V uplynulých týždňoch vstúpila na náš trh už 4. generácia, no a práve tú sme mohli exkluzívne, medzi prvými na Slovensku otestovať.
Možno ani nevieš, no bolo to práve Audi A3 Sportback, ktoré v roku 1996 založilo segment prémiových kompaktných modelov. Od tohto momentu sa tak aj v nižšej strednej triede začal nosiť akýsi nadštandard a luxusnejšia výbava z radov väčších modelov a tried.
V uplynulých týždňoch vstúpila na náš trh už 4. generácia, no a práve tú sme mohli exkluzívne, medzi prvými na Slovensku otestovať. Prinášame ti preto podrobný test horúcej novinky, ktorá cieli najmä na úspešných mladých ľudí.
Exteriér
Odjakživa platí, že hodnotiť dizajn je tažké, pretože je to subjektívna záležitosť. Sme však názoru, že práve vonkajší dizajn je to, čím nová generácia modelu A3 Sportback zaujme najviac. Za posledné obdobie sme už neraz pri testoch nových modelov značky Audi prehlásili, že práve exteriérový dizajn je ten signifikatný znak tejto automobilky, ktorým vedia „chaloši z Ingolstadtu“ najviac zaujať a opantať verejnosť.
Tu to platí opäť – agresívna široká maska, veľmi prísne, početne členené a ostro tvarované hrany. Do pozornosti dávame najmä tú, ktorá sa tiahne od predných, veľmi atraktívne tvarovaných a výborne fungujúcich full-LED svetiel, až po tie zadné. Zároveň, plocha pod ňou v okolí dverí bola vyklenutá dovnútra, čím sú zvýraznené, doslova napučané blatníky. Nie, toto nie je vrcholná RS3-ka, S3-ka, ale obyčajná A3-ka, a to dokonca bez optického paketu S line.
Nová generácia totiž zaujala značne svalnatejší a sebavedomejší postoj, navyše, samotné Audi hlási, že novinka zastupuje kompakt so športovými proporciami, čo naozaj platí. Samozrejme, veľa spraví samotná konfigurácia, teda špecifická modrá metalíza, viaceré chrómové detaily, pekné strieborné 18” disky a v neposlednom rade zadné opticky zoštíhľujúce LED-ky s povestnými dynamickými smerovkami a efektnou grafikou.
Na dnešne pomery je pritom vcelku nečakané, že nová A3-ka nie je medzigeneračne citeľne väčšia. Síce sa natiahla do dĺžky o 3 centimetre, rázvor náprav ostal totožný. Batožinový priestor má 380 litrov, čo je na kompaktný hatchback štandardný údaj.
Okrem tých pôvabných vonkajších tvarov, ktoré hodnotíme naozaj veľmi pozitívne, i tentokrát pri Audi vyzdvihujeme naozaj vyvážený dizajn – aj napriek absencii športového optického paketu či najväčších kolies, celku ako takému nič v zásade nechýba a na karosérii nič neodstáva.
Interiér
V kokpite zaznamenala A3-ka medzigeneračne najväčší progres. Od predchodcu tak (skoro) najmenší model značky prešiel zásadným zlepšením a rozsiahlou modernizáciou. Na druhú stranu, v kontexte väčších modelov nemožno hovoriť o zásadných novinkách. Centrom palubovky je nový, no z iných modelov dobre známy 10,1” displej (tzv. Black Panel), zatiaľ čo pred vodičom sa nachádzajú vyše 10" digitálne budíky známe ako Virtual Cockpit.
Pochvalným faktom je, že oba displeje dostaneš už v rámci základnej výbavy, čo je v tejto triede nevídané. Za príplatok je následne možné digitálne budíky zväčšíť až na rozmer 12,3", funkcionalita a zobrazenie ako také sa ale nemení. Úplne novým prvkom na palubovke je panel klimatizácie, ktorý ostal verný fyzickým tlačidlám, čo väčšinu pravdepodobne poteší.