Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
5. marca 2014 o 20:46
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Autosalón Ženeva 2014 #2

TECH TUNING
Uložiť Uložené

Prinášame druhú časť, v ktorej nájdete konkrétne živé fotografie z dejiska, plus tie najhlavnejšie informácie o spomenutých modeloch.

Autosalón Ženeva 2014 #2

I keď sa brány 84. ročníka autosalónu v Ženeve oficiálne otvoria pre verejnosť až zajtra, my ti prinášame už teraz v poradí druhú časť venovanú najväčšiemu, najzaujímavejšiemu a najvyhľadávanejšiemu autosalónu tohto roku. Nižšie tak nájdete ďalšiu várku živých fotografií priamo z dejiska výstavy, plus tie najhlavnejšie informácie o spomenutých modeloch, ktoré pútajú najväčšiu pozornosť na novinárskych dňoch. Ak si prvý diel prehliadol, určite klikni tu, nakoľko tam okrem ďalších zaujímavých modelov nájdeš aj presné informácie a organizačné pokyny ohľadom výstavnej haly Palexpo, kde sa celé toto mecheché odohráva. 

Ferrari California T

Dnes začíname so športovou značkou Ferrari a s jej novým počinom. Reč je samozrejme o modernizovanom, najmenšom vozidle zo svojho portfólia. California dostala k názvu písmeno T, ktoré symbolizuje to najzásadnejšie v rámci faceliftu, a to je nový motor s turbom. Okrem úplne novej motorizácie s výkonom 412 kW / 560 koní a až 755 N.m, sa model dočkal jemných kozmetických úprav, najmä vzadu, vďaka čomu pôsobí podstatne krajšie, než to bolo v prípade predchodcu. Nové fotografie a podrobnejší článok o novinke nájdeš tu.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Ford Focus facelift 

Automobilka Ford sa s najnovším dizajnovým smerom opäť raz priblížila športovej automobilke Aston Martin. Dôkazom toho je aj faceliftovaný Focus, ktorý je dlhodobo najpredávanejším automobilovým menom. Ako som spomínal nedávno tu, exteriér je uhladenejší, modernejší a opäť o trochu športovejší. Focus tak po novom viac zapadá medzi modely automobilky, pričom Ford už konečne pripravuje a testuje aj špičkovú verziu RS, ktorá patrí medzi vrchol športových hatchbackov. Veľké zlepšenie automobilka sľubuje najmä v interiéri, kde by sme mali nájsť oveľa kvalitnejšie plasty a celkové spracovanie. Medzičasom ešte dopĺňam informácie o novej úspornejšej motorizácii. Tou je spomínaný turbomotor 1.5 EcoBoost, ktorý bude možné zakúpiť v dvoch výkonnostných verziách a to s výkonom 110 a 132 kW. Viac tu.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Ford Mustang GT

Stánok Fordu púta pozornosť najmä vďaka novej generácii ikonického modelu Mustang. Najväčším a najdôležitejším faktom ohľadom tohto športovca je to, že Ford bude najnovšiu generáciu konečne oficiálne predávať aj v Európe a s najväčšou pravdepodobnosťou aj u nás. Práve pre túto príležitosť nájdeme pod kapotou aj úspornejší motor 2.3 EcoBoost s výkonom 227 / 309 koní. Okrem toho, by mali byť samozrejme ponúkané aj u nás ďalšie prevedenia, vrátane 3,7-litrového šesťvalca s výkonom paradoxne nižším, než v spomínanom "úspornom" štvorvalci, 224 kW / 304 k. Vrcholom je zatiaľ osemvalcový 5-liter s výkonom 313 kW / 426 k a krútiacim momentom 529 N.m. Novinka, o ktorej sa dozvieš viac tu, sa nám ukazuje v žiarivej žltej farbe v kontrastne s čiernymi kolesami, vďaka čomu vyznejú nové, vydarené krivky podstatne lepšie.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Koenigsegg One:1

