Predná náprava je navyše vybavená elektronickou uzávierkou diferenciálu, teda systémom XDS. Ten pribrzďuje vnútorné koleso, čím sa snaží eliminovať nedotáčavosť a to sa mu pomerne dobre darí. Samosvorný diferenciál VAQ by si však túto úlohu plnil oveľa lepšie, ten má však až Golf GTI. Riadenie nedáva veľmi spätnú väzbu, je však presné,
2-litrové TSI vie potešiť svojou pružnosťou, lineárnym priebehom a záťahom, ktorému sa jednoducho v tejto triede nič nevyrovná. Objem prosto nenahradíš a Polo GTI to ukážkovo demonštruje. Azda ešte viac ako dynamické parametre motora nás prekvapila jeho efektívnosť. Pri ostrej jazde letí okrem Pola, pochopiteľne, aj jeho spotreba, no len čo zvoľníš a opustíš mesto, tak na cestách mimo obcí dokážeš bez najmenšieho problému jazdiť so 6-litrovou spotrebou. Ba čo viac, pri naozaj pokojnej sa nám podarilo podliezť hranicu 5,5 l/100 km.