Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 18. 2. 2020 meniny má Jaromír

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
3. február 2020, 14:25
Čas čítania: 5:15

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)

Vyskúšali sme najnovšiu generáciu A6-ky v mimoriadne všestrannom vyhotovení Allroad.

Martin Mičuda
3. február 2020, 14:25
Čas čítania: 5:15
Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Okrem toho, že rok 2019 bol pre Audi bohatý na novinky, nemecká automobilka má za sebou i jedno okrúhle jubileum. Aj v našich končinách veľmi obľúbený model A6 Allroad totiž oslávil 20. výročie od svojho vzniku, čo značka z Ingolstadtu využila na predstavenie úplne novej, v poradí už 4. generácie.

 
Vozidlám tohto druhu sa čoraz viac darí, čomu sa nemožno veľmi čudovať. Skôr sa čudujeme tomu, že A6-kový Allroad má stále relatívne malú konkurenciu. Áno, „oplastovaných" kombíkov pribudlo za ostatné roky ako húb po daždi, pokiaľ ide o priamu konkurenciu s adekvátnymi parametrami a vlastnosťami, s veľkým Allroadom drží krok len trieda E All-Terrain a V90 Cross Country. Ide pritom o počin, ktorý predstavuje geniálnu alternatívu k SUV. Prečo? Aj to sa dozvieš v našom novom teste.

 

Exteriér

Jednou zo silných stránok a predností vyhotovenia Allroad je dizajn. Ten pochopiteľne vychádza z klasickej A6-ky vo verzii kombi, čiže Avant, ochranné oplastovanie ale pridáva ďalší rozmer – veľké kombi kombinuje elegantné až reprezentatívne črty s dynamickými prvkami a zároveň okrem veľkolepého priestoru zaručí Allroad aj viac než slušné terénne schopnosti. Inými slovami, zdvihnuté kombi vyššej strednej triedy môžeme právom označiť za jedno z najvšestrannejších vozidiel na trhu.

 

Iste, aj tu je ťažké sa vyhnúť kritike za ohavné radary, ktoré doslova špatia v maske, inak by si ale hľadal nedostatky na zovňajšku testovaného auta ťažko. Na zreteľ síce berieme, že dizajn je subjektívna záležitosť, musíš ale uznať, že takto nakonfigurovaný Allroad vyzerá perfektne. Môže za to samozrejme osvedčená bielo-čierna kombinácia, ktorá prísne, no zároveň elegantne tvarovanému kombi mimoriadne sekne.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 657 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Skriňa na náradie, sušienky OREO a spolupráca s Tupacom. Čo všetko prinesie nová sezóna u značky Supreme?Skriňa na náradie, sušienky OREO a spolupráca s Tupacom. Čo všetko prinesie nová sezóna u značky Supreme?
Zisťovali sme, ako sa zahraničným študentom žije na Slovensku: Najviac ich vraj šokoval náš rasizmusZisťovali sme, ako sa zahraničným študentom žije na Slovensku: Najviac ich vraj šokoval náš rasizmus
Spoza kamier: Ako sa natáčalo 1917 s ilúziou jedného záberu? Prípravy a skúšky trvali dlhšie ako samotné natáčanieSpoza kamier: Ako sa natáčalo 1917 s ilúziou jedného záberu? Prípravy a skúšky trvali dlhšie ako samotné natáčanie
VIAC

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Testované auto vybavili optickým paketom, ktorý do čiernej farby nezabalil len kryty spätných zrkadiel, okenné a strešné lišty, ale aj prídavné oplastovanie a zvýraznenú masku. Nehovoriac o čiernych 20" diskoch, ktoré sa ešte dokonca dajú v rámci príplatku vymeniť až za 21 palcové! Pointou vyhotovenia Allroad je samozrejme spomínané ochranné oplastovanie (nárazníky, blatníky a prahy), zospodu krytý podvozok či zvýšená svetlá výška.