Stánok švédskej automobilky bude tento rok určite bohatý na slintajúcich pozorovateľov. Koenigsegg totižto priviezol superšport, ktorým sa už dlhšiu dobú oháňal pred médiami. Na základoch modelu Agera R ukazuje megaauto s názvom One:1, ktoré sa pýši pomerom jedna k jednej, čo sa výkonu a hmotnosti týka. Už teraz je každému jasné, že sa nejedná o malé čísla, práve naopak. Hliníkový, 5-litrový osemvalec produkuje neuveriteľných 1341 koní a to za celkovej hmotnosti len 1341 kilogramov, pod ktorú sa podpísal hlavné karbón. Podľa najnovších informácii akceleruje superšport na 400 km/h za 20 sekúnd, pričom za ďalších 10 sekúnd z tejto rýchlosti úplne zastaví! Maximálna rýchlosť je kvôli bezpečnosti obmedzená na 440 km/h. Podrobné informácie a oficiálne fotografie nájdeš tu.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Mansory Rolls-Royce Wraith

Ak si bol dnes fresh a pozeral naše stránky poriadne, určite ti nemohol uniknúť článok, v ktorom sa skrýval tento krásavec. Mansory na autosalóny zďaleka nezabúda, dôkazom je aj tohtoročná Ženeva, kde vykladá esá naraz. Luxusné kupé Wraith od britskej automobilky Rolls-Royce dostalo exkluzívnejší zovňajšok a vnútrajšok. Samozrejme, nebolo by to Mansory, keby sa radikálnych zmien nedočkaj aj motor. 6.6-litorvá V12-ka s osemstupňovým automatom je totižto vyladená na slušných 730 koní a 1000 N.m. Ostatné informácie a úpravy tu.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Maserati Alfieri

Maserati nás prekvapilo a predsa len priviezlo niečo nové a naozaj zaujímavé. Bohužiaľ, jedná sa len o koncept, ktorý do sériovej výroby nezavíta, pozornosť si však určite zaslúži. Agresívne tvarované kupé 2+2 so 460-koňovým motorom je pomenované po jednom zo zakladateľov značky, zároveň oslavou jej 100. výročia. Viac tu

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Mercedes-Benz S 65 AMG

Priestory, kde prezentuje svoje nové počiny nemecký Mercedes patria k tým najväčším. Tomu sa však nemôžeme ani čudovať, keďže za posledné obdobie automobilka chrlí jeden nový model za druhým. Po včerajšom GLA-čku dávam teraz prednosť ďalším dvom modelom. V prvom prípade ide o starú-známu, aj mnou toľko ospevovanú, limuzínu triedy S v najnovšej generácii. Európsku premiéru si v Ženeve odkrúca top model v najsilnejšom prevedení S 65 AMG. K osemvalcovému S 63 AMG s výkonom 585 koní teda pribúda mohutná, dvanásťvalcová verzia s navýšeným výkonom na 463 / 630 k a brutálnych, sériových 1000 N.m! Toto luxusné, 6-litrové monštrum dokáže akcelerovať na 100 km/h za 4,3 sekundy. Oproti 63-ke sa pýši dvojitým rebrovaním mriežky chladiča, plaketami V12 biturbo, spojenými dvojicami výfukov a použitým chrómom. Viac sa dozvieš tu.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Mercedes-Benz triedy V

Druhým dnešným medveďom je úplne nová trieda V, ktorou značka nahradzuje predošlé Viano a súčasne aj triedu R. Dizajnovo opäť nesmierne vydarené vozidlo ponúka tie najluxusnejšie prvky, o ktorých sa dozvieš všetko tu. Automobilka nedávno prehlásila, že aj s týmto rodinne založeným modelom chce ponúkať viac než konkurencia, čo znamená, že chce byť "Mercedes medzi MPV".

