Nový Tucson stavil na svojský dizajn a moderné technológie.
Hyundai Tucson netreba špeciálne predstavovať, pretože na slovenskom trhu dlhodobo patrí medzi najpopulárnejšie modely, dokonca to bolo niekedy najpredávanejšie SUV na Slovensku.
Aj preto sme sa túto novinku rozhodli vyskúšať a zistiť, aká je v skutočnosti. Schválne sme si pritom vybrali exemplár vo výraznej červenej.
Extravagantný kabát
Na aute upúta najmä maska s integrovaným denným svietením, ktoré vo vypnutom stave nie je očividné. Čo však vidno okamžite, je pôsobivý dizajn, ktorý strháva pozornosť a zároveň polarizuje fanúšikov motorizmu. Unikátna maska či hlavné a diaľkové LED svetlá v spodnej časti nárazníka totiž nemusia sadnúť každému.
Medzigeneračne sa rozmery vozidla zväčšili vo všetkých smeroch (4 500 × 1865 × 1 650 mm), i keď tých pár centimetrov navyše statočne maskujú výraznejšie dizajnové riešenia. Ak si zástancom konzervatívnych línií, tak nový Tucson asi nie je nič pre teba. Pri pohľade z profilu nás napríklad rušia klinovité línie karosérie.
Zboku však zaujme kontrastnou líniou nad bočnými oknami, v rámci príplatkovej výbavy dokonca nechýba ani možnosť čiernej strechy. Novinka si zaslúži pochvalu za ukážkovo kryté prahy, ľahké nastupovanie dozadu a celkový priestor na zadných sedadlách. Je cítiť, že Tucson narástol v každom smere.
Vzadu okrem veľmi originálne tvarovaných a navzájom prepojených LED svetiel (a lacných halogénov v nárazníku) upriamujeme pozornosť na netradičné riešenie – zadný stierač premiestnili pod strešný spojler a na jeho pôvodnom mieste pribudlo logo zaliate v skle. Keďže sme testovali mild-hybrid s batériou pod podlahou, batožinový priestor v tomto prípade nemá 598, ale 546 litrov.
Okrem samotných tvarov karosérie svoj jedinečný dizajn majú aj 19″ dvojfarebné disky a plastová štruktúra v spodnej časti nárazníkov. Koncovky výfukov sú dve, no špecifických kriviek na karosérii nespočet. Výsledok? V danej triede by si pravdepodobne futuristickejšie pôsobiace SUV hľadal len veľmi ťažko.
Uhladený, no značne modernejší vo vnútri
Pomerne veľký kontrast k dizajnu exteriéru predstavuje návrh interiéru, kde sú pre zmenu veľmi uhladené línie. Z palubnej dosky vypadla tradičná kaplnka nad budíkmi, naopak, v strede pribudol široký stredový panel, ktorý sa zlieva do stredového tunela a niekedy sa bije o miesto s vodičovým kolenom.
V rámci testovanej výbavy Premium sú v kokpite dva 10,25″ displeje. Digitálne budíky majú 3 preddefinované štýly vzhľadom na zvolený režim. Chýbala nám pridaná hodnota displeja, pretože napríklad mapa sa zobraziť nedá. V porovnaní s i30 po facelifte je však toto plnohodnotnejšie riešenie s veľmi peknou grafikou a dobre čitateľnými údajmi.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ako sa pracuje s tlačidlovým voličom prevodovky.
- Aké sú silné stránky interiéru.
- Akú má výbavu najvýkonnejšia naftová verzia.
- V čom má Tucson lepší podvozok ako Tiguan.
- Za koľko dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h.
- S akou priemernou spotrebou je možné jazdiť.
- Ako si Tucson poradí s terénnymi nástrahami.