Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
5. decembra 2013 o 22:58
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

TECH FORD FORD MUSTANG
Uložiť Uložené

Jedna z posledných najdôležitejších a najočakávanejších noviniek tohto roku sa konečne oficiálne predstavila.

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Jedná z posledných najdôležitejších a najočakávanejších noviniek tohto roku (už čakáme len na Mercedes-Benz triedy C a Lamborghini Cabrera) sa konečne oficiálne predstavila. Šiesta generácia zakladateľa triedy muscle cars, Ford Mustang GT, sa ukázala svetu.

Exteriér. Tí, čo neverili a nepáčili sa im návrhy a rendery, ktoré som vám priniesol nedávno, majú smolu, nakoľko najnovší Mustang je skoro do bodky s nimi zhodný. Vychádza teda viac-menej z predošlej generácie, pričom došlo k pozmenení línie strechy a teda aj zadnej časti. Práve kvôli splývajúcej zadnej časti Ford zatvorenú verziu Mustanga označuje ako fastback, nie kupé. Samozrejme, na trh príde rovno aj verzia s plátenou strechou, teda otvorený kabriolet. Ako som už vtedy spomínal, Mustang je širší a nižší, konkrétne o 38 mm širší, respektíve o 36 mm nižší. Nová maska pripomína staršie verzie, ale i súčasne modely značky. Vpredu dominujú nové pretiahnuté svetlomety, ktoré dodávajú agresívny vzhľad. Zadné svetlomety opäť tvorí trojica pásov, ktoré sú výhradné z LED-diód, pričom sú výrazne oddelené.

Mustang šiestej generácie ponúka úplne nový podvozok, pričom rázvor ostal zhodný s tým predošlým. Medzigeneračne došlo k zväčšeniu brzdových kotúčov, disky kolies môžu mať rozmery od 18 do 20'. Ford vyzdvihuje aj interiér, ktorý by mal byť na oveľa lepšej úrovni, než to bolo v prípade predchodcu, ktorý bol za to neustále kritizovaný. Nemali by sme tu teda nájsť lacné plasty a ovládače. Nahradili ich mäkčené plasty či kožené sedačky. Pribudla funkcia bezklúčového vstupu - Sync a MyKey, či audio systém Saker Pro. Novinkou je aj adaptívny tempomat, či funkcia, ktorá monitoruje mŕtvy uhol. Nechýba Lauch control.

Pod kapotou sa nachádza avizovaný štvorvalec EcoBoost s objemom 2,3 litra, teda v základe. Disponuje výkonom 227 kW / 309 koní. Nasleduje 3,7-litrový šesťvalec s výkonom paradoxne nižším, než v spomínanom "úspornom" štvorvalci - 224 kW / 304 k. Vrcholom je zatiaľ osemvalcový 5-liter s výkonom 313 kW / 426 k a krútiacim momentom 529 N.m.

Budúci rok Mustang oslavuje okrúhle, 50. narodeniny od svojej prvej generácie, preto sa Ford rozhodol uviesť novú generáciu práve včas. Mimochodom, doteraz sa predalo necelých 10 miliónov Mustangov. Najlepšia správa pre nás, Európanov, najnovšia generácia sa bude oficiálne predávať aj u nás! Tak čo, páči sa?

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!

Ford Mustang 2015: EcoBoost ale aj 426-koňová V8-čka!
Domov
Zdieľať
Diskusia