84. ročníku autosalónu v Ženeve, práve dnes sa oficiálne otvorili pre verejnosť jeho brány. Tie najzaujímavejšie a najhlavnejšie novinky ti samozrejme servírujeme už dlhšie, keďže aj tohtoročné priestory Palexpa sú nabité nespočetným množstvom noviniek. Nižšie tak nájdete ďalšiu várku živých fotografií priamo z dejiska výstavy, plus tie najhlavnejšie informácie o spomenutých modeloch, ktoré pútajú najväčšiu pozornosť na novinárskych dňoch. Ak si prvý diel prehliadol, určite klikni tu, nakoľko tam okrem ďalších zaujímavých modelov nájdeš aj presné informácie a organizačné pokyny ohľadom autosalónu.
Aud S1 a S1 Sportback
Dnes začneme stánkom Audi, kde nájdeme ďalší športovo ladený model automobilky. Na autosalóne si svetovú premiéru odkrúca faceliftovaný, najmenší model v rámci portfólia, A1. Okrem toho, Audi prichádza so športovo založenými modelmi S1 a S1 Sportback, ktoré reprezentujú dravejšie ambície mestského hatchbacku. Nechýba dvojfarebné prevedenie exteriéru, kde čiernu strechu dopĺňajú nové odtiene karosérie, vrátane tejto, do očí bijúcej žltej Vegas Yellow. S1-ky sa pýšia výraznejším bodykitom, zaujímavo tvarovanými svetlometmi, štvoricou výfukov, 18'' diskami s novým, športovým dizajnom, závodnými sedadlami a športovejšie ladeným interiérom. Predná kapota ukrýva známy motor 2.0 TFSI, ktorý bol v tomto prípade naladený na výkon 170 kW / 231 koní. Rýchlostné parametre ako aj zvyšné informácie sa dozvieš tu.
BMW 4 Gran Coupe
Modelová ponuka BMW sa medzičasom tak rozšírila o úplne nové modely, či modernizácie, že na autosalón dokonca automobilka nepriviezla posledný prírastok do rodiny, rad X4, ktorý sa predstavil dnes v noci. Pod svetlami reflektorov však nechýba ďalší, úplne nový rad 4 Gran Coupe. K zaužívaným verziám v strednej triede (sedan, kombi, kupé a kabriolet) a rodinne založenej verzii Gran Turismo sa teda najnovšie pridáva štvordverové kupé. Po dizajnovej stránke sa nejedná naozaj o žiadne prekvapenie. Laicky povedané, pozeráme sa prakticky na BMW radu 6 Gran Coupe, ktoré bolo prezlečené do menšieho, trojkového (štvorkového) kabátu. Podľa môjho názoru však práve toto prevedenie vyzerá z modelov strednej triedy automobilky najlepšie. Ani motorizácie nepredstavujú pre nás žiadne prekvapenie. Základom je 420i s výkonom 135 kW, naopak vrcholom ponuky je šesťvalec 435i s výkonom 225 kW. Podrobné informácie však nájdeš tu.
Cadillac Escalade
Americký Cadillac sa snaží expandovať výraznejšie aj do Európy a to najmä prostredníctvom menších modelov s atraktívnym vzhľadom a zlepšenou kvalitou spracovania. Na opačnom konci portfólia, čo sa veľkosti týka, nájdeme model Escalade. Ikona amerických SUV-čiek s maximálnymi rozmermi, ktorá sa teší popularite najmä v hudobných klipoch známych raperov a nielen tých, sa ukázala v úplne novej generácii. Escalade je hlavne o výkone a veľkých rozmeroch, za relatívne nízku cenu sa touto cestou uberá aj nový mastodont Cadillacu. Na dĺžku meria až 5180 mm, respektíve až 5688 mm v prípade predĺženej verzie s označením ESV. Pod kapotou nájdeme nový vidlicový osemvalec s objemom 6.2 litra. Ten poskytuje výkon 313 kW / 420 koní. Vozidlo disponuje modernými Full-LED svetlometmi, až 22'' diskami a vo vnútri plnohodnotne odvezie až 8 pasažierov.
Hamann Nervudo
Ani známy tuner Hamann nezaháľa a opäť nám posiela upravený Aventador pod krycím názvom Nervudo. Oranžovú farbu z minulého roka však vystriedala šedá, ktorú dopĺňajú krikľavo zelené detaily. Úprava však nie je až taká výrazná, ako to je v prípade Mansory. Hamann doplnil len pár karbónových líšť, splitter na predný upravený nárazník a zadný väčší spojler, či nové disky. Okrem toho, pôvodných 700 nahradilo stádo 760-tich koní.
