Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 5. 7. 2022 meniny má Cyril, Metod , Sviatok svätého Cyrila a Metoda

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)

Vyskúšali sme najnovšiu generáciu A6-ky v mimoriadne všestrannom vyhotovení Allroad.

Martin Mičuda
3. február 2020, 14:25 Čas čítania: 5:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Tech - Autá
0
Martin Mičuda
3. február 2020, 14:25
Čas čítania: 5:00

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)

Vyskúšali sme najnovšiu generáciu A6-ky v mimoriadne všestrannom vyhotovení Allroad.

Martin Mičuda
3. február 2020, 14:25
Čas čítania: 5:00
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Odoberať newsletter REFRESHERu
10 najlepších člankov Refresheru, raz za týždeň. Ak ťa emaily prestanú baviť, tak ich kedykoľvek zrušíš. Zadaním emailu súhlasíš s podmienkami portálu.

Okrem toho, že rok 2019 bol pre Audi bohatý na novinky, nemecká automobilka má za sebou i jedno okrúhle jubileum. Aj v našich končinách veľmi obľúbený model A6 Allroad totiž oslávil 20. výročie od svojho vzniku, čo značka z Ingolstadtu využila na predstavenie úplne novej, v poradí už 4. generácie.

 
Vozidlám tohto druhu sa čoraz viac darí, čomu sa nemožno veľmi čudovať. Skôr sa čudujeme tomu, že A6-kový Allroad má stále relatívne malú konkurenciu. Áno, „oplastovaných" kombíkov pribudlo za ostatné roky ako húb po daždi, pokiaľ ide o priamu konkurenciu s adekvátnymi parametrami a vlastnosťami, s veľkým Allroadom drží krok len trieda E All-Terrain a V90 Cross Country. Ide pritom o počin, ktorý predstavuje geniálnu alternatívu k SUV. Prečo? Aj to sa dozvieš v našom novom teste.

 

Exteriér

Jednou zo silných stránok a predností vyhotovenia Allroad je dizajn. Ten pochopiteľne vychádza z klasickej A6-ky vo verzii kombi, čiže Avant, ochranné oplastovanie ale pridáva ďalší rozmer – veľké kombi kombinuje elegantné až reprezentatívne črty s dynamickými prvkami a zároveň okrem veľkolepého priestoru zaručí Allroad aj viac než slušné terénne schopnosti. Inými slovami, zdvihnuté kombi vyššej strednej triedy môžeme právom označiť za jedno z najvšestrannejších vozidiel na trhu.

Iste, aj tu je ťažké sa vyhnúť kritike za ohavné radary, ktoré doslova špatia v maske, inak by si ale hľadal nedostatky na zovňajšku testovaného auta ťažko. Na zreteľ síce berieme, že dizajn je subjektívna záležitosť, musíš ale uznať, že takto nakonfigurovaný Allroad vyzerá perfektne. Môže za to samozrejme osvedčená bielo-čierna kombinácia, ktorá prísne, no zároveň elegantne tvarovanému kombi mimoriadne sekne.

 

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 3688 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 0,33 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Testované auto vybavili optickým paketom, ktorý do čiernej farby nezabalil len kryty spätných zrkadiel, okenné a strešné lišty, ale aj prídavné oplastovanie a zvýraznenú masku. Nehovoriac o čiernych 20" diskoch, ktoré sa ešte dokonca dajú v rámci príplatku vymeniť až za 21 palcové! Pointou vyhotovenia Allroad je samozrejme spomínané ochranné oplastovanie (nárazníky, blatníky a prahy), zospodu krytý podvozok či zvýšená svetlá výška.

 

Za príťažlivým dizajnom stoja aj ostro tvarované full-LED svetlá na oboch koncoch vozidla. Aby sme boli presnejší, v našom prípade išlo o najvyššie dostupné svetlomety, teda Matrix-LED technológiu, ktorá funguje úžasne. Rozhodne prvý prvok príplatkovej výbavy, ktorý by sme zaplatili. Ako je už nejaký ten piatok zvykom, súčasťou týchto svetiel sú aj dynamické smerovky, opäť na oboch koncoch. 

