Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 30. 10. 2020 meniny má Šimon, Simona

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
V spolupráci

Obsah vznikol v spolupráci so spoločnosťou Audi.

Čo je v spolupráci?

Jedná sa o obsah, ktorý chcel REFRESHER vytvoriť, ale vznikol aj vďaka spolupráci s inzerentom. Inzerent do obsahu nezasahoval vôbec, maximálne poskytol informácie, fakty a návrhy na úpravu.

Tech - Autá
2
Martin Mičuda
29. september 2020, 13:05
Čas čítania: 4:32
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Čím si ťa nová A3-ka najviac získa? Zisťovali sme v teste 4. generácie prémiového kompaktu od Audi

V uplynulých týždňoch vstúpila na náš trh už 4. generácia, no a práve tú sme mohli exkluzívne, medzi prvými na Slovensku otestovať.

Martin Mičuda
29. september 2020, 13:05
Čas čítania: 4:32
Čím si ťa nová A3-ka najviac získa? Zisťovali sme v teste 4. generácie prémiového kompaktu od Audi
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
V spolupráci

Obsah vznikol v spolupráci so spoločnosťou Audi.

Viac info

Možno ani nevieš, no bolo to práve Audi A3 Sportback, ktoré v roku 1996 založilo segment prémiových kompaktných modelov. Od tohto momentu sa tak aj v nižšej strednej triede začal nosiť akýsi nadštandard a luxusnejšia výbava z radov väčších modelov a tried. 

 

V uplynulých týždňoch vstúpila na náš trh už 4. generácia, no a práve tú sme mohli exkluzívne, medzi prvými na Slovensku otestovať. Prinášame ti preto podrobný test horúcej novinky, ktorá cieli najmä na úspešných mladých ľudí.

 

Exteriér

Odjakživa platí, že hodnotiť dizajn je tažké, pretože je to subjektívna záležitosť. Sme však názoru, že práve vonkajší dizajn je to, čím nová generácia modelu A3 Sportback zaujme najviac. Za posledné obdobie sme už neraz pri testoch nových modelov značky Audi prehlásili, že práve exteriérový dizajn je ten signifikatný znak tejto automobilky, ktorým vedia „chaloši z Ingolstadtu“ najviac zaujať a opantať verejnosť. 

 


Tu to platí opäť – agresívna široká maska, veľmi prísne, početne členené a ostro tvarované hrany. Do pozornosti dávame najmä tú, ktorá sa tiahne od predných, veľmi atraktívne tvarovaných a výborne fungujúcich full-LED svetiel, až po tie zadné. Zároveň, plocha pod ňou v okolí dverí bola vyklenutá dovnútra, čím sú zvýraznené, doslova napučané blatníky. Nie, toto nie je vrcholná RS3-ka, S3-ka, ale obyčajná A3-ka, a to dokonca bez optického paketu S line.

 

audi A3 Sportback test skap
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Nová generácia totiž zaujala značne svalnatejší a sebavedomejší postoj, navyše, samotné Audi hlási, že novinka zastupuje kompakt so športovými proporciami, čo naozaj platí. Samozrejme, veľa spraví samotná konfigurácia, teda špecifická modrá metalíza, viaceré chrómové detaily, pekné strieborné 18” disky a v neposlednom rade zadné opticky zoštíhľujúce LED-ky s povestnými dynamickými smerovkami a efektnou grafikou. 


Na dnešne pomery je pritom vcelku nečakané, že nová A3-ka nie je medzigeneračne citeľne väčšia. Síce sa natiahla do dĺžky o 3 centimetre, rázvor náprav ostal totožný. Batožinový priestor má 380 litrov, čo je na kompaktný hatchback štandardný údaj. 


Okrem tých pôvabných vonkajších tvarov, ktoré hodnotíme naozaj veľmi pozitívne, i tentokrát pri Audi vyzdvihujeme naozaj vyvážený dizajn – aj napriek absencii športového optického paketu či najväčších kolies, celku ako takému nič v zásade nechýba a na karosérii nič neodstáva.

 

audi A3 Sportback test skap
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Interiér

 V kokpite zaznamenala A3-ka medzigeneračne najväčší progres. Od predchodcu tak (skoro) najmenší model značky prešiel zásadným zlepšením a rozsiahlou modernizáciou. Na druhú stranu, v kontexte väčších modelov nemožno hovoriť o zásadných novinkách. Centrom palubovky je nový, no z iných modelov dobre známy 10,1” displej (tzv. Black Panel), zatiaľ čo pred vodičom sa nachádzajú vyše 10" digitálne budíky známe ako Virtual Cockpit.

 

Pochvalným faktom je, že oba displeje dostaneš už v rámci základnej výbavy, čo je v tejto triede nevídané. Za príplatok je následne možné digitálne budíky zväčšíť až na rozmer 12,3", funkcionalita a zobrazenie ako také sa ale nemení. Úplne novým prvkom na palubovke je panel klimatizácie, ktorý ostal verný fyzickým tlačidlám, čo väčšinu pravdepodobne poteší.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1362 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 1.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

 

Na mladú cieľovú skupinu pritom jasne naráža aj samotný dizajn, ktorý vsádza na početné členenie a atraktívne tvary. Nie nadarmo v niektorých detailoch (výduchy po stranách budíkov) možno vidieť inšpiráciu z radov Lamborghini.

