Naopak, nezvykli sme si na dotykové ovládanie na volante. Ten je totiž v rámci faceliftu úplne nový, a hoci sa nám po vizuálnej stránke veľmi páči, výmenu klasických tlačidiel za dotykové nevnímame pozitívne – stláčanie nie je jednoznačné, vyžaduje si väčšiu vodičovu pozornosť, nehovoriac o tom, že sme niekedy niečo stlačili úplne nechtiac.
Nový je aj volič prevodovky, ktorý dostal značne modernejší vzhľad, z funkčnej stránky sa však nič nemení – v manuálnej polohe má volič opačnú logiku radenia rýchlostných stupňov, keďže vyšší stupeň radí vodič od seba a nižší k sebe. Na to sme si však už pri koncernových autách zvykli, samozrejme, za volantom nechýbajú pádla, ktorými sa dá v manuálnom režime radiť tiež. Prevodovka však v tomto nastavení nepodrží zaradený stupeň. Pri radení pádlami vo vysokých otáčkach automat vždy preradí a nenechá auto visieť v obmedzovači.
Z veľkostnej stránky je Polo GTI jedno z najpriestrannejších a najpohodlnejších vozidiel v triede. Veľmi sa nám páčia športovejšie sedadlá s výraznejším bočným vedením a károvaným vzorom, ktoré sú stále náramne pohodlné aj pri cestovaní na dlhšie vzdialenosti. V interiéri prevládajú zväčša lacné tvrdé plasty, tie sú však v danom segmente bežné, verzia GTI však pridáva červené prešívanie a detaily, ktoré zlepšujú celkový dojem.
Malé auto s veľkým srdcom
Aj napriek tomu, že v triede malých áut možno Polo GTi nepatrí medzi tie vizuálnej najzaujímavejšie či najatraktívnejšie, jeho ozdobou je rozhodne motor, ktorý sa skrýva pod kapotou. Srdcom hot-hatcha je štvorvalcový benzínový agregát 2.0 TSI, ktorého výkon navyše ešte medzičasom decentne poskočil na 152 kW/207 koní a krútiaci moment na 320 Nm. Z ponuky sa však už vytratila manuálna prevodovka, na výhradne predné kolesá tak už v štandarde posiela silu 7-stupňový automat DSG.
Malé Polo aj vďaka týmto parametrom, automatickej prevodovke a funkcii Launch Control dokáže akcelerovať z 0 na 100 km/h len za 6,5 sekundy, jeho maximálna rýchlosť je pritom veľmi slušných 240 km/h. Ide o veľmi rýchle auto, obzvlášť ak je reč o takom malom vozidle, ktorého hmotnosť je hlboko pod 1,4 tony. Aj napriek nízkej hmotnosti si však Polo GTI drží veľmi slušnú smerovú aj celkovú stabilitu. Nečakaj však od neho hravosť či zábavnosť, akú má niekdajšia Fiesta ST či súčasné i20 N. Polo GTI jednoducho cieli skôr na rýchlosť v priamke a isté jazdné vlastnosti.
To, že Polo GTI je skôr univerzálny športovec než nekompromisný pretekár, potvrdzuje aj naladenie podvozka. I keď je znížený o 15 milimetrov voči klasickým verziám, podvozkovo je GTI príjemne pohodlné, predvídateľné, nie je veľmi uskákané, a hoci na nerovnostiach občas počuť nápravy, filtrovanie nerovností je výborné. Okrem toho adaptívny podvozok ponúka širšiu škálu nastavení a medzi jednotlivými režimami cítiť veľký rozdiel.