Honda Civic Type R concept
Čo by to bol za Civic, keby neexistoval v špičkovej verzii Type R. Najnovšía generácia toto prevedenie zatiaľ postráda, vystavovaný koncept však napovedá, že je len otázkou času, kedy sa do radov verzií pridá. Oficiálne sa hovorí o možnej vízii, ako bude japosnký hot-hatch vyzerať, skutočnosť je však taká, že do veľkej miery sa pravdepodobne pozeráme na finálnu verziu. Musím sa priznať, že klasický, ľudový Civic aktuálnej generácie sa mi nijak špeciálne nepáči, najmä vďaka početnému oplastovaniu či lacných riešení v základných výbavách. Toto je však úplne iná káva a opäť sa potvrdzuje to, že farba a kolesá robia auto. Do pozornosti dávam najmä riešenie zadného spojlera, ktorý je naozaj perfektne tvarovaný. Type R chce byť najrýchlejšou predokolkou na svete, respektíve na Nürburgringu a podľa tohto konceptu je vidno, že to Honda myslí naozaj vážne. Uvidíme teda časom, čo z tohto naozaj vznikne.
Chevrolet Corvette Z06
Z Detroitu do Švajčiarska prináša Chevrolet svoju momentálnu pýchu, Corvette v špičkovej verzii Z06. V poradí už štvrtá generácia nadupanej a zároveň druhej najvýkonnejšej verzie, nám prináša veľké veci. Vo svojich útrobách schováva mohutný 6,2-litrový preplňovaný osemvalec s výkonom až 625 (niekde sa uvádza až 634) koní a 861 N.m, ktorému sekunduje 1,7-litorvý kompresor Eaton s medzichladičom umiestneným na vrchu motora. Za zmienku stojí aj nová osemstupňová automatická prevodovka 8L90 s ovládaním pod volantom a s piatimi spojkami! Žlto-čierna beštia dostala vyzývavý outfit doplnený čiernymi nadstavcami a väčšou zadnou odrazovou hranou. Ak ťa novinka zaujala, tu sa dozvieš všetko podstatné.
Lexus RC F
Japonci priviezli vrchol svojej momentálnej produkcie, s ktorým chcú konkurovať takým esám ako je BMW M4 či Mercedes C 63 AMG. Reč je o trojdverovom vozidle RC, ktoré je odvodené od IS-ka a v rámci verzie F ponúka brutálne parametre a kontroverznejší dizajn. Atmosféricky plnený osemvalec s objemom rovných 5-litrov ponúka 334 kW / 466 koní. Tento výkon zaručuje zrýchlenie z kľudu na 100 km/h za 4,5 sekúnd a maximálnu rýchlosť okolo 300 km/h. Poháňané sú zadné kolesá a na prenos sily slúži osemstupňový automat. Lexus dokonca prvýkrát prichádza aj s možnosťou vypínania valcov pri pokojnej jazde, viac sa však dozvieš už tu.
Mercedes-Benz triedy S Coupé
Nepochybne, jedným z najkrajších aut autosalónu je úplne nová generácia triedy CL, ktorá sa premenovala na S Coupé. Dizajnová dokonalosť, ktorá všetkými štyrmi spadá pod momentálny trend značky, je dlhá až 5027 mm a vysoká len 1411 mm. Nádherná línia strechy, ktorú skrášľuje bezrámové riešenie dverí dopĺňa agresívne strihnutá predná maska a nové, horizontálne členené zadné svetlomety. Čerešničkou sú príplatkové svetlomety so 47 kryštálmi Swarovski, ktoré sekundujú zvyšným, predným LED-diódám. Sama automobilka tvrdí, že sa pozeráme na „najúžasnejšie kupé všetkých čias“, pričom sa netají tým, že konkurovať sa chystá aj takým mohykánom ako je Bentley Continental GT. Zatiaľ je k dispozícii len verzia S 500 Coupé s objemom 4,7-litra, ktorý poskytne solídny výkon 335 kW / 455 koní a až 700 N.m. Akcelerácia na 100 km/h bude trvať pod 5 sekúnd, naopak maximálna rýchlosť vzrástla na 250 km/h. Podrobné informácie o tomto krásavcovi nájdeš tu.
