Nech žije kráľ! Mercedes-Benz v spolupráci s divíziou AMG predstavuje druhú, najvýkonnejšiu variantu novej generácie luxusnej limuzíny triedy S.
Nech žije kráľ! Mercedes-Benz v spolupráci s divíziou AMG predstavuje druhú, najvýkonnejšiu variantu novej generácie luxusnej limuzíny, triedy S.
K osemvalcovému S 63 AMG s výkonom 585 koní sa tak pridáva mohutná, dvanásťvalcová top verzia S 65 AMG. Mercedes sa tak nemieni (našťastie) ani v tejto dobe vzdať veľkých dvanásťvalcov, ako je to v prípade iných automobiliek. Pod prednou kapotou tak doslova buble 6-litrová vidlicová V12-ka biturbo s obrovským sériovým výkonom 463 kW / 630 k a extrémnym krútiacim momentom s hodnotou rovných 1000 N.m! Oproti predchádzajúcej generácii tak ponúka ešte o 13 kW / 18 koní naviac. Špičkový agregát zabezpečí limuzíne týchto rozmerov akcelerovať z 0-100 km/h len za 4,3 sekundy! Maximálna rýchlosť je samozrejme elektronicky limitovaná na 250 km/h, avšak povedzme si na rovinu, že to nie je zďaleka maximum. (300 a viac).
Pripomeniem, že vznik samotného agregátu je opäť záležitosť ručnej výroby, pričom v tomto prípade hovoríme o kryte motora vyrobeného z karbónových vlákien a hliníka. Pri otvorenej kapote vidíme práve kryt, zvyšok je elegantne zakrytý, tak to má byť. Motor spolupracuje so sedemstupňovým automatom Speedshift Plus 7G-Tronic, ktorý má svoje tri režimy - Controlled Efficiency, Sport a Manual. Ako sme si už zvykli, motory tejto automobilky vždy s prehľadom spĺňajú prísne emisné normy, dokonca s veľkým predstihom dopredu. Nie je tomu inak ani teraz, keďže tento motor spĺňa Euro VI, pričom automobilka udáva, že sa jedná o najúspornejší dvanásťvalcový automobil na svete! Kombinovaná spotreba medzigeneračne klesla o 2,4 litra na 11,9 l/100 km. Samozrejme, že hovoríme o jazde, pri ktorej absolútne nevyužije vodič daný potenciál, no pri daných rozmeroch automobilu a jeho výkonu, hovoríme o pekných číslach. V inom prípade, začni túto hodnotu násobiť 2,3,4...
Dizajn predstavovať nemusím. Luxusné S-ko už dôkladne poznáme, rovnako tak S 63 AMG. Exteriér S 65-ky vychádza práve z verzie S 63. Rozlíšiť ich však trénované oko vie, vďaka pozmenenej mriežke chladiča s dvojitým rebrovaním u 65-ky, či chrómovou výplňou nárazníkov, vrátane štítku V12 Biturbo po bokoch. Vzadu nemá S 65-ka oddelené dve dvojice výfukov, ale spojené. Podvozok Magic Body Control vyladený samotným AMG je štandardom. Obrovské, účinnejšie karbón-keramické brzdy sú za mastný príplatok. A keď už sme pri tých cenách, tak tu mám pre vás perličku, samotnú "základnú" cenu tohto "najzelenejšieho" prevedenia. S 65 AMG stojí od 232-tisíc, slovom dvestotridsaťdva tisíc Eur! A ty si si myslel, že keď si videl Bentley, Porsche či Ferrari si pán?
Cena však zodpovedá tej hviezde na nádhernej kapote, výkonu pod ňou a interiéru, ktorý kope inú ligu. Úplne inú ligu. Svetová premiéra bude súčasne na autosalónoch v Los Angeles a Tokiu. Predaj začne v marci 2014. Kto dá viac?! No a teraz sa preber z tohto sna do reality.