 

Za príťažlivým dizajnom stoja aj ostro tvarované full-LED svetlá na oboch koncoch vozidla. Aby sme boli presnejší, v našom prípade išlo o najvyššie dostupné svetlomety, teda Matrix-LED technológiu, ktorá funguje úžasne. Rozhodne prvý prvok príplatkovej výbavy, ktorý by sme zaplatili. Ako je už nejaký ten piatok zvykom, súčasťou týchto svetiel sú aj dynamické smerovky, opäť na oboch koncoch. 

 

 

Akýmsi receptom na úspech je aj atraktívnejšie tvarovaná zadná časť, ktorú Audi tentokrát zrezalo značne ostrejšie. Zabudni tak na kombíky, ktoré pripomínajú truhly, práve naopak, z istých uhlov pohľadu možno povedať, že nový Allroad (respektíve Avant) pôsobí ako automobil typu shooting brake. Za plne elektricky ovládanými piatymi dverami sa nachádza nielen parádne dostupný a pravidelne tvarovaný kufor, ale hlavne veľmi slušných 565 litrov. 

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Interiér 

Pri pohľade do kokpitu si dovolíme spomenúť dva zásadne fakty. Prvým je skutočnosť, že po predošlých testoch modelov A6 a A7 sa akosi stráca zmysel detailne rozoberať to, čo môžete vidieť na fotkách, lebo by sme sa len a len opakovali. Áno, unifikácia nie je nič nové, robia ju ako Audi, tak i BMW či Mercedes, v ich prípade ale aspoň možno badať podstatne viac individualizácie v rámci príslušnej konfigurácie. 

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


S tým ale úzko súvisí i druhý fakt – Audi totiž pristúpilo na vskutku odvážny krok, keď svoju palubovku prakticky už v základe postavilo na 3 rozmerných displejoch, čím interiér odbremenilo od záplavy tlačidiel.  Tým pádom sa jednotlive výbavy na pohľad až tak neodlišujú, lebo ich spoločným znakom je chladný, technokraticky štýl.

 

Tým Audi vo výsledku už pred pár rokmi tak trochu zariskovalo –  plejádu obrazoviek fanúšik analógu neocení, avšak Audi myslí dopredu a vyspelými technológiami ukazuje, kam sa automobilový priemysel, chtiac-nechtiac, uberá. Ostatne, píše sa rok 2020 a ani ty už vo vrecku pravdepodobne nenosíš tlačidlový mobil.

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Pre úplnosť dodajme, že testovačka mala dobre známe 12,3" digitálne budíky Audi Virtual Cockpit, stredový 10,1" displej Black Panel a 8,6" displej klimatizácie. Ich ovládanie je veľmi intuitívne, v každom prípade to chce zvyk na prechod z fyzických tlačidiel. Uznať ale treba, že spomedzi značiek, ktoré prešli na výhradne dotykové ovládanie, patrí Audi medzi tie najlepšie.

 

Okrem spomínaných technológií a množstva luxusných prvkov výbavy je nepochybne ďalšou silnou stránkou aj vnútorná priestrannosť. A6-kové kombi patrí vo vnútri medzi tie úplne najväčšie na trhu – aj napriek tomu, že nejde o SUV, vo vozidle sa aj na dlhé trasy maximálne komfortne a pohodlne odvezú 4 osoby, pričom ani piate miesto nemožno zďaleka označiť za núdzové.

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Jazda

Náš Allroad bol vo verzii 50 TDI, čo znamená, že pod kapotou bola 3-litrová V6-ka s výkonom 210 kW / 286 koní a 620 N.m. Už v základe je mild-hybridná technológia, ktorá dokáže znížiť spotrebu až o vyše pol litra – 48 V systém disponuje štartér generátorom s možnosťou vypnúť motor za ideálnych podmienok aj za jazdy.

 

Pochopiteľne, Allroad je štandardne vybavený aj plnohodnotným pohonom všetkých štyroch kolies quattro, zatiaľ čo o prenos sily sa stará 8-stupňový automat tiptronic.