 

 

Akýmsi receptom na úspech je aj atraktívnejšie tvarovaná zadná časť, ktorú Audi tentokrát zrezalo značne ostrejšie. Zabudni tak na kombíky, ktoré pripomínajú truhly, práve naopak, z istých uhlov pohľadu možno povedať, že nový Allroad (respektíve Avant) pôsobí ako automobil typu shooting brake. Za plne elektricky ovládanými piatymi dverami sa nachádza nielen parádne dostupný a pravidelne tvarovaný kufor, ale hlavne veľmi slušných 565 litrov. 

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Interiér 

Pri pohľade do kokpitu si dovolíme spomenúť dva zásadne fakty. Prvým je skutočnosť, že po predošlých testoch modelov A6 a A7 sa akosi stráca zmysel detailne rozoberať to, čo môžete vidieť na fotkách, lebo by sme sa len a len opakovali. Áno, unifikácia nie je nič nové, robia ju ako Audi, tak i BMW či Mercedes, v ich prípade ale aspoň možno badať podstatne viac individualizácie v rámci príslušnej konfigurácie. 

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA


S tým ale úzko súvisí i druhý fakt – Audi totiž pristúpilo na vskutku odvážny krok, keď svoju palubovku prakticky už v základe postavilo na 3 rozmerných displejoch, čím interiér odbremenilo od záplavy tlačidiel.  Tým pádom sa jednotlive výbavy na pohľad až tak neodlišujú, lebo ich spoločným znakom je chladný, technokraticky štýl.

 

Tým Audi vo výsledku už pred pár rokmi tak trochu zariskovalo –  plejádu obrazoviek fanúšik analógu neocení, avšak Audi myslí dopredu a vyspelými technológiami ukazuje, kam sa automobilový priemysel, chtiac-nechtiac, uberá. Ostatne, píše sa rok 2020 a ani ty už vo vrecku pravdepodobne nenosíš tlačidlový mobil.

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Pre úplnosť dodajme, že testovačka mala dobre známe 12,3" digitálne budíky Audi Virtual Cockpit, stredový 10,1" displej Black Panel a 8,6" displej klimatizácie. Ich ovládanie je veľmi intuitívne, v každom prípade to chce zvyk na prechod z fyzických tlačidiel. Uznať ale treba, že spomedzi značiek, ktoré prešli na výhradne dotykové ovládanie, patrí Audi medzi tie najlepšie.

 

Okrem spomínaných technológií a množstva luxusných prvkov výbavy je nepochybne ďalšou silnou stránkou aj vnútorná priestrannosť. A6-kové kombi patrí vo vnútri medzi tie úplne najväčšie na trhu – aj napriek tomu, že nejde o SUV, vo vozidle sa aj na dlhé trasy maximálne komfortne a pohodlne odvezú 4 osoby, pričom ani piate miesto nemožno zďaleka označiť za núdzové.

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Jazda

Náš Allroad bol vo verzii 50 TDI, čo znamená, že pod kapotou bola 3-litrová V6-ka s výkonom 210 kW / 286 koní a 620 N.m. Už v základe je mild-hybridná technológia, ktorá dokáže znížiť spotrebu až o vyše pol litra – 48 V systém disponuje štartér generátorom s možnosťou vypnúť motor za ideálnych podmienok aj za jazdy.

 

Pochopiteľne, Allroad je štandardne vybavený aj plnohodnotným pohonom všetkých štyroch kolies quattro, zatiaľ čo o prenos sily sa stará 8-stupňový automat tiptronic.

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Špeciálnu pochvalu smerujeme do príplatkovej riadenej zadnej náprave, ktorá výraznou mierou zlepšuje manévrovateľnosť vozidla, a to nielen pri parkovaní (zrkadlové natáčanie), ale aj počas jazdy (súbežné natáčanie). Natáčacie zadné kolesá tak spoza volantu pocitovo skracujú vozidlo, čo má za následok, že neraz ste v tom, že sedíte v A4-ke.

