Talianske Maserati na autosalón neprináša žiadnu prelomovú novinku, stánok automobilky sa však napriek tomu teší veľkej popularite. Môže za to koncept Alfieri.


Talianske Maserati na autosalón neprináša žiadnu prelomovú novinku, stánok automobilky sa však napriek tomu teší veľkej popularite. Môže za to koncept Alfieri.
Naozaj nádherne vyzerajúce kupé 2+2 je pomenované podľa jedného z bratov, ktorý stál pri zrode automobilky. Zároveň je oslavou 100. výročia značky s trojzubcom na kapote, pričom ukazuje, akým smerom by sa automobilka mala niesť v najbližších rokoch. Exteriér pôsobí naozaj vydarene, pod celkový dizajn sa podpísali mladí dizajnéri pod vedením Marca Tencone z turínskeho Maserati Centro Stile. Koncept sa pýši dlhou kapotou a kokpitom, ktorý je umiestnený tesne pred zadnou nápravou, pričom strecha sa plynulo zvažuje k zadným partiám. Vpredu evidujeme naozaj dravú a agresívnu masku, ktorá sa nesie v duchu súčasných modelov. Naozaj malé, no do strán natiahnuté svetlomety, sú tvorené výhradne z LED-diód. Zadok vozidla je naozaj netradičný, no klasický taliansky.
Keďže ide o štúdiu, interiér je navrhnutý naozaj minimalisticky. Moderné tvary sekundujú špičkovým technológiám, vrátane TFT displeja pred vodičom. Ten doplňuje dotyková obrazovka v stredovom paneli. Keďže sa jedná o kupé typu 2+2, za zadnými sedadlami sa nachádza ďalšia dvojica sedadiel, ktoré však určite nebudú plniť úlohu plnohodnotného sedenia. Koncept vychádza z modelu GranTurismo MC Stradale, s ktorým zdieľa predovšetkým platformu. Automobilka nehovorí o reálnej podobe tohto konceptu (nebude to nové GranTurismo), len o dizajnovom riešení, akým by sa mala značka poberať. Dodáva však, že chystá menší model, než bude nové GranTurismo, ktorým by mala konkurovať Porsche 911 a úspešnej novinke Jaguar F-Type.
Alfieri má pod kapotou osemvalec s objemom 4,7-litra, teda motorizáciu z GranTurisma MC Stradale. Na zadnú nápravu putuje 338 kW / 460 koní prostredníctvom šesťstupňovej prevodovky. Koncept je vraj plne funkčný a neplní tak len funkciu reprezentovania značky na autosalóne.





