Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. apríla 2022, 12:30
Čas čítania 6:09
Martin Mičuda

Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili

Vyskúšali sme BMW, ktoré vyzerá zvláštne, no z technickej stránky je to najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili
Zdroj: Refresher/martinzmartina
TECH AUTOMOBILOVÉ TESTY BMW ELEKTROMOBILY
Uložiť Uložené

Kontroverzný exteriér, famózny interiér a špičková elektrická sústava.

Automobilka BMW patrí medzi popredných výrobcov elektromobilov, veď už od roku 2013 ponúka model i3, ktorý patrí celosvetovo medzi tie vôbec najúspešnejšie elektrické vozidlá. Rad i, ktorý vznikol ako separátna línia portfólia zameraná na alternatívny pohon, sa za ostatné roky slušne rozrástol, no a v súčasnosti sa vzhľadom na rozmach elektromobilov rozširuje ešte rýchlejšie ako kedykoľvek predtým.


Okrem vskutku svojských modelov ako i3 či i8 už Mníchovčania ponúkajú aj i3 sedan (v Číne), i4, iX3 alebo iX. Práve posledný menovaný v čase príchodu na trh rozhodne najviac zarezonoval, za čo môže najmä veľmi zvláštny, až kontroverzný dizajn. Nám sa podarilo na test získať výkonnú verziu iX xDrive50 v exkluzívnej konfigurácii, preto sme zisťovali, aké je toľko diskutované SUV, na vlastnej koži.

 

Dizajn, ku ktorému si hľadáme cestu len ťažko

Po predstavení modelu iX sme sa aj my chytali za hlavu, pretože BMW opäť dizajnovo experimentovalo. Uznávame, predná časť pôsobí naživo o poznanie lepšie, ale nič to nemení na tom, že to správne slovo, ktoré pomenúva tú spleť netypických a navzájom nekorešpondujúcich línií a hrán, je nesympatickosť.

Odporúčané
Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? Test Audi e-tron S: posadili sme sa za volant Audi s tromi motormi. V čom má navrch oproti konkurencii? 16. februára 2022, 9:30

Za ostatné roky sme viac-menej vždy obhajovali dizajn BMW, či už išlo o modernizovaný rad 7, nové X7 alebo netradičnú masku radu 4, ale otvorene vravíme, iX nám je vizuálne nesympatické. Či už ide o tie na výšku orientované ľadvinky, najužšie predné svetlá spomedzi všetkých modelov BMW, zvláštne tvary v prednom nárazníku alebo v neposlednom rade divné plochy blatníkov.

SUV iX jednoducho pôsobilo úplne inak, ako sme od BMW zvyknutí – je to taká ťažkopádna bacuľatá buchta. My tu však nie sme na hodnotenie dizajnu, pretože vkus má každý svoj, pokojne nám teda napíš do komentára, či sa ti exteriér nového iX páči alebo nie.

BMW, iX, iX 50,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Mimochodom, prednú kapotu je možné otvoriť výhradne v servise, preto vodu do ostrekovačov dolievaš do lievika, ktorý sa schováva pod predným výklopným logom. Treba však uznať, že svojský a povedzme nadčasový dizajn je odvekou črtou modelov radu i a ani tu BMW netají, že zvolilo nový prístup k výrazným proporciám veľkého SUV.

Pribaľuje k tomu samozaceľujúcu masku, špičkové svetlomety BMW Laserlight či možnosť voľby netypicky bronzových doplnkov, ktoré obzvlášť k bordovočervenému laku pekne ladia. 

Odporúčané
EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? EQS nás v teste opantalo luxusom a technológiami, dala však pýcha značky uvádzaný dojazd až 770 km? 14. februára 2022, 16:30

Vyzdvihnúť pritom treba, že karosériu s hliníkovým rámom dopĺňa klietka s plastom vystuženými uhlíkovými vláknami, ktoré zvyšujú tuhosť a zároveň znižujú hmotnosť. Chválime aj uhladené kľučky, ktoré sa nevysúvajú, ale vnútri majú ľahko a rýchlo dostupný spínač. Dvere sú bezrámové a môžu mať funkciu dovierania. Hoci by si to dozaista netipoval, náš kúsok stál až na 21” diskoch, ktorých dizajn takisto veľmi nepridáva k celkovej atraktivite.


Zadné partie sú veľmi čisté a minimalistické, o čom svedčia koncové svetlá. S nimi sa spájajú dve zaujímavosti. Na výber je buď červený kryt, alebo priehľadný, no a vzhľadom na to, že sú súčasťou veka, z legislatívneho dôvodu bolo nutné dať dodatočné svetlá aj do vnútornej časti. Kufor je teda parádne dostupný, na danú veľkostnú triedu však 500 litrov nie je žiadne terno.

BMW, iX, iX 50,
Zdroj: Refresher/martinzmartina

Famózne navrhnutý interiér

Naopak, veľké slová chvály od nás získava interiér. Ten je totiž s veľkým prehľadom ten najhodnotnejší a najzaujímavejší, v akom sme za posledné roky sedeli. Osobne nemáme radi kostrbaté volanty a platí to aj v tomto prípade, a zároveň uznávame, že futuristický návrh palubovky s veľkými displejmi nemusí ulahodiť každému, no vnútrajšok iXka je jedno veľké wow!

Vyskúšaj predplatné
za 2,99
a čítaj všetko bez obmedzení
Pridaj sa k predplatiteľom
alebo Odomkni článok cez SMS
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 113308 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Dočítaj článok do konca za SMS v hodnote 3,50€. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj články bez obmedzení celý mesiac - predplatné len za 1,50€ navyše v porovnaní s jedným článkom. Ako to funguje?
POSLAŤ SMS
Čítaj bez obmedzení celý mesiac. Stačí poslať SMS (za 5€). Ako to funguje?
POSLAŤ SMS

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • V čom spočíva taká výnimočnosť vnútrajška testovaného modelu.
  • Či sme vôbec našli nejaké slabé stránky interiéru.
  • Akým výkonom disponuje verzia iX xDrive50.
  • Za koľko zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h.
  • Aký je skutočný dojazd v reálnych podmienkach.
  • Prečo ide z technickej stránky o najlepšie elektrické SUV, aké sme zažili.
Domov
Zdieľať
Diskusia