Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
15. júla 2022, 9:30
Čas čítania 4:46
Martin Mičuda

Vyskúšali sme americký Ford Explorer. Prečo je unikátom na trhu a v čom má opačný prístup ako európska konkurencia?

Vyskúšali sme americký Ford Explorer. Prečo je unikátom na trhu a v čom má opačný prístup ako európska konkurencia?
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ TESTY FORD
Uložiť Uložené

Ford Explorer je v Európe k dispozícii len v konfigurácii s motorom 3.0 V6 EcoBoost.

Ford Explorer je v Spojených štátoch legendou už desaťročia. Jeho šiesta generácia, ktorá je k dispozícii aj na európskom trhu, je cenovo takmer bezkonkurenčná. Ford totiž svoju vlajkovú loď predáva v plnej výbave, s 635-litrovým kufrom, 7-miestnou konfiguráciou a 457-koňovým šesťvalcovým plug-in hybridom „len“ za 79-tisíc eur. Za takéto peniaze sa nové 7-miestne SUV s porovnateľnými parametrami a vlastnosťami kúpiť na Slovensku nedá. 

Mastodont, ktorý však klame telom

Ford Explorer bude dostupný v dvoch variantoch – buď luxusne orientované vyhotovenie Platinum, alebo športovo strihnutý ST-Line s charakteristickým čiernym paketom. My sme testovali práve Platinum. Jeho chrómové doplnky majú matnú povrchovú úpravu, ktorá dodáva autu istú honosnosť a pompéznosť.

Odporúčané
Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili 14. apríla 2022, 12:30

Tvary však trochu skresľujú realitu. Auto je určite veľké, veď aj bez spätných zrkadiel má na šírku viac ako dva metre a na dĺžku viac ako päť metrov, no vnútri to tak nevyzerá. Môže za to niekoľko detailov: výrazné oplastovanie v spodnej časti karosériu opticky utápa a zároveň jej ikonický C-stĺpik ju rozdeľuje, teda opticky skracuje. Explorer je stále „len“ mid-size SUV, i keď také prerastené, americké.

Ford, Explorer,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Explorer sa s celkovou dĺžkou 5 049 milimetrov najviac podobá Audi Q7. Auto je teda väčšie ako BMW X5, ale zároveň stále až o desať centimetrov kratšie ako X7. Má full-LED predné svetlá, ktoré prekvapia svojím výkonom. Prešpekulované tienenie a celkovú adaptívnu sofistikovanosť ako jeho nemecká konkurencia však nečakaj.

Odporúčané
Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? Na okruhu sme vyskúšali najzábavnejší RS model v histórii. Aké je nové Audi RS3? 25. mája 2022, 14:30

Koncové svetlá tvoria LED moduly len sčasti, väčšiu pozornosť si zaslúžia koncovky výfuku. Síce sú až štyri, no so skutočne bizarným riešením – samotné koncovkové rúry sú reálne a plne funkčné, ale tesne pred ich zakončením sú vnútri netypicky zahnuté smerom dole. Ide skutočne o veľký paradox, najmä ak hovoríme o aute spoza veľkej mláky.

Ford, Explorer,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Veľkolepé pohodlie a priestor na prvom mieste

Americký pôvod nezaprie Explorer predovšetkým v interiéri, špeciálne v jeho prednej časti. Tá je robustná, no jednoduchá až primitívna. Tvar palubnej dosky pripomína model Crown Victoria z 90. rokov. Je tu plejáda veľkých fyzických tlačidiel, veľké držiaky na kolu, v stredovom tuneli dokonca na 1,5-litrovú fľašu a ešte väčšie úložné priestory. Pochváliť treba bezdrôtovú nabíjačku i dobrý držiak na mobil pod stredovou lakťovou opierkou.

Odporúčané
Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné Poriadne sme prevetrali nové M4 Coupé. BMW sa podarilo vytvoriť niečo výnimočné 2. januára 2022, 9:30

Všadeprítomná koža nie je jemná a „matná“ ako pri väčšine nových áut, ale lesklá, hladká a doslova masívna. Vnútrajšok je kombináciou starej a novej školy. V detailoch, najmä čo sa týka lícovania jednotlivých častí interiéru, je zrejmé, že ide o americké auto, ktorému treba tolerovať väčšie odchýlky, na druhej strane nielen veľké displeje, ale aj otočný elektronický volič prevodovky hlási prítomnosť moderny.

Vyskúšaj predplatné REFRESHER+
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 114942 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Prečo je stredový veľký displej premrhanou šancou.
  • Či je štandardne dodávaný 3. rad sedadiel vôbec využiteľný.
  • Čo všetko tvorí bohatú štandardnú výbavu na našom trhu.
  • Aké parametre má jediná motorizácia určená pre Európu.
  • V čom sme evidovali opačný prístup voči európskym SUV.
  • Aký bol náš priemerný údaj spotreby paliva.
  • Ako funguje podvozok bez vzduchových vakov a adaptívnych tlmičov.
Domov
Zdieľať
Diskusia