 

audi A3 Sportback test skap
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Aj tu pochopiteľne platí, že na dizajn si musíš spraviť názor sám, je ale skutočne cítiť, že Audi vsadilo na moderný, až výstredný estetický návrh. V porovnaní s nedávno testovaným Golfom sa však občas zamýšľame, v čom má A3-ka v kokpite navrch – väčšinu plôch interiéru tvoria tvrdé plasty, dielenské spracovanie je na prakticky rovnakej úrovni, pričom v kontexte cenovky necelých 42-tisíc za testovaný exemplár skokovité rozdiely v interiéri, odhliadnuc od dizajnu, veľmi badať nemožno.

 

 

Po vzore koncernových súrodencov aj tu v stredovom tuneli nachádzame malý volič automatickej prevodovky, čiže riešenie shift-by-wire. Malý volič sa obsluhuje veľmi jednoducho, navyše v stredovej časti nič vodičovi nezavadzia. Vcelku zaujímavým prvkom je tlačidlo pre nastavenie hlasitosti – okrem tradičnej fyzickej funkcionality zároveň krúžením prsta po povrchu zvyšuješ/znižuješ hlasitosť. Chce to trošku zvyk, ale ako akýsi nový cool prvok, môže byť.
 

Veľkú pozornosť a pochvalu treba následne namieriť na sedadlá s perfektným tvarovaním, ich poťahy sú pritom vyrobené z recyklovaných PET fliaš. Túto iniciatívu veľmi oceňujeme. Ako je u Audi zvykom, nemôže chýbať bohatá ponuka asistenčných systémov, a to či už ide o protikolízny asistent, držanie v pruhoch alebo adaptívny tempomat, ktorý pracuje s navigáciou a dopravnými značkami.

 

audi A3 Sportback test skap
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Motor & Jazda

Po technickej stránke sa toho na prvý pohľad veľa nezmenilo. Teda, ak neberieme do úvahy, že 2-litrové TDI, ktoré je pod kapotou sa už po novom označuje ako 35 TDI. Naďalej má 110 kW / 150 koní, naďalej je spárované výhradne s pohonom predných kolies, na ktoré posiela silu 7-stupňový dvojspojkový automat S tronic

 

Lenže, ten štvorvalec v skutočnosti prešiel väčšími zmenami, preto je zvukovo trošku kultivovanejší, no hlavne sa zmenil jeho nástup sily – ten je totiž veľmi plynulý, doslova ide o lineárny nábeh sily, takže už to nie je také to klasické výbušné TDI-čko, ktoré razantne zatiahlo len pri istých otáčkach. Okrem toho, nevieme, ako je to zrazu na pomery nových modelov Audi možné, no reakcia na plynový pedál je tu oneskorená len veľmi minimálne. 

 

audi A3 Sportback test skap
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Ďalšie zlepšenie badať pri spotrebe. Na rovinu povieme, my by sme si v súčasnosti do tak malého auta už nevybrali naftový motor, ale berieme, že ak niekto hodlá robiť dlhé trasy, diesel prinesie svoje ovocie. Jedným dychom ale dodávame, že neraz aj nižšia priemerná spotreba ako 4,5 l / 100 km len potvrdzuje, že naftové motory ešte nepovedali posledné slovo. Pri pokojnej jazde za mestom sa neraz ani len neprehupneš cez 4 litre, takže aj napriek skutočnosti, že vozidlo je vybavené len 50 litrovou nádržou, na jednu nádrž vieš pokojne spraviť cez 800 kilometrov. 

 

Pochvalu si zaslúži aj odhlučnenie, pretože, v bežnom spektre otáčok veľmi nepoznáte, že máte pod kapotou naftový motor. Tým ale chvála nekončí. Naša A3-ka mala síce o palec väčšie disky ako mal spomínaný Golf, s ktorým A3-ka zdieľa podvozkovú platformu, no v prípade Audi je badateľné, že na odhlučnení podvozka, respektíve podbehov si dali v Ingolstade viac záležať ako vo Wolfsburgu.

 

audi A3 Sportback test skap
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

A teraz to najlepšie na koniec – výborne nastavený podvozok. Aj na 18" diskoch si vie podvozok perfektne poradiť s nerovnosťami, navyše, ako sme spomínali bez zbytočne veľkých buchotov či pazvukov. Aj štandardné pruženie je veľmi komfortné a tak poddajnejšie naladené. 


Nie je to taká mäkkosť, akú má napríklad nová Octavia (zvykne tak trochu plávať), skôr je to mäkkosť, ktorá pozitívne vplýva na agilitu v zákrutách. Spolu so strmejším a precíznejším riadením v režime Dynamic či zadnou viac-prvkovou nápravou tak A3-ka až prekvapivo dobre hltá zákruty. Je trošku cítiť, že to TDI-čko je ťažšie na predku, ľahšia benzínová 1,5-ka by asi nešla až tak po nose, ale nečakali sme, že de facto bežná A3-ka bude tak dobre jazdiť.


Nie je to šoférsky na takej úrovni ako povedzme 1-kové BMW, ale na pomery základného, nešportového podvozka átrojka funguje fakt veľmi dobre. Je to opäť taký stred medzi 1-kou a A-čkom. Nie je taká luxusná ako Mercedes-Benz a zároveň nie je taka športová ako BMW. Je to akýsi stred. Že by zlatý stred?

 

Zobraziť galériu 14 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: audi, A3, Sportback, pil c, automobilovy test, A3 Sportback, 35 TDI
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
1
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.