Štúdia GEN.TRAVEL má nanovo definovať cestovanie autom na dlhé vzdialenosti.
Už tento víkend Volkswagen prinesie na udalosť Chantilly Arts & Elegance neďaleko Paríža funkčný prototyp vozidla, ktoré má nanovo definovať cestovanie autom na dlhé vzdialenosti. Plne elektrický počin GEN.TRAVEL, ktorý automobilka kategorizuje ako svoje IEV, čiže Innovation Experience Vehicle, zvláda autonómnu jazdu 5. úrovne a súčasne disponuje plne variabilným interiérom. Štúdia tak jasne naznačuje, že v budúcnosti sa z vodiča stane pasažier, ktorý sa počas jazdy môže venovať iným povinnostiam či odpočinku.
Tvarom karosérie je ťažké elektromobil zaradiť do konvenčného segmentu a inak to nie je ani pri konfigurácii interiéru. Pod mimoriadne futuristicky navrhnutým exteriérom, ktorý toho so súčasnými automobilmi nemá veľa spoločného, sa totiž nachádza primárne 4-miestny kokpit s dvomi primárnymi sedadlami. Tie sa dajú rôzne nastaviť, upraviť do ležadlovej polohy či otočiť proti smeru jazdy, čím vzniká priestor pre ďalšiu dvojicu pasažierov na zadných sedadlách. Vzhľadom na to, že štúdia je plne autonómna, volant a pedále by si v kokpite hľadal márne.
Do minimalistického vnútrajška tvoreného udržateľnými materiálmi sa nastupuje cez rozmerné výklopné dvere, pričom vďaka veľkým okenným plochám je vnútro výborne presvetlené, zatiaľ čo za tmy atmosféru dotvára početne zastúpené náladové osvetlenie. Jeho regulácia je natoľko inteligentná, že vplýva na produkciu melatonínu – posádke pomáha pri zaspávaní, prirodzenom prebúdzaní a prispieva k zmierneniu únavy po dlhej ceste. Samozrejme, nemôže chýbať multimediálne prostredie, ktoré pasažierom ponúka aj prvky rozšírenej reality.
Maximálne pohodlie pri cestovaní na dlhé vzdialenosti zaručuje nielen komfortný interiér, autonómna jazda, ale aj aktívny podvozok. Systém eABC (electric Active Body Control) monitoruje stav vozovky, náklony karosérie či zmeny smeru jazdy a podľa toho upravuje pruženie aj samotnú trajektóriu jazdy.