Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
11. januára 2014, 3:23
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

TECH LEXUS
Uložiť Uložené

Najsilnejší model japonskej luxusnej automobily Lexus je na svete. Základom je model RC, ktorý dostal výraznejší bodykit, výkonnejší motor a písmeno R v názve.

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Najsilnejší model japonskej luxusnej automobily Lexus je na svete. Základom je model RC, ktorý dostal výraznejší bodykit, výkonnejší motor a písmeno R v názve.

RC F, tak sa volá najsilnejší a najostrejší model automobilky Lexus, ktorý sa nám predstavuje na prvých oficiálnych fotografiách ešte pred samotnou premiérou na autosalóne v Detroite. A máme sa naozaj na čo tešiť. Keďže sa automobilka nechala počuť, že tento model má byť postavený proti špičkovému Mercedesu C 63 AMG, alebo BMW M4, je jasné, že hovoríme o vyššom výkone, než je to v klasickom hybridnom kupé. To potvrdzuje mohutný, atmosféricky plnený osemvalec s objemom rovných 5-litrov a výkonom 334 kW / 466 koní napokon až 351 kW / 477 koní! Tento výkon zaručuje zrýchlenie z kľudu na 100 km/h za 4,5 sekúnd a maximálnu rýchlosť okolo 300 km/h. Poháňané sú zadné kolesá a na prenos sily slúži osemstupňový automat. Lexus dokonca prvýkrát prichádza aj s možnosťou vypínania valcov pri pokojnej jazde.

Ruka v ruke s výkonom ide aj dizajn exteriéru. Predné partie zdobí naozaj veľkolepá maska s ostrými hranami, obrovským otvormi po stranách a opäť netradične oddelenými svetlometmi. Pri pohľade z profilu vynikne detail zaujímavo tvarovanej prednej časti, najmä jej sklon. Zvyšok karosérie rovnako spadá do nového dizajnového smeru automobilky. Vidieť tak výrazné línie, hrubé chrómové lišty okolo okien, či členitú zadnú časť. Tam sa nachádza štvorica výfukov orientovaných skôr vertikálne, rovnako ako tomu bolo v modeli IS F. RC F je postavené na 19' diskoch a karoséria je lakovaná v charakteristickej modrej farbe, ktorú dopĺňa množstvo štítkov s písmenom F.


Novinkou je aerodynamické krídlo, ktoré sa vysunie pri rýchlosti nad 80 km/h, či karbónová strecha. Celok pritom pripomína už nepredávaný model LFA, ktorý bol počas svojej výroby najsilnejším Lexusom v histórii a samozrejme pýchou značky. V interiéri RC F-ka panuje trochu nudná atmosféra. Na svedomí to má v podstate zhodný interiér s tým v klasických verziách, odhliadnuc od športových sedadiel, hliníkových pedálov a karbónového obloženia.

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Lexus RC F: nový, najsilnejší, 466-koňový Lexus je tu!

Domov
Zdieľať
Diskusia