Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
16. januára 2014, 14:08
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

TECH 911 PORSCHE
Uložiť Uložené

V Detroite sa stalo to, čo sa šepkalo už dávnejšie a preto sme sa dočkali modelu 911 Targa, ktorý odkazuje na svoju originálnu stavbu karosérie z histórie automobilky.

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

V roku 1965 Porsche prišlo na trh s naozaj netradičným riešením kabrioletu. Hovorím o verzii Targa, ktorú symbolizoval výrazný ochranný oblúk. V tom období dostala táto verzia označenie "bezpečný kabriolet", i keď podstatou tohto riešenia bol najmä dizajn. Ten zožal úspech, avšak medzičasom sa toto prevedenie nepochopiteľne vytratilo z ponuky. Teda aby som bol presnejší, Targa v ponuke je, avšak nedisponuje strieborným oblúkom, ale klasickým riešením strechy, ktorá je trochu viac pretiahnutá do zadných partií, zatiaľ čo vrchná časť je celá presklenná a dá sa vysunúť. V Detroite sa však stalo to, čo sa šepkalo už dávnejšie a preto sme sa dočkali modelu 911 Targa, ktorý odkazuje na svoju originálnu stavbu karosérie z histórie automobilky. Predstavovať vám najnovšiu generáciu 911-ky nie je potrebné, keďže to už nie je žiadna novinka. Nový je prakticky len spomínaný výrazný oblúk, za ktorým nasleduje naozaj zaujímavo tvarované veľké zadné okno.

Celý systém je naozaj premakaný. Nejedná sa totižto len o odnímateľný strešný panel, ako je to v prípade horúcej novinky Corvette Z06. Mechanizmus spočíva v tom, že za časovú dobu 19-tich sekúnd sa nadvihne zadná presklenná plocha a strešný panel sa pod ňu veľmi precízne schová. Všetko to spíska elektromotor umiestnený práve v oblúku. Daný proces je možné uskutočniť len keď vozidlo stojí. Oproti klasickej verzii, 911-ka pribrala 130 kíl, dokonca je ťažšia než verzia 911 Cabrio.

K dispozícii je Targa zatiaľ len vo verzii s pohonom všetkých kolies a je dosť pravdepodobné, že ostane len pri tomto prevedení. Štvorkolku už tradične charakterizujú najmä spojené zadné svetlomety prostredníctvom LED-kového pásu. Na výber je teda klasická verzia 911 Targa 4 s výkonom 350 koní, ktorý produkuje 3,4-litrový motor. Tá akceleruje na 100-ku za 5,2 sekundy a dokáže uháňať rýchlosťou až 282 km/h. Nechýba však ani výkonnejšia 911 Targa 4S, ktorá zo 3,8-litrového šesťvalca vydoluje až 400 koní. Akceleráciu zvládne za 4,6 sekúnd a rozbehne sa až na 296 km/h. 

911 Targa 4 má na nemeckom trhu cenu od 110-tisíc Eur, zatiaľ čo 4S-ko bude k dispozícii za 125-tisíc Eur.

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

 

Porsche 911 Targa: Zaujímave riešenie strechy je späť

Domov
Zdieľať
Diskusia