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Špeciálnu pochvalu smerujeme do príplatkovej riadenej zadnej náprave, ktorá výraznou mierou zlepšuje manévrovateľnosť vozidla, a to nielen pri parkovaní (zrkadlové natáčanie), ale aj počas jazdy (súbežné natáčanie). Natáčacie zadné kolesá tak spoza volantu pocitovo skracujú vozidlo, čo má za následok, že neraz ste v tom, že sedíte v A4-ke.

 

Podmienkou na to, aby sa Allroad netrápil mimo spevnených ciest je mať dobrý podvozok. A ten A6 Allroad má. Teda, aby sme boli úprimní, novinka má výborný vzduchový podvozok. Štandardná výška je 139 milimetrov, v prípade potreby je ale možné kombi zodvihnúť až o 45 milimetrov – 30 mm do rýchlosti 80 km/h a ďalších 15 mm do rýchlosti 35 km/h.

 

Je neskutočné, ako dokáže jedno a to isté auto predvádzať také isté jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach a zároveň ponúknuť úžasný komfort aj na nespevnenom povrchu. Ani na 20" diskoch totiž nie je tejto Audine cudzia ostrejšia jazda naprieč lesom, a to bez akýchkoľvek buchotov či tupých nárazov od náprav. Fakt, najväčšiu pochvalu smerujeme do podvozka.

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Naftový 3-liter je už taká stará-dobrá klasička, ktorej netreba venovať špeciálnu pozornosť – aj veľké, vyše 2-tonové kombi vie dať rýchlo do pozoru (z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximálna 250 km/h) a zároveň zaručiť veľmi slušnú spotrebu – automobilka uvádza, že zo 63-litrovej nádrže by mala nafta v kombinovanom cykle ubúdať rýchlosťou 7,4 až 7,8 l/100 km. Audi v tomto prípade absolútne nezavádza, práve naopak, neraz nie je problém dostať dlhodobý priemer aj pod 7 litrov.

 

O legendárny pohon quattro sa vodič vie naozaj spoľahnúť, a to či ide o dynamickú jazdu alebo prejazdy terénom. Ostatne, ak by sme to mali zhrnúť, práve A6 Allroad je naozaj geniálna alternatíva k prerasteným SUV-čkam – ide o reprezentatívne rodinné auto s dynamickými vlastnosťami, ktoré zároveň v terénne neraz dokáže viac ako samotný majiteľ zvládne či potrebuje.  

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Bohužiaľ, ani Allroad nie je úplne dokonalý. Po vzore predošlých noviniek zo stajne štyroch kruhov (a vlastne celého koncernu VW Group) aj tu evidujeme neskorý nástup sily pri akcelerácii – v momente, keď vodič stlačí plynový pedál, vyše dve sekundy trvá, kým vozidlo začne akcelerovať. Problém sa nemení ani po aktivovaní športového režimu – prevodovka síce má tendenciu radiť rýchlejšie, no záťah príde až o pár sekúnd.

 

Nejde o klasickú turbodieru, skôr elektrické obmedzenie, pravdepodobne skrz emisie. Nuž, žijeme v dobe regulácií a noriem, pravdou však je, že v kontexte iných automobiliek tento akt nezaznamenáte až v takomto rozsahu. Za istý nedostatok možno považovať aj cenu, keďže testovaný exemplár v prakticky plnej výbave stál 108-tisíc €, čo už je aj na daný segment príliš vysoká cena.

 

Treba ale dodať, že koncový zákazník si svoj kúsok pravdepodobne nakonfiguruje rozumnejšie, keďže A6 Allroad začína na našom trhu s cenovkou od 63-tisíc €, čo je naopak zaujímavá cena – už v úplnom základe je totiž šesťvalcové TDI, plnohodnotné quattro, vzduchový podvozok či plne LED-kové svetlá.

 

Zobraziť galériu 15 galeria
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: audi, quattro, automobilovy test, A6, Allroad
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.