Nové RS3 si nás až prekvapivo získalo, a to najmä po šoférskej stránke, vďaka ktorej má voči konkurencii navrch.
Za posledné roky sa automobilový svet mení a vyvíja, iste si teda postrehol obrovský príval batériových vozidiel. Dôkazom toho sú aj naše redakčné testy, v rámci ktorých sa čoraz častejšie stretávame práve s automobilmi tohto druhu. Dnes však otestujeme auto bez akejkoľvek elektrifikácie.
Medzi prvými na Slovensku sme si mohli vyskúšať 3. generáciu modelu RS3. Ten sme prevetrali na okruhu Slovakia Ring. V čom je teda najmenší RS model taký prevratný?
Neprehliadnuteľný už na prvý pohľad
Vzhľadom na to, že generáciu Audi A3, z ktorej nové RS3 vychádza, sme už testovali, teraz skúsime jej najostrejšie vyhotovenie. To medzigeneračne nabralo na agresivite.
Exteriéru dominuje obrovská čierna maska a mimoriadne vyzývavý nárazník vpredu. Špičkové Matrix-LED svetlomety majú tmavý podklad a digitálne denné svietenie v tvare šachovnicovej vlajky – diódy v zoskupení 3 × 5 pri odomknutí postupne vypíšu RS3. Medzigeneračne je rozšírený predný rozchod kolies o 33 milimetrov, teda aj blatníky. Brzdy majú predné ventilované kotúče s rozmerom 375 milimetrov.
Keď sa snúbi krikľavý lak Kyalami Green s efektnými 2-farebnými 19" diskami a kompletným balíkom čiernych detailov vrátane znakov a premiérovo aj celej strechy, fantastický vizuálny zážitok je na svete. RS trojka budí pozornosť a rešpekt ešte viac ako RS5. Výduchy za prednými kolesami však nie sú pravé a nepoteší ani softlimiter, ktorý bráni na voľnobehu vytočiť motor.
Slabiny „drahého lacného“ auta
V interiéri budeme kritickejší: RS3 je príkladom toho, čo sa nám nepáči na top verziách tých najmenších modelov značiek.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- V čom tkvie slabina interiéru.
- Ktoré 3 nové jazdné režimy pridáva verzia RS3.
- Aké parametre má unikátny motor v najnovšej generácii.
- Prečo hovoríme v prípade 7-stupňovej prevodovky o zázraku.
- RS3 má najvyššiu maximálnu rýchlosť v triede. Koľko?
- Aká je najväčšia prednosť novej generácie v porovnaní s konkurenciou.