Bentley Flying Spur, Rolls-Royce Wraith, Bugatti Veyron SS a Lamborghini Aventador sa dočkali extrémnych vizuálnych i výkonnostných zmien.
Tuningový mág, ako som nedávno nazval značku Brabus, predstavovala posledné obdobie jeden extrémny model za druhým. Koniec-koncov, boli ste toho sami svedkami, keďže každý nový počin na stránkach Refresheru nemohol chýbať. Mansory, pravdepodobne druhý najvýznamnejší tuner sveta, v Ženeve predstaví svoje úpravy tiež, no trochu odlišným spôsobom. Zatiaľ čo Brabus s pravidelnosťou ukazoval svetu jednú perlu za druhou, aby ich neskôr mohol priniesť na autosalón, v Mansory sa rozhodli vyložiť všetky esá naraz a to práve pod svetlami ženevských reflektorov. Prinášam vám teda kompletný sumár, pravdepodobne 4 najdôležitejších úprav, ktoré si tam odkrútia svoju svetovú premiéru.
Mansory Bentley Flying Spur
Prvým pánom na holenie je "menšia" luxusná limuzína značky Bentley, pomerne nová záležitosť s tradičným menom Flying Spur. Tá prešla rukami Mansory, no po dizajnovej stránke našťastie nepredstavuje také "zverstvá", na aké sme v prípade tohto úpravcu zvyknutí a aké uvidíte, ak sa dostanete nižšie. Zmeny teda až tak viditeľne neovplyvnili štatút tohto veľmi elegantného sedanu. Naopak, pribudol chróm, ktorý dodáva ešte hodnotnejší pocit v spojení s hnedým odtieňom karosérie. Nový je predný, športovejší nárazník, práve s chrómovou výplňou, ktorá očividne sekunduje s chrómovým pásom cez celú časť karosérie, čím pripomína modely značky Rolls Royce. K výmene došlo aj v priestoroch bočných prahov a zadného nárazníka, kde sú po novom 4 koncovky výfukov orientované vertikálne. Nová je zadná odtrhová hrana na veku kufra a štýlové 22'' disky s pneumatikami Vredestein o rozmeroch 295/30
Interiér Flying Spuru je rovnako zmesou hnedej a béžovej farby, ktorú nájdeme na koženom čalúnení ale aj drevených dekóroch. Dvanásťvalcový motor s pôvodným výkonom 635 koní dostal značne na prídavok, keďže Mansory mu zabezpečilo rovných 900 koní a až 1100 N.m. Výrazný doping limuzíne veľmi pomohol, keďže toto ťažké hebedo zvládne 100 km/h z miesta za 3,6 sekundy a na ručička sa na 200-ke ocitne za 12,2 sekundy. Maximálna rýchlosť poskočila z 320 na 340 km/h.
Mansory Rolls-Royce Wraith
Ďalším z brutálnych modelov zastúpených v stánku Mansory bude luxusné kupé Wraith od britskej automobilky Rolls-Royce. Samozrejme, tuner sa nepýši modelom inej značky, ale úpravou, ktorá posúva jeho exkluzivitu na oveľa vyšší level. Aj toto Mohutné kupé 2+2 dostalo dávku chrómu navyše, pričom celý exteriér je zladený do dvojfarebného prevedenia. Tradičný chrómový pás ostal nezmenený, zvyšok je však lakovaný v netradičnom odtieni, ktorý Mansory označuje "Petrol blue". Samozrejmosťou je nový bodykit, ktorý je vyrobený z uhlíkových vlákien, no nijak extravagantne neruší elegantné línie. Pozmenený je predný nárazník s integrovanými LED-diódami a použitým chrómom. Nové sú aj bočné prahy, zadný nárazník s náznakom difúzora a dvoma rozdelenými výfukmi po stranách. Celkový zovňajšok dotvárajú karbónové lišty, teda strešný a zadný decentný spojler, nové odvetrávacie otvory po bokoch karosérie a nádherné 22'' disky s pneumatikami Vredestein o rozmeroch 265/35.
Jemných úprav sa dočkal aj interiér, kde kraľuje dvojfarebné kožené čalúnenie, pôvodný strop evokujúci hviezdnu oblohu, či nové karbónové detaily a zaujímave dekóry. Zmeny sa pochopiteľne odohrali aj pod kapotou, kde nájdeme 6.6-litorvú V12-ku s osemstupňovým automatom. Pôvodný výkon 632-koní poskočil vďaka zásahom na 740 koní a rovných 1000 N.m. Akcelerácia luxusného kupé na 100 km/h sa tak skrátila na 4,4 sekundy, naopak maximálka poskočila na 300 km/h.
Mansory Veyron Vivere
Určite vám neunikol fakt, že Veyron je navrhnutý tak dokonalo a premyslene, že i tí najdivokejší tuneri si dovolia na trh prísť len s minimálnymi zmenami. Nemôžeme sa tomu však čudovať, kedže vývoj najrýchlejšieho sériovo vyrábaného vozidla planéty zabral koncernu VW niekoľko rokov, preto je všetko prepracované do najsvätejšieho detailu. Veľkých zmien sa preto nedočkal ani tento upravený Veyron Super Sport pod menom Vivere, nakoľko dostal len mierne upravené nasávacie otvory predného nárazníka, masku chladiča s dodatočnými líniami v tvare krídiel, bočné prahové lišty a jemne skorigovaný zadný nárazník. Otázkou odo mňa pre vás je, či tie štyri otvory pod zadnými svetlometmi myslí Mansory vážne ako ďalšie výfuky. Všetky zmeny, dokonca i vrátane kolies sú len otázkou odlišného povrchového materiálu. Tradičný kontrast karosérie tak zaručuje snehobiely lak v spojení s karbónovými časťami s klasickou povrchovou štruktúrou. Rovnako i v interiéri nájdeme staré-známe detaily, nové sú výraznejšie povrchové materiály a početné použitie karbónu Technické parametre Mansory zatiaľ tají a nielen ja som preto zvedavý, čo z pôvodných 1200 koní technici navaria. Potenciál by bol...
Mansory Carbonado GT
Ako sa hovorí, to najlepšie na záver a v tomto prípade to platí i viacnásobne. Ak ste si pri čítaní predošlého Veyronu mysleli, že ďalej sa zájsť už nedá, tu je dôkaz toho, že ste sa mýlili. Bavorský úpravca si aj pre tohtoročnú Ženevu pripravil jedno Lamborghini, ktoré určite v jeho portfóliu nesmie chýbať.
Opäť sa jedná o top model, dvanásťvalcový Aventador, ktorý bude v stánku tunera priťahovať jednoznačne najväčšiu pozornosť a to aj napriek tomu, že už sériový model k nudným superšportom rozhodne nepatrí. Ako napovedá označenie modelu, Carbonado GT, reč je o extrémne upravenom exteriéri, na aký sme od Mansory zvyknutí. Celý bodykit je teda vyrobený (ako inak) z karbónových vlákien, ktoré si v tomto prípade zachovali svoju klasickú povrchovú štruktúru. Celkovo nové nadstavce rozširujú túto raketu do šírky o 4 centimetre, pričom dizajnéri opäť vsadili na bielo-čierne prevedenie. Nový je predný nárazník, ktorý vychádza z toho pôvodného, má však väčšie nasávacie otvory, prídavný splitter a integrované LED-diódy v tvare trojuholníkov. Rovnako bočné partie disponujú kontroverznejšími dielmi a nie je tomu inak ani vzadu, kde je dvojia veľkých výfukov vychádzajúca priamo z karosérie. Lambo stojí na čiernych 20'' diskoch v predu a 21'' vzadu, pričom obuté sú do špičkových pneumatík Pirelli P Zero. Neprehliadnuteľný je i vztyčujúci sa zadný spojler, ale aj obrovský nasávací otvor v oblasti strechy, ktorý napovedá, že motorové priestory potrebujú podstatne účinnejšie chladenie.
Tušenie naberá na reálnych rozmeroch vtedy, keď napíšem, že z pôvodne 700-koňového dvanásťvalcového motora Mansory vydolovalo neuveriteľných 1600 koní a pre istotu obmedzených 1200 N.m! Úplne nové je nerezové výfukové potrubie, piesty, ojnice, hlavy valcov, kľukový hriadeľ a samozrejme, pribudli dve obrovské turbodúchadlá. Vďaka všetkým týmto úpravám dokáže Carbonado GT zrýchliť z 0-100 km/h za rekordný čas, len 2,1 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť by sa mala prehupnúť cez 370 km/h! V interiéri nájdeme úplne novú, jemnejšiu kožu, vyzývavejšie dekóry a detaily, či štartovacie tlačidlo, ktoré sa presťahovalo na strop.