Na enormný úspech i30 N nadväzuje jeho nový malý súrodenec. Aký je?
Iste si postrehol, ako Hyundai spôsobil v nižšej strednej triede medzi etablovanými hot-hatchmi doslova zemetrasenie. Jeho prvotina i30 N totiž zaznamenala obrovský úspech, čomu sa ani nedá čudovať, pretože kórejský výrobca pozitívne prekvapil, miestami až šokoval. Teraz sa chystá obdobným štýlom zamiešať karty aj v segmente malých áut, do ktorého vstupuje úplne nový a rovnako ambiciózny hráč – i20 N.
Práve táto novinka nám pristála v redakcii na test, preto ti prinášame náš uhol pohľadu. Vzhľadom na to, že na našom trhu je malý pekelník k dispozícii výhradne vo vrcholnom vyhotovení, vo veci je rovno verzia s dodatkom Performance, ktorá disponuje všetkým, čo Hyundai v tejto kategórii ponúka.
Kompaktný agresor
Napriek tomu, že s enkom sa viaže predovšetkým povestný odtieň performance blue, nám robila spoločnosť o čosi nenápadnejšia, no azda ešte atraktívnejšia konfigurácia – lak dragon red s perleťovobordovým nádychom a voliteľná 500-eurová čierna strecha, respektíve celá vrchná časť karosérie, čím je docielená väčšia optická šírka i20 N.
Tým však prichádzaš o červené detaily, ktoré sa v kombinácii s červeným lakom nedodávajú. O čo však rozhodne neprídeš, sú 18” tmavé disky obuté do pneumatík Pirelli P-Zero HN, rozmerná maska so šachovnicovou štruktúrou odkazujúcou na motošport a agresívny vzhľad full-LED svetlometov.
Ak však máme byť úprimní, svetlá svojím svetelným účinkom veľmi neoslnia, a to doslova, pretože v stretávacom režime svietia aj v najvyššej polohe relatívne nízko a vo všeobecnosti na Matrix-LED technológiu konkurencie (Polo GTI) strácajú. Vďaka tvaru spätných zrkadiel by človek povedal, že Biermannov bavorácky rukopis cítiť aj pri dizajne, nejeden exteriérový detail však nezaprie svoj pravý pôvod.
Iste nám dáš za pravdu, že hlavne vzadu je cítiť viac ázijské, výstrednejšie kontúry, ktoré reprezentujú najmä koncové svetlá. Tie majú svojský tvar, sú značne pretiahnuté do strán a vzájomne prepojené. Stredný prvok však nesvieti. Oku rozhodne neunikne chuligánske krídlo, do pozornosti musíme dať aj kratučký zadný previs či hranatejší zadný nárazník, ktorý opticky rozširuje vozidlo.
V jeho spodnej časti je naznačený difúzor, nechýba povestná centrálna hmlovka a koncovka výfuku. Je síce len jedna, ale, chvalabohu, enko neostáva svojej povesti nič dlžné. V danej triede ide o auto s najlepším zvukom.
Filozofiu priblížiť i20 N pretekárskemu WRC špeciálu evidujeme nielen v aerodynamických prvkoch, ale aj v halogénových smerovkách a cúvačkách. Vyzdvihnúť, naopak, musíme predné 320-milimetrové kotúče, ktoré sú na svoju váhovú kategóriu skutočne veľkorysé. A veľkorysý je aj prietok vzduchu cez prednú, statočne deravú masku.