Na enormný úspech i30 N nadväzuje jeho nový malý súrodenec. Aký je?
Iste si postrehol, ako Hyundai spôsobil v nižšej strednej triede medzi etablovanými hot-hatchmi doslova zemetrasenie. Jeho prvotina i30 N totiž zaznamenala obrovský úspech, čomu sa ani nedá čudovať, pretože kórejský výrobca pozitívne prekvapil, miestami až šokoval. Teraz sa chystá obdobným štýlom zamiešať karty aj v segmente malých áut, do ktorého vstupuje úplne nový a rovnako ambiciózny hráč – i20 N.
Práve táto novinka nám pristála v redakcii na test, preto ti prinášame náš uhol pohľadu. Vzhľadom na to, že na našom trhu je malý pekelník k dispozícii výhradne vo vrcholnom vyhotovení, vo veci je rovno verzia s dodatkom Performance, ktorá disponuje všetkým, čo Hyundai v tejto kategórii ponúka.
Kompaktný agresor
Napriek tomu, že s enkom sa viaže predovšetkým povestný odtieň performance blue, nám robila spoločnosť o čosi nenápadnejšia, no azda ešte atraktívnejšia konfigurácia – lak dragon red s perleťovobordovým nádychom a voliteľná 500-eurová čierna strecha, respektíve celá vrchná časť karosérie, čím je docielená väčšia optická šírka i20 N.
Tým však prichádzaš o červené detaily, ktoré sa v kombinácii s červeným lakom nedodávajú. O čo však rozhodne neprídeš, sú 18” tmavé disky obuté do pneumatík Pirelli P-Zero HN, rozmerná maska so šachovnicovou štruktúrou odkazujúcou na motošport a agresívny vzhľad full-LED svetlometov.
Ak však máme byť úprimní, svetlá svojím svetelným účinkom veľmi neoslnia, a to doslova, pretože v stretávacom režime svietia aj v najvyššej polohe relatívne nízko a vo všeobecnosti na Matrix-LED technológiu konkurencie (Polo GTI) strácajú. Vďaka tvaru spätných zrkadiel by človek povedal, že Biermannov bavorácky rukopis cítiť aj pri dizajne, nejeden exteriérový detail však nezaprie svoj pravý pôvod.
![Hyundai, i20 N,](https://refstatic.sk/article/b160711c609374de582d.jpg?is=1200x2000&s=4989fc128f9ddbb012c7cf980b9f46ef1f76f3fe1dc7c8dd53cb37258fe59806)
Iste nám dáš za pravdu, že hlavne vzadu je cítiť viac ázijské, výstrednejšie kontúry, ktoré reprezentujú najmä koncové svetlá. Tie majú svojský tvar, sú značne pretiahnuté do strán a vzájomne prepojené. Stredný prvok však nesvieti. Oku rozhodne neunikne chuligánske krídlo, do pozornosti musíme dať aj kratučký zadný previs či hranatejší zadný nárazník, ktorý opticky rozširuje vozidlo.
V jeho spodnej časti je naznačený difúzor, nechýba povestná centrálna hmlovka a koncovka výfuku. Je síce len jedna, ale, chvalabohu, enko neostáva svojej povesti nič dlžné. V danej triede ide o auto s najlepším zvukom.
Filozofiu priblížiť i20 N pretekárskemu WRC špeciálu evidujeme nielen v aerodynamických prvkoch, ale aj v halogénových smerovkách a cúvačkách. Vyzdvihnúť, naopak, musíme predné 320-milimetrové kotúče, ktoré sú na svoju váhovú kategóriu skutočne veľkorysé. A veľkorysý je aj prietok vzduchu cez prednú, statočne deravú masku.
![Hyundai, i20 N,](https://refstatic.sk/article/74c28b4dd739626dcaa7.jpg?is=1200x2000&s=181d8c6f684d68531aaa127f112648a23abf0f50f60e65f70de3f3b246636a7d)