 

Podmienkou na to, aby sa Allroad netrápil mimo spevnených ciest je mať dobrý podvozok. A ten A6 Allroad má. Teda, aby sme boli úprimní, novinka má výborný vzduchový podvozok. Štandardná výška je 139 milimetrov, v prípade potreby je ale možné kombi zodvihnúť až o 45 milimetrov – 30 mm do rýchlosti 80 km/h a ďalších 15 mm do rýchlosti 35 km/h.

 

Je neskutočné, ako dokáže jedno a to isté auto predvádzať také isté jazdné vlastnosti vo vysokých rýchlostiach a zároveň ponúknuť úžasný komfort aj na nespevnenom povrchu. Ani na 20" diskoch totiž nie je tejto Audine cudzia ostrejšia jazda naprieč lesom, a to bez akýchkoľvek buchotov či tupých nárazov od náprav. Fakt, najväčšiu pochvalu smerujeme do podvozka.

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Naftový 3-liter je už taká stará-dobrá klasička, ktorej netreba venovať špeciálnu pozornosť – aj veľké, vyše 2-tonové kombi vie dať rýchlo do pozoru (z 0 na 100 km/h za 5,9 s, maximálna 250 km/h) a zároveň zaručiť veľmi slušnú spotrebu – automobilka uvádza, že zo 63-litrovej nádrže by mala nafta v kombinovanom cykle ubúdať rýchlosťou 7,4 až 7,8 l/100 km. Audi v tomto prípade absolútne nezavádza, práve naopak, neraz nie je problém dostať dlhodobý priemer aj pod 7 litrov.

 

O legendárny pohon quattro sa vodič vie naozaj spoľahnúť, a to či ide o dynamickú jazdu alebo prejazdy terénom. Ostatne, ak by sme to mali zhrnúť, práve A6 Allroad je naozaj geniálna alternatíva k prerasteným SUV-čkam – ide o reprezentatívne rodinné auto s dynamickými vlastnosťami, ktoré zároveň v terénne neraz dokáže viac ako samotný majiteľ zvládne či potrebuje.  

 

Zabudni na SUV! Prevetrali sme novú geniálnu alternatívu od Audi (test)
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

 

Bohužiaľ, ani Allroad nie je úplne dokonalý. Po vzore predošlých noviniek zo stajne štyroch kruhov (a vlastne celého koncernu VW Group) aj tu evidujeme neskorý nástup sily pri akcelerácii – v momente, keď vodič stlačí plynový pedál, vyše dve sekundy trvá, kým vozidlo začne akcelerovať. Problém sa nemení ani po aktivovaní športového režimu – prevodovka síce má tendenciu radiť rýchlejšie, no záťah príde až o pár sekúnd.

 

Nejde o klasickú turbodieru, skôr elektrické obmedzenie, pravdepodobne skrz emisie. Nuž, žijeme v dobe regulácií a noriem, pravdou však je, že v kontexte iných automobiliek tento akt nezaznamenáte až v takomto rozsahu. Za istý nedostatok možno považovať aj cenu, keďže testovaný exemplár v prakticky plnej výbave stál 108-tisíc €, čo už je aj na daný segment príliš vysoká cena.

 

Treba ale dodať, že koncový zákazník si svoj kúsok pravdepodobne nakonfiguruje rozumnejšie, keďže A6 Allroad začína na našom trhu s cenovkou od 63-tisíc €, čo je naopak zaujímavá cena – už v úplnom základe je totiž šesťvalcové TDI, plnohodnotné quattro, vzduchový podvozok či plne LED-kové svetlá.

 

Zobraziť galériu 15
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: REFRESHER / MARTINZMARTINA
NAHOR
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdieľať
Uložiť Uložené
Zdieľať Zdieľať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie články
Teraz
24 hod
7 dní
30 dní
Viac z témy tech
Viac článkov
Sponzorované články
Viac článkov
Ďalšie news
pred hodinou
včera o 21:33
viac news
Mohlo by ťa zaujímať
Prejsť na úvodnú stránku
Domov
Zdieľať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Zatvoriť