Chevrolet do Detroitu priniesol špičkovú verziu najnovšej generácie Corvette pod klasickým označením Z06, ale aj závodnú verziu C7.R.
Chevrolet do Detroitu priniesol okrem klasických, pre nás a náš trh nepodstatných modelov, aj jednu lahôdku. Je ňou špičková verzia najnovšej generácie Corvette pod klasickým označením Z06. Okrem toho automobilka odprezentovala aj závodnú verziu C7.R.
Americký Chevrolet (i keď Corvette v označení vynecháva meno automobilky, stále je to Chevrolet) nás dlho napínal a my už vieme aj prečo. Štvrtá generácia nadupanej a zároveň druhej najvýkonnejšej verzie, Corvette Z06, nám prináša veľké veci. Vrcholom ponuky bol vždy model ZR1, ktorý sa ešte stále predáva, avšak v predošlej generácii. Podľa najnovších informácii je však nová Z06-ka lepšia než samotná verzia ZR1 a okrem toho prináša radu noviniek a vylepšení, ktoré by si možno z fotiek nečakal.
Začnem samozrejme tým najpodstatnejším. Z06 vo svojich útrobách schováva mohutný 6,2-litrový preplňovaný osemvalec s výkonom až 625 (možno až 634) koní a 861 N.m! Všetky doterajšie predpoklady tak prekonáva. Môže za to aj 1,7-litorvý kompresor Eaton s medzichladičom umiestneným na vrchu motora. Rýchlostné parametre zatiaľ neboli zverejnené, ako je to pri modeloch Corvette pomerne známe. Práve však vďaka prepracovanému osemvalcu, ktorý charakterizujú kratšie rotory je nová Z06 brutálnejšia než dokonca ZR1. Okrem toho je možne dezaktivovať 4 valce a to vďaka systému Active Fuel Management, ktorý má tak šetriť palivo počas pokojnej jazdy.
Na zadné kolesa putuje sila prostredníctvom sedemstupňovej manuálnej prevodovky. Novinkou je však aj nová osemstupňová automatická prevodovka 8L90 s ovládaním pod volantom a s piatimi spojkami! Mnoho motoristických novinárov odjakživa kritizuje športové automobily, ktoré majú veľký počet rýchlostí, nakoľko pri naozaj ostrej jazde stupne skáču hore-dole rýchlejšie ako vodičov obsah žalúdka. Do veľkej miery s nimi súhlasím, nakoľko vozidlo stráca výkon počas preraďovania a neraz sa stane, že neodhadne plány vodiča a preradí v nesprávny okamih. Tento osemstupňový automat však disponuje hydrodynamickým meničom, ktorý je však o 4 kilogrami ľahší a o 5 percent efektívnejší než v klasickej šesťstupňovej prevodovke, ktorá je v normálnej verzii. Vraj vozidlo absolútne nestráca na výkone a pod plným plynom dokáže radiť ešte rýchlejšie, než to je v prípade sedemstupňového automatu PDK v Porshce 911, ktoré Nemci tak vyzdvihujú.
Exteriér je v podstate úplne nový. Hliníkový rám pochádza z novej športovej verzie C7.R. Z06-ka je podstatne širšia, širšie sú aj pneumatiky. Štandardne je "Vette" postavené vpredu na 19' kolesách s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport s rozmermi 285/30 ZR 19. Vzadu sú to dokonca 20-tky na pneumatikách s rozmerom 335/25 ZR 20. Samozrejmosťou je znížený podvozok s adaptívnymi tlmičmi Magnetic Ride Control, početné odvetrávacie a nasávacie otvory, ktoré rozhodne neplnia len estetickú funkciu. Predné partie disponujú otvormi určenými na chladenie motora, kompresora, ale aj špičkových bŕzd značky Brembo s 14,6-palcovými brzdovými kotúčmi, či na chladenie diferenciálu a prevodovky.. Na prednom nárazníku pribudol výrazný splitter, ktorý je po bokoch naozaj výrazne tvarovaný.
Po stranách nájdeme nové prahy a nové "štrbinky" nasávacích otvorov. V zadu zdobí karosériu mohutnejší spojler, či upravenú difúzor. Všetky dodatočné súčasti aerodynamického paketu sú z karbónu. Ani vo vnútri Z06-tky sa karbónom rozhodne nešetrilo. Okrem neho pribudli kvalitnejšie materiály, či farebné kombinácie ale aj nový, dolu zrezaný volant. Na výber je aj z viacerých typov sedadiel, či dekórov, vrátane hliníka, spomínaného karbónu či semišu. Úplnou novinkou je strecha, nakoľko ju tvorí odnímateľný karbónový panel, ktorý bude možné kedykoľvek odložiť. Bohužiaľ, na viac informácií, najmä tých rýchlostných si budeme musieť počkať, kompetentní sa však neponáhľajú, nakoľko Corvette Z06 príde na trh až začiatkom roka 2015!
V Detroite má premiéru aj závodne ladená verzia C7.R. Keďže vývoj oboch verzií prebiehal súčasne, do veľkej miery disponujú podobnými parametrami a konštrukčnými riešeniami, nakoľko majú zhodný hliníkový rám. Najväčšou odlišnosťou je však motor, ktorý je však paradoxne vo verzii určenej na okruhy slabší, než v tej pre bežné komunikácie. Jedná sa totižto s osemvalec s objemom 5,5-litra a zatiaľ nešpecifikovaným výkonom, predpokladá sa však hodnota okolo 500 koní. V predchádzajúcej generácii C6.R mal motor výkon 485 koní a práve ten sa stal základným stavebným materiálom pred novú generáciu. Poháňané sú tiež zadné kolesa, pričom sprevodovanie má na starosti šesťstupňová manuálna prevodovka so sekvenčným radením.
Corvette C7.R bola navrhnutá tak, aby zapadala do širokej škály závodov, preto je možné jú postaviť a prispôsobiť na rôzne typy pretekov. Exteriér, odhliadnuc od mohutného krídla a výrazných polepov, pôsobí možno menej agresívne, ako je to v prípade verzie Z06. Charakteristické sú však 18' disky s centrálnou maticou a závodnými pneumatikami Michelin, pod ktorými sú obrovské brzdové kotúče so 6-piestikovými strmeňmi.