Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Nedeľa 26. 6. 2022 meniny má Adriána

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu?

Aké je nové želiezko v ohni nižšej strednej triedy od francúzskej automobilky?

Martin Mičuda
15. jún 2022, 14:30 Čas čítania: 5:42
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
15. jún 2022, 14:30
Čas čítania: 5:42

Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu?

Aké je nové želiezko v ohni nižšej strednej triedy od francúzskej automobilky?

Martin Mičuda
15. jún 2022, 14:30
Čas čítania: 5:42
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Vyskúšali sme slovenské Auto roka 2022. Je vizuálne atraktívny Peugeot 308 naozaj hodný prestížneho titulu?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Francúzske automobily sú známe tým, že ich nové generácie toho, najmä z vizuálnej stránky, nemajú s predchodcami veľa spoločného. Výnimkou nie je ani automobilka Peugeot a jej najnovšie želiezko v ohni, ktorým je dlhoročná stálica v segmente nižšej strednej triedy.

 

Úplne nová generácia modelu 308 prichádza s náramne atraktívne navrhnutým exteriérom, plejádou moderných technológií a zároveň prestížnym ocenením Auto roka 2022 na Slovensku. Či si ho novinka zaslúži, sme zisťovali v teste azda ešte pôvabnejšieho karosárskeho variantu SW v plug-in hybridnej konfigurácii.

 

Atraktívny dizajn, ale na úkor praktickosti

Nová tristoosmička doslova vykrúca krky okoloidúcim efektnou, bezrámovou maskou plynulo prechádzajúcou do Matrix-LED svetiel, ktoré si pri značke Peugeot odkrúcajú svoju premiéru. Rovnako ako nové logo.

 

Spoznáš ich podľa úzkeho profilu, pretože v spodnej časti sú ešte viac vykrojené než štandardne dodávané full-LED. Chýbať už nemôžu ani robustné kly, ktoré spolu s trefne zvolenou optickou konfiguráciou dotvárajú slušný šmrnc.

Iste, biely perleťový lak a čierne detaily vrátane tmavých 18” diskov sú už také otrepané, no za nás stále nepriestrelné kombo. Novinka pritom vie zaujať svojimi svalnatými bokmi a na neprémiový automobil až nečakane dlhou prednou kapotou. Hoci z istých uhlov pohľadu sa nevieme ubrániť dojmu, že predok pôsobí ťažkopádnejším dojmom.

 

Zdroj: Refresher/martinzmartina

 
Ak sa pýtaš, ako svietia a či sa oplatia nové inteligentné LED-ky, naša odpoveď je výborne a rozhodne áno. Špičkové iQ.Light od Volkswagenu síce stále neboli v tejto triede prekonané, najmä čo sa týka sofistikovanosti vyrezávania, Peugeot sa však pochlapil a ponúka skvelo fungujúce svetlá so slušným svetelným dosvitom a výborne fungujúcou adaptívnou technológiou diaľkových svetiel.

 

Tá je v rámci najvyššieho balíka GT Pack v cene, rovnako ako najväčšie disky a rafinovane pôsobiace exteriérové detaily, ktoré dotvárajú efektný celok. A to ešte viac, ak ide o kombi s dodatkom SW s pre nás príťažlivejšími krivkami, aj keď tak trochu na úkor praktickosti.

Kombi má o 6 centimetrov dlhší rázvor, no keď si sadneš do zadnej časti interiéru, v pozdĺžnom smere na nohy je to taký priemer až slabší priemer v triede. Dokonca tristoosmička medzigeneračne narástla, čuduj sa však svete, kufor má po novom o pár litrov menej, konkrétne 608 litrov. Okrem toho plug-in hybridná verzia má „len“ 548 litrov. Stále je to slušný údaj, no na porovnanie, taká Octavia Combi má až 640 litrov.

 
Veko je plne elektrické, koncové LED-ky opäť efektné a naznačená odtrhová hrana pôsobivá. Osobne nám však prekážajú spodné svetlá, ktoré sú príliš nízko, príliš kričia a to, že sú halogénové, ani nevravíme.

 

Treba uznať, že zadné partie sú takisto veľmi príťažlivé – 308 SW je jednou z ozdôb nižšej strednej triedy. Nebyť lacných spodných svetiel a drobných medzier v lícovaní niektorých častí karosérie, nebáli by sme sa nahlas vyhlásiť, že nová 308 nadobúda až prémiové atribúty, pretože vizuálne vystupuje nielen zaujímavo, ale aj premyslene. 

 

Zdroj: Refresher/martinzmartina

Neslávne slávny i-Cockpit

Nebol by to Peugeot, keby sme v jeho interiéri nenašli tzv. i-Cockpit, teda riešenie, kde sú vyššie umiestnené budíky a nižšie umiestnený malý volant, ponad ktorý sa na tie budíky pozeráš.

 

Osobne nepovažujeme toto riešenie za šťastné, pretože istým typom postáv takéto riešenie neumožňuje úplný výhľad na budíky, respektíve v oblasti stehien je volant príliš blízko. Možno je to fakt len otázka zvyku, pravda je aj to, ze vyššie umiestnené budíky de facto suplujú head-up displej, ale na konci dňa sa aj tak pýtame: načo je toto dobré? 

Subjektívne nie je našou šálkou kávy ani samotný veľmi členitý až extravagantný dizajn palubovky. Hoci materiálovo, spracovaním i technologicky sme príjemne prekvapení a vo všeobecnosti sa novej tristoosmičke objektívne nedá veľmi čo vytknúť, i-Cockpit nám osobne ergonomicky nesedí.

 

Vyskúšaj predplatné
za 0,33
a čítaj všetko bez obmedzení
PRIDAJ SA K PREDPLATITEĽOMUŽ MÁM PREDPLATNÉ: PRIHLÁSIŤ SA
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 116021 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo si veľkú pochvalu zaslúži infotainment.
  • Či už má Peugeot konečne plnohodnotnú 360-stupňovú kameru.
  • Koľko stál testovaný model v plnej výbave.
  • Aký pohon tvorí vrcholnú motorizáciu v ponuke.
  • Koľko trvá najsilnejšej verzii akcelerácia z 0 na 100 km/h.
  • Prečo nová 308 najviac prekvapila svojou spotrebou.
  • Aký je reálny dojazd na čisto elektrickú jazdu.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: Refresher/martinzmartinaFoto: Refresher/martinzmartinaNáhľadový obrázok: Refresher/martinzmartina
NAHOR
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť