Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
6. marca 2014 o 1:22
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

TECH BMW
Uložiť Uložené

V noci pred oficálnym otvorením tohtoročného Ženevského autosalónu sa diali veľké veci. Paradoxne, mimo diania automobilovej udalosti roka, sa na svetlo sveta ukázal úplne nový rad X4 od BMW a my ti prinášame exkluzívne informácie.

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

V noci pred oficálnym otvorením tohtoročného Ženevského autosalónu sa diali veľké veci. Paradoxne, mimo diania automobilovej udalosti roka, sa na svetlo sveta ukázal úplne nový rad X4 od BMW a my ti prinášame exkluzívne fotografie a informácie.

Ako automobilka avizovala už dávnejšie, prvý oficiálny deň autosalónu v Ženeve, teda 6. marcaukáže svetu svoj úplne nový rad X4. Svoj sľub dodržala a v noci sme sa dostali k prvým oficiálnym fotografiám tejto horúcej novinky. Ako ste si však mohli všimnúť, na titulnom obrázku chýba logo práve prebiehajúceho ženevského autosalónu, z čoho vyplýva, že BMW tam X4-ku naozaj nepredstaví. Je to trochu čudné, keďže Ženeva je autosalónový highlight a automobilky sa doslova bijú o svoje miesto na výstavisku, no BMW skromnosťou v hale Palexpo absolútne netrpí. Práve naopak, svoju premiéru tam má viacero modelov naraz, preto je asi pochopiteľné, že kvôli možnej vzájomnej konkurenčnosti, ale aj narušeniu určite dobrého marketingu, si automobilka X4-ku vychváli nabudúce pri ďalšej príležitosti. 

Očakávané a spomínané rozšírenie rady X dostalo teda reálnu podobu a BMW zverejňuje prvé oficiálne fotografie menšieho brata populárnej X6-ky. Rovnako ako X6-ka, aj nová X4-ka spája "terénné" rysy úspešnej rodiny radu X so športovou eleganciou klasického kupé. Po rade X6 teda aj xštvorka spadá pod jedinečný druh automobilov s označením SAC (Sport Activity Coupé). Už na prvý pohľad je každému jasné, že vozidlo srší športovým charakterom, pričom posúva nudné tvary X3-ky na oveľa dynamickejšiu úroveň. X3 som spomenul preto, že práve toto SUV-čko sa stalo základom stavebným kameňom štvorky, keďže práve z nej novinka vychádza. Predná maska je inšpirovaná radom X6, ponúka teda športovejší look s veľkými nasávacími otvormi. Predné rozmerné svetlomety, v najvyššej výbave tvorené výhradne LED-diódami, podliehajú najnovšiemu trendu značky, preto zasahujú až do povestných ľadviniek. Bočný pohľad ukazuje, že sériová podoba sa prakticky nelíši od konceptu, ktorý bol predstavený minulý rok. Po vzore X6-ky opäť ostro zrezaná zadná časť plynulo klesá k zadným partiám, kde nájdeme športovejšie a hlavne menšie svetlomety než v prípade X3-ky. Treba však dodať, že fotografie na ktoré sa pozeráte, znázorňujú model v M-packete, ktorý je športovejší než ten základný.

V súlade s temperamentným charakterom novej X4-ky, si zákazníci môžu hneď v úvode vybrať z troch benzínových a troch naftových motorových jednotiek v rozsahu od 135 kW / 184 k po 230 kW / 313 koní. Základom je štvorvalcový benzín v xDrive20i s výkonom 135 kW / 184 k, ďalej nasleduje xDrive28i so 180 kW / 245 k. Naftový štvorvalec xDrive20d má výkon 140 kW / 190 koní, pričom v kombinovanom cykle by mal spotrebovať len okolo 5 l/100 km. Ponuka šesťvalcov zahrňa trojicu prevedení, ktorá štartuje s xDrive30d o výkone 190 kW / 258 k. Nasleduje vrchol ponuky, naftová šesťvalcová verzia xDrive35d, ktorá je paradoxne silnejšia než benzínový šesťvalec xDrive35i. Prvá z dvojice poskytuje výkon 230 kW / 313 koní a 630 N.m, zatiaľ čo benzín má "len" 225 kW / 306 koní a 400 N.m. Ten však akceleruje na 100 km/h za 5,5 sekundy.

Ako ste si mohli všimnúť, na výber je len pohon všetkých kolies xDrive. Všetky motorizácie spĺňajú emisnú normu Euro 6. Najslabšia naftová motorizácia je dostupná so šesťstupňovým manuálom, zvyšné verzie majú štandardne osemstupňový automat. Interiér v podstate nepredstavuje nič prelomové, práve naopak, opäť pôsobí veľmi jednoducho až nudne. Vzadu nenájdeme medzi sedadlami plastovú výplň, ale klasické sedadlá delené v pomer 40:20:40. Ako automobilka BMW avizovala už pri predstavení štúdie X4 koncept, dočkáme sa aj špičkovej verzie X4 M. Celkovo pôsobí X4-ka veľmi atraktívne, preto sa dá opäť očakávať minimálne taký veľký úspech, ako v prípade X6-ky. Tá zariskovala s netradičným riešením karosérie ako prvá a najmä v Európe sa teší enormnej obľube.

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Agresívne BMW X4 odhalené, v Ženeve však nie je!

Domov
Zdieľať
Diskusia