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Porsche Macan

Z autosalónu v Los Angeles Porsche priváža do Európy svoju horúcu krv v podobe menšieho SUV. Macan sa oproti väčšiemu bráškovi, modelu Cayenne, moc nelíši. Vychádza však z platformi, na ktorej je postavené Audi Q5, preto hovoríme o úplne novom vozidle. Najväčšími rozdielmi disponuje predná maska, ktorá je výraznejšia a agresívnejšia, inak tomu nie je ani pri pohľade z boku, kde vidíme športovejšie zrezanú zadnú časť. Vzadu dominujú horizontálne orientované svetlomety z LED-iek. Na výber je trojica verzií. Prevedenie Macan S ponúka 340 koní. Naftový šesťvalec v Macan S Diesel má výkon 190 kW. Vrcholom ponuky je zobrazené Turbo s 3,6-litrovým šesťvalcom a výkonom 400 koní. Viac sa dozvieš tu.

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Qoros 3 Hatch

Fotografie nižšie zobrazujú s určitosťou najkvalitnejší a najkrajší automobil pochádzajúci z Číny. Dokonca, aby som bol presnejší, model Qoros 3 dosiahol v nárazových testoch Euro NCAP rekordný výsledok, čím dostal jednoznačne plných 5 hviezdičiek. V Ženeve sa nám po sedane ukazuje nová, druhá ponúkaná verzia, ktorou je hatchback. Opäť je vo veci naozaj vydarený dizajn, kvalitné materiály. Pod kapotou sa nachádza atmosféricky motor s objemom 1,6-litra a výkonom 93 kW / 126 koní, respektíve preplňovaná verzia s výkonom 115 kW / 156 koní. Novinka sa teší naozaj pozitývnym ohlasom. Automobilka dokonca práve na Slovensku otvorila svoj prvý showroom na svete!

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Rolls-Royce Ghost facelift

Menší z bratov luxusných limuzín britskej značky sa dočkal menšieho faceliftu pod zaužívaným označením Series II. Najväčšie zmeny sa odohrali na prednej maske, kde evidujeme pozmenený tvar hlavných svetlometov, tvorených novým pásom LED-diód. Jemných zmien sa dočkal aj predný nárazník a zvyšné detaily karosérie, ktoré však i trénované oko prehliadne. Nové sú odtiene karosérie, materiály v interiéri a širšia paleta individualizácii. 

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Seat Leon Cupra

Španielský Golf došiel v športovom prevedení s tradičným dodatkom Cupra. Ostro ladený hatchback sa pýši novým prvenstvom. Na Nürburgringu totižto verzia Cupra 280 s výkonom 206 kW / 280 koní zajazdila jedno kolo za 7:58.4, čím prekonala skoro o 10 sekúnd Renault Méganu RS Trophy, ktorý sa považuje za najlepší hot-hatch. Leon Cupra je teda najrýchlejšou predokolkou na svete!

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Volvo Concept Estate

Skutočne nádherná štúdia trojdverového shooting breaku vzbudzuje v Palexpe rovnako veľkú pozornosť. Koncept s prostým názvom je maximálne praktický a zároveň neporovnateľne štýlovy. Dizajnová stánka exteriéru odkazuje na budúce kombíky automobilky, teda V60 a V70, no hlavne nám prináša pohľad, ako by mohla vyzerať nová generácia populárneho SUV-čka XC90, ktorú netrpezlivo očakávame. Vystavovaná štúdia vznikla predovšetkým pre pripomenutie si legendárneho Volva 1800 ES. Je viac než pravdepodobné, že v tomto prevedení do výroby podobný model nepôjde, môžeme však očakávať ďalší pár dverí navyše a úpravu niektorých riešení. Dôležitejší je však interiér, ktorému značka prikladá väčšiu pozornosť a práve jeho riešenie by malo byť súčasťou nových modelov. Opäť je vo veci veľmi čistý a prepracovaný dizajn s použitím najnovších technológii. Väčšinu ovládačov by mala nahradiť veľká dotyková obrazovka, rovnako konvenčné budíky by mal vystriedať interaktívny displej vo veľkom rozlíšení. Dajme tomu ale čas...

Autosalón Ženeva 2014 #2

Autosalón Ženeva 2014 #2

Ktorá z týchto noviniek ťa najviac oslovila? Ak naozaj žiadna, nezúfaj, vidíme sa opäť zajtra v treťom diele.

Domov
Zdieľať
Diskusia