Rodinné kombi s vlastnosťami superšportu. To je v skratke nová generácia Audi RS 6 Avant.
Audi RS 6 Avant. Tak znie názov dozaista najznámejšieho a najslávnejšieho kombi na svete, ktorého enormný hype pretrváva už rovné dve desaťročia. Ak aj značka Audi nie je práve tvoja obľúbená, tak RS 6 je pojem, ktorý jednoducho musíš rešpektovať. Môže za to vskutku netradičný mix praktickosti a superšportových vlastností, ktoré svojho času dokonca umocňoval desaťvalec pod kapotou.
Odvtedy sa však veľa zmenilo a na trhu sa medzičasom objavila nová, v poradí 4. generácia s doposiaľ najvýstrednejším dizajnovým stvárnením. Jej dychberúce dynamické schopnosti, prémiový interiér a všestrannosť nevymizli. Práve naopak, do rúk sa nám dostal exemplár za 166-tisíc eur a my sme sa nestačili čudovať, ako úžasne kultivovane a zároveň úchvatne športovo dokáže jazdiť tento rodinný praktik. Prinášame ti preto naše autentické dojmy.
Vyzývavejší než kedykoľvek predtým
Po vizuálnej stránke modely RS 6 nikdy veľmi nedávali najavo, čo sa skrýva pod ich povrchom. To sa začalo meniť pri predchodcovi a vyvrcholilo to vstupom generácie C8 na trh. Už štandardný model A6 v športovom pakete vyzerá výborne, no s vrcholným vyhotovením zašlo Audi poriadne ďaleko. Ak sme doposiaľ ospevovali aktuálny veľmi atraktívny dizajnový jazyk, tak tento počin je jeho čerešničkou na torte.
Úchvatná grafika, v našom prípade zatmavených HD Matrix-LED svetiel, ktorým dokonca sekunduje laserová technika. O 4 centimetre rozšírené blatníky na každej strane, odkaz na slávne Sport Quattro v podobe otvoru medzi širokou maskou a kapotou či rôzne agresívne geometrické tvary. Jednoducho, nemôžeme sa ubrániť tomu, že RS 6 vyzerá naživo fantasticky.
Istú úlohu na tom si pripisujú aj voliteľné čierne doplnky, najväčšia vďaka však patrí spomínaným rafinovane navrhnutým svetlám na oboch koncoch. Mimochodom, tie predné si model RS 6 prevzal z modelu RS 7, respektíve z bežného A7. Aj tu však musíme skritizovať doslova ohavne vyvedené radary v prednej maske, ktoré pôsobia ako päsť na oko.
Presuňme radšej pozornosť na obrovské, až 21" disky kolies, ktoré ukrývajú karbónovo-keramický brzdový systém s až 440-milimetrovými (!) kotúčmi. To je jasný dôkaz, že toto je niečo extra. Potvrdzuje to aj skutočnosť, že s bežným A6 Avantom má RS 6 spoločné iba predné dvere, strechu a veko kufra. Za ním sa nachádza veľkorysých 565 litrov.
Osobne kvitujeme, že testovaný exemplár mal spomínané čierne detaily vrátane lišty v zadnom nárazníku, to totiž v štandardne striebornom vyhotovení už tak trochu zaváňa „kolotočárinou“. Smerodajnejšie však sú obrovské a plne funkčné koncovky výfukového systému.
Sterilný kokpit s akcentom športovosti
V interiéri to už nové superkombi zďaleka nehrá na takú divočinu, skôr naopak. Ingolstadt si naďalej drží technokratický štýl, preto nám po predošlých testoch modelov Audi opäť nedá nevysloviť pojem fádnosť. Jedným dychom však dopĺňame, že dobre známa A6 palubná doska sa nesie vo veľmi uhladenom, až minimalistickom duchu, za ktorý si našu pochvalu zaslúži.
V prípade vrcholnej verzie predsa len evidujeme pár detailov, ktoré treba špeciálne spomenúť. Karbónový dekór, ktorého pravosť si síce dovolíme spochybniť, no jeho drsná povrchová štruktúra sa nám páči. Volič prevodovky a veniec volantu je potiahnutý Alcantarou, palec hore. Ten si zaslúžia aj síce malé, ale hliníkové pádla za volantom. No a zabudnúť netreba ani na športové sedadlá, ktoré výborne vyzerajú a bravúrne plnia svoju funkciu.
Dobre známe displejové trojkombo sa nemení – 12,3” digitálne budíky Audi Virtual Cockpit, stredový 10,1” Black Panel a 8,6” displej prioritne určený na ovládanie klimatizácie. V rámci infotainmentu pribudla možnosť sledovať techniku, teda monitorovať teplotu najdôležitejších súčastí vozidla, zatiaľ čo budíky dostali akýsi „superšportový“ vizuál – centrálne umiestnený otáčkomer v tvare hokejky a rýchlomer pod ním.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Na čo slúži tlačidlo RS na volante.
- Čo umožňuje prítomná mildhybridná technológia.
- Aká je maximálna rýchlosť testovaného kúska.
- Či sa dá s novým modelom RS 6 driftovať.
- Aké sú jeho dve hlavné domény v porovnaní s konkurenciou.