Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. februára 2015, 18:08
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

TECH ŠKODA
Uložiť Uložené

Po niekoľko týždňovom napätí a viacerých ochutnávkach konečne spoznávame nový vrcholný model automobilky Škoda v plnej kráse.

Superb. Také meno nesie s istotou v uplynulých dňoch najviac sledovaný a skloňovaný automobil, okolo ktorého sa doslova točil celý mediálny svet s automobilovou tématikou. Možno sú dané reakcie prehnané až premotivované, pravdou však je, že vlajková loď značky Škoda je predovšetkým na našom domácom trhu jedným z najdôležitejších pilierov samotného predaja a od tretieho pokračovanie sa neočakáva nič iné. Český Passat, preslávený najmä veľkolepým zadným priestorom v odchádzajúcej generácii a zároveň pre niektorých aj (nepochopiteľne) neslávne známky ako "SuperBé", je už neodmysliteľnou súčasťou nášho trhu, kde zväčša kraľuje medzi vozidlami strednej triedy, nielen v Nemecku známej ako "passat-klasse".

Práve 17. február je dňom, kedy bol ohlásený "galavečer" s oficiálnym predstavením novinky a keďže je už pomaly nepísaným pravidlom skutočnosť, že samotné fotografie leaknu skôr, nie je tomu inak ani teraz, a preto vám ich prinášame. Ak sledujete dianie okolo ohlásenej novinky už dlhšie, ostatne, venovali sme sa jej aj my - pravidelne a naozaj podrobne najmä prostredníctvom našej novej stránky, nebude pre vás po stránke dizajnu nový Superb až takým prekvapením. Niežeby tretia generácia vyzerala skoro rovnako ako predchádzajúca, práve naopak, veď samotná automobilka hovorí v spojitosti s jej príchodom o začiatku úplne novej éry, keďže nás ale kompetentní naozaj svedomito zásobovali v uplynulých týždňoch viacerými upútavkami (náčrt, interiér, exteriér, video), jednotlivé časti si pravdepodobne viacerí z nás už vedeli ako-tak poskladať a vytvoriť naozaj dôveryhodnú predstavu. Rovnako ako Fabia, i nový Superb prichádza s atraktívnejším dizajnom, najmä ak sa bavíme o zadných partiách, ktoré v prípade predchodcu vo verzii sedan nevyzerali priam šťastne a spolu s pomerne úzkym interiérom boli terčom kritiky.

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

Možno mi to nie všetci schválite, ale Superb III vyzerá naozaj nádherne. Dominantou je predovšetkým čelná maska vozidla, ktorá vystupuje moderne, elegantne a zároveň sa na nás jemne mračí. Svetlá disponujú hranatým a vcelku netradičným tvarom, za čo môže "visiaci" trojuholník v spodnej časti, kde si našiel miesto blinker, navyše, vnútro svetlometu zdobí český krištáľ. Ako už vieme, štandardom budú xenóny, ktoré dopĺňajú LED-diódy pre denné svietenie v tvare L, navyše, svietiť bude aj vnútorných 7 rovnobežných línií. Zaujímavé detaily skrýva aj samotná maska počítajúca už tradične so známou štruktúrou vo forme početného rebrovania. Na kompletných oficiálnych fotografiách následne spoznávame aj riešenie predného nárazníka, ktorý kombinuje spracovania z najnovšej Fabie a Octavie. Z profilu môžeme vyčítať nadmieru elegantne poňaté tvary, špicaté späťáký, rovnako ostré ukončenie okna zadných dverí s hrubým chrómovým orámovaním a zadný previs, ktorý už neodstáva a nevyzerá tak umelo ako doteraz.

Koniec koncov, ako celok ide o uhladenejšie krivky, ktoré mierne nabrali na ostrosti. Na vozidle vyniká najmä výrazná bočná línia, podčiarkujúca celkovú eleganciu a rovnako aj spomínaná zadná časť pôsobí omnoho vyváženejším dojmom, odhliadnuc od faktu, že vám možno zadok pripomína nejaké koncernové vozidlo. Koncové svetlá zachádzajú viac do strán a ponúkajú peknú grafiku. Po stránke rozmerov Superb III narástol vo všetkých smeroch, konkrétne dĺžka počíta s 4861, šírka s 1864 a výška s 1468 mm.