Nissan GT-R Nismo
Ako som spomínal už pri predstavení "chytrého spätného zrkadla" od automobilky Nissan, najviac pozornosti v stánku značky smeruje autu všetkých aut, teda brutálnemu GT-R-ku. To prešlo s príchodom nového roka opäť drobnými vylepšeniami, tentokrát aj vrátane dizajnu. Pre nasledujúci modelový rok dastala táto strela novú grafiku predných a zadných svetiel, či upravené nárazníky. Čerešničkou na torte je však verzia Nismo, ktorá sa pýši agresívnejším a výraznejším bodykitom s perfektnou aerodynamikou. Najdôležitejšie je ale srdce verzie, teda 3,8-litrový šesťvalec s navýšeným výkonom až na 595 koní a 650 N.m. Vďaka tomu pokorí 100 km/h za približne 2,4 sekundy. Severnú slučku na Nurburgringu GT-R Nismo zvládlo za 7:08 minút, čo je 4. najrýchlejší čas medzi sériovými automobilmi v celej histórii okruhu! Odporúčam pokračovať v čítaní tu.
Nissan Juke facelift
Pravdepodobne najkontroverznejší model medzi súčasnými sériovými vozidlami sa dočkal omladzujúcej modernizácie. Umiernené krivky mestského crossovera však určite nečakajte. Predná maska obnáša členitejšie vrchné svetlomety, najmä po vzore modelu 370Z, okrúhle svetlomety v strednom rade, ktoré vďaka čiernemu, respektíve chrómovému podkladu pôsobia ešte väčšie a netypickejšie. Okrem toho pribudli nové odtiene karosérie, dizajny diskov a jemných úprav sa dočkal aj zvyšok exteriéru, ale aj interiéru. Viac tu.
Porsche 911 Targa 4
Už na autosalóne v Detroite sa stalo to, čo sa šepkalo už dávnejšie, a preto sme sa dočkali modelu 911 v zaujímavom prevedení Targa, ktoré odkazuje na svoju originálnu stavbu karosérie z histórie automobilky. Novinkou je výrazný oblúk, za ktorým nasleduje naozaj zaujímavo tvarované veľké zadné okno. Oproti predošlej generácii sa nejedná len o odnímateľný strešný panel, ale mechanizmus, ktorý spočíva v tom, že za časovú dobu 19-tich sekúnd sa nadvihne zadná presklenná plocha a strešný panel sa pod ňu veľmi precízne schová. Všetko to spíska elektromotor umiestnený práve v oblúku. Targa je v ponuke len s pohonom všetkých kolies (Targa 4), pričom na výber je z klasickej, 350-koňovej verzie, alebo verzie Targa 4S s výkonom 400 koní. Presnejší pohľad na riešenie strechy nájdeš tu.
Volkswagen Golf GTE
Automobilka Volkwagen dopĺňa športovo orientované verzie Golfu, benzínové GTI a naftové GTD o hybridnú verziu GTE. GTI bolo priekopníkom v kategórii športových hatchbackov, GTD bol zas prvým hot-hatchom so vznetovým morom a práve GTE má v nastolenom trende pokračovať, hovoríme teda o prvom hybridnom hot-hatchy. Pod kapotou sa nachádza štvorvalec 1.2 TSI s výkonom 110 kW / 150 k, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 75 kW / 102. Výsledný výkon je kombináciou týchto motorov, pričom ponúka 150 kw / 204 koní a 350 N.m. Poháňané su samozrejmé predné kolesa, kde putuje sila prostredníctvom šestupňovej prevodovky DSG. Maximálna rýchlosť pri čisto hybridnom pohone je až 130 km/h, pri použití konvenčného pohonu maximálka vzrastie na 217 km/h. Akcelerácia na 100 km/h mu trva 7,6 sekundy a kombinovaná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 1,5 litra. Hybridný hot-hatch rozoznáte, ak budete mať to šťastie a stretnete ho, vďaka charakteristickému pásu LED-diód vpredu, či prvým Full-LED svetlometom značky VW, cez ktoré prechádza nie červená, ale modrá linka.
Volkswagen Scirocco facelift
I keď svetom kolovali neraz pesimistické chýry, Volkswagen predsa len svoj športový model s ikonickým názvom nevypúšťa z portfólia, práve naopak. V Ženeve sme sa dočkali nečakane faceliftu, ktorý sa nám ukázal minulý mesiac. Hlavnými zmenami prešli predné partie, ktoré dostali svetlomety s pozmenenou grafikou, tvorené z LED-diód a xenónov. Predný i zadný nárazník ponúka viac dravosti, čo dokazuje aj športová verzia R, ktorá je vyobrazená na fotografiách. Pod jej kapotou sa nachádza dvojlitrový turbomotor 2.0 TSI s výkonom až 206 kW / 280 koní. O pozmenenej palete motorov a bližších detailoch sa dočítaš tu.
Ktorá z týchto noviniek ťa najviac oslovila? Ak naozaj žiadna, nezúfaj, vidíme sa opäť zajtra v poslednom diele.