Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
10. apríla 2021, 9:30
Čas čítania 5:05
Martin Mičuda

Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony

Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ TESTY BMW
Uložiť Uložené

Najvýkonnejšie SUV od BMW je športovejšie, než by si čakal.

BMW X6 je auto, ktoré buď miluješ, alebo nenávidíš. Auto, ktoré svojím tvarom obrátilo debaty pri pive aj diskusie na Facebooku hore nohami. I keď mníchovská automobilka v skutočnosti nezaložila segment SUV kupé (prvenstvo si pripásal SsangYong Action), bolo to práve X6, čo vozidlá tohto druhu spopularizovalo. Dokonca BMW si tento typ SUV odjakživa označuje ako SAC, teda Sport Activity Coupé

 
Či už sa ti tento mačkopes páči, alebo nie, faktom je, že doterajšie dve generácie s takmer polmiliónom predaných kusov sú jasným dôkazom, že BMW má svojich klientov prečítaných a dobre vie, čo robí. Osvedčený recept sa nemení ani v 3. generácii, ktorá sa nám dostala do rúk v brutálnom vyhotovení X6 M Competition.

BMW, X6 M,
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Povestne svojský dizajn

Najnovšie vyhotovenie je estetickým stvárnením azda ešte svojskejšie než kedykoľvek predtým. Charakteristickým znakom je, pochopiteľne, klesajúca línia strechy, ktorá pripomína vozidlá kupé a zároveň dodáva dynamickejší podtón. Myslíme si však, že takýto typ auta musí byť dobre nakonfigurovaný, inak ten atypický tvar karosérie nevyznie dobre. V prípade verzie s písmenom M v názve sa však veci menia a mimoriadne agresívne nárazníky či obrovské 21" disky kolies X6 jednoducho sadnú.

Odporúčané
Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? Vyskúšali sme najslávnejšie superkombi na svete. V čom vyniká 600-koňové RS 6 za 166-tisíc eur? 23. marca 2021, 14:30

Práve masku s neustále otvorenými a pomerne hranatými ľadvinkami dokonca považujeme za tú najkrajšiu spomedzi všetkých súčasných SUV, nehovoriac o prísnych laserových svetlách a prítomnej farebnej špecifikácii – nádherný biely lak mineral white, ktorému efektne sekundujú čierne detaily, karbónové doplnky (úžasne tvarované spätné zrkadlá), vystupujúci difúzor alebo poriadna štvorica plne funkčných koncoviek výfuku.

Kameňom úrazu môžu byť práve zadné partie, ktoré, pochopiteľne, nemusia sadnúť každému. BMW totiž po estetickej stránke posledné roky pozoruhodne experimentuje a „nakopnutý“ zadok, miestami až neforemné tvary a po novom veľmi úzke svetlá to len a len potvrdzujú.

Batožinový priestor má aj napriek skosenej zadnej časti slušných 580 litrov, limitom je skôr nakladacia hrana. Na rozdiel od X5 model X6 nemá dvojdielne veko batožinového priestoru, preto je spodná hrana až vo výške 85 cm. To môže byť problém pri nakladaní ťažkých predmetov. 

BMW, X6 M,
Zdroj: REFRESHER / martinzmartina

Interiér so športovými detailmi

Po predošlom teste X5 môžeme konštatovať, že palubná doska štýlovejšieho derivátu je identická. Pred vodičom sa teda rovnako nachádzajú 12,3" digitálne budíky, zatiaľ čo centrom palubovky je 12,3" displej perfektného infotainmentu iDrive. Ten je možné ovládať dotykmi priamo na displeji, združeným otočným ovládačom na stredovom tuneli, šikovnými gestami alebo hlasom (žiaľ, nie v slovenčine).

Odporúčané
Nové BMW X5 posúva levely. Takto zábavné naftové SUV doposiaľ bavorská automobilka nemala Nové BMW X5 posúva levely. Takto zábavné naftové SUV doposiaľ bavorská automobilka nemala 10. marca 2019, 14:51
Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné
50 €
Účtuje sa raz za rok
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Vyskúšaj predplatné REFRESHER+
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 96342 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Na čo slúžia červené tlačidlá na volante.
  • Ako je to s miestom na sedenie vzadu.
  • Čo sa nachádza pod karbónovým krytom motora za 1 240 €.
  • Koľko „trvá“ X6 M Competition akcelerácia z 0 na 100 km/h.
  • Ako sa správa 2,4-tonové emko v zákrutách.
  • Aká bola naša priemerná spotreba počas celého testu.
  • Na čom sa negatívne odzrkadlil príplatkový paket Competition.
Domov
Zdieľať
Diskusia