Najvýkonnejšie SUV od BMW je športovejšie, než by si čakal.
BMW X6 je auto, ktoré buď miluješ, alebo nenávidíš. Auto, ktoré svojím tvarom obrátilo debaty pri pive aj diskusie na Facebooku hore nohami. I keď mníchovská automobilka v skutočnosti nezaložila segment SUV kupé (prvenstvo si pripásal SsangYong Action), bolo to práve X6, čo vozidlá tohto druhu spopularizovalo. Dokonca BMW si tento typ SUV odjakživa označuje ako SAC, teda Sport Activity Coupé.
Či už sa ti tento mačkopes páči, alebo nie, faktom je, že doterajšie dve generácie s takmer polmiliónom predaných kusov sú jasným dôkazom, že BMW má svojich klientov prečítaných a dobre vie, čo robí. Osvedčený recept sa nemení ani v 3. generácii, ktorá sa nám dostala do rúk v brutálnom vyhotovení X6 M Competition.
Povestne svojský dizajn
Najnovšie vyhotovenie je estetickým stvárnením azda ešte svojskejšie než kedykoľvek predtým. Charakteristickým znakom je, pochopiteľne, klesajúca línia strechy, ktorá pripomína vozidlá kupé a zároveň dodáva dynamickejší podtón. Myslíme si však, že takýto typ auta musí byť dobre nakonfigurovaný, inak ten atypický tvar karosérie nevyznie dobre. V prípade verzie s písmenom M v názve sa však veci menia a mimoriadne agresívne nárazníky či obrovské 21" disky kolies X6 jednoducho sadnú.
Práve masku s neustále otvorenými a pomerne hranatými ľadvinkami dokonca považujeme za tú najkrajšiu spomedzi všetkých súčasných SUV, nehovoriac o prísnych laserových svetlách a prítomnej farebnej špecifikácii – nádherný biely lak mineral white, ktorému efektne sekundujú čierne detaily, karbónové doplnky (úžasne tvarované spätné zrkadlá), vystupujúci difúzor alebo poriadna štvorica plne funkčných koncoviek výfuku.
Kameňom úrazu môžu byť práve zadné partie, ktoré, pochopiteľne, nemusia sadnúť každému. BMW totiž po estetickej stránke posledné roky pozoruhodne experimentuje a „nakopnutý“ zadok, miestami až neforemné tvary a po novom veľmi úzke svetlá to len a len potvrdzujú.
Batožinový priestor má aj napriek skosenej zadnej časti slušných 580 litrov, limitom je skôr nakladacia hrana. Na rozdiel od X5 model X6 nemá dvojdielne veko batožinového priestoru, preto je spodná hrana až vo výške 85 cm. To môže byť problém pri nakladaní ťažkých predmetov.
Interiér so športovými detailmi
Po predošlom teste X5 môžeme konštatovať, že palubná doska štýlovejšieho derivátu je identická. Pred vodičom sa teda rovnako nachádzajú 12,3" digitálne budíky, zatiaľ čo centrom palubovky je 12,3" displej perfektného infotainmentu iDrive. Ten je možné ovládať dotykmi priamo na displeji, združeným otočným ovládačom na stredovom tuneli, šikovnými gestami alebo hlasom (žiaľ, nie v slovenčine).
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Na čo slúžia červené tlačidlá na volante.
- Ako je to s miestom na sedenie vzadu.
- Čo sa nachádza pod karbónovým krytom motora za 1 240 €.
- Koľko „trvá“ X6 M Competition akcelerácia z 0 na 100 km/h.
- Ako sa správa 2,4-tonové emko v zákrutách.
- Aká bola naša priemerná spotreba počas celého testu.
- Na čom sa negatívne odzrkadlil príplatkový paket Competition.