Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
5. marca 2014 o 18:28
Čas čítania 0:00

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Diskutovať
1
Uložiť Uložené

Talianske Maserati na autosalón neprináša žiadnu prelomovú novinku, stánok automobilky sa však napriek tomu teší veľkej popularite. Môže za to koncept Alfieri.

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Talianske Maserati na autosalón neprináša žiadnu prelomovú novinku, stánok automobilky sa však napriek tomu teší veľkej popularite. Môže za to koncept Alfieri.

Naozaj nádherne vyzerajúce kupé 2+2 je pomenované podľa jedného z bratov, ktorý stál pri zrode automobilky. Zároveň je oslavou 100. výročia značky s trojzubcom na kapote, pričom ukazuje, akým smerom by sa automobilka mala niesť v najbližších rokoch. Exteriér pôsobí naozaj vydarene, pod celkový dizajn sa podpísali mladí dizajnéri pod vedením Marca Tencone z turínskeho Maserati Centro Stile. Koncept sa pýši dlhou kapotou a kokpitom, ktorý je umiestnený tesne pred zadnou nápravou, pričom strecha sa plynulo zvažuje k zadným partiám. Vpredu evidujeme naozaj dravú a agresívnu masku, ktorá sa nesie v duchu súčasných modelov. Naozaj malé, no do strán natiahnuté svetlomety, sú tvorené výhradne z LED-diód. Zadok vozidla je naozaj netradičný, no klasický taliansky.

Keďže ide o štúdiu, interiér je navrhnutý naozaj minimalisticky. Moderné tvary sekundujú špičkovým technológiám, vrátane TFT displeja pred vodičom. Ten doplňuje dotyková obrazovka v stredovom paneli. Keďže sa jedná o kupé typu 2+2, za zadnými sedadlami sa nachádza ďalšia dvojica sedadiel, ktoré však určite nebudú plniť úlohu plnohodnotného sedenia. Koncept vychádza z modelu GranTurismo MC Stradale, s ktorým zdieľa predovšetkým platformu. Automobilka nehovorí o reálnej podobe tohto konceptu (nebude to nové GranTurismo), len o dizajnovom riešení, akým by sa mala značka poberať. Dodáva však, že chystá menší model, než bude nové GranTurismo, ktorým by mala konkurovať Porsche 911 a úspešnej novinke Jaguar F-Type.


Alfieri má pod kapotou osemvalec s objemom 4,7-litra, teda motorizáciu z GranTurisma MC Stradale. Na zadnú nápravu putuje 338 kW / 460 koní prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky. Koncept je vraj plne funkčný a neplní tak len funkciu reprezentovania značky na autosalóne.

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy

Maserati Alfieri: 460-koňový dravec zo Ženevy
Domov
Zdieľať
Diskusia