Čo je však dôležité povedať, odhliadnuc od kvalít novinky, je fakt, že po istej dobe sme svedkami podradenosti automobilky Škoda voči VW i v tejto triede. Daný vzťah nie je v rámci koncernu ničím novým, no v prípade vozidiel Superb a Passat to v uplynulých rokoch nebolo veľmi jasné. Odhliadnuc od kreditu značiek (VW bude vždy viac u ľudí ako Škoda), po stránke výbavy sa totiž jednalo prakticky o zhodný level, dokonca v neprospech európskeho etalónu, Passatu, hovoril zadný priestor v Superbe (jeho využitie je vec druhá). Dovolím si povedať, že chyba však nastala vo Volkswagene, keďže Passat B7 bol doslova len faceliftom B6-ky a na trh nepriniesol prakticky nič nové. Teraz je tomu inak a veci sú opäť na poriadku. Nový Passat nasadil latku naozaj vysoko a okrem toho, že i napriek stále viac-menej konzervatívnemu dizajnu tiež výrazne opeknel, narozdiel od škodováckej novinky ponúka za príplatok aj špičkové full-LED predné svetlomety či 12,3'' Active Info Display prístrojového štítu pred vodičom, ktorý nahrádza analógové budíky a vo výsledku minimálne jednou nohou svojím spracovaním a vystupovaním vchádza do prémiovej triedy.

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

Interiér, respektíve tvar palubnej dosky je nám dobre známy už nejaký ten čas, keďže Škoda nám ho predstavila už dávnejšie. Pripomeniem tak, že i keď na jednú stranu ničím špeciálnym či kontroverzným neoslnína druhú stranu pôsobí nadmieru hodnotne a kvalitne. Základná horizontálna línia je zachovaná, stredovému panelu dominuje rozmerný displej koncernového multimediálneho systému a rovnako aj panel klimatizácie si zachováva svoje tradičné miesto. Dovolím si povedať, že aj interiér nového Superbu je podstatne krajší ako v prípade jeho predchodcu, i tu však môžeme skonštatovať, že vnútrajšok nového Passatu (B8) je opäť atraktívnejší. Zaujímavosťou je skutočnosť, že čelné sklo nebude vyhrievané doteraz zaužívaným spôsobom, teda prostredníctvom tenkých integrovaných “výhrevných čiar“ v okrajoch skla, ale pomocou špeciálnej fólie. Tajomstvom už nie je ani veľkosť batožinového priestoru, ktorý počíta s hodnotou 625 litrov (+ 30 l).

Po stránke motorizácií pôjde do veľkej miery o zhodné agregáty, aké nájdeme v nemeckom vyhotovení s logom VW a na zhodnej MQB platforme. Počítať tak môžeme s benzínovými motormi 1.4 TSI, 1.8 TSI a 2.0 TSI vo výkonovom spektre 92 kW / 125 k až 206 kW / 280 koní, naopak dieselové Superby budú zastúpené dvoma agregátmi - 1.6 TDI (88 kW / 120 k) a 2.0 TDI (140 kW / 190 k). Objavujú sa správy, že Volkswagen v rámci zamedzenia vzájomného konkurovania nepustí do Škody veľmi kladne hodnotený motor 2.0 Bi-TDI. V každom prípade, medzigeneračne Superb príde o 3,6-litrový šesťvalec (nahradí ho práve 2.0 TSI) a o chytré dvojdielne otváranie "dverí" batožinového priestoru TwinDoor. V závere mi určite nedá nespomenúť výroky zo strany automobilky, ktorá hovorí, pochopiteľne, o Superbe III len v superlatívoch, no okrem toho označuje nový model za začiatok novej éry, čoho prvotným výsledkom v tomto prípade má byť vozidlo, ktoré chce byť vo svojej, teda strednej triede ozdobou. Podarí sa?

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!
Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!
Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!
Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!
Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

Škoda Superb III je konečne realitou. Vyzerá nádherne!

 

Anketa:
Ohodnoťte dizajn tretej generácie Škody Superb známkou ako v škole:
1
2
3
4
5
1
52 %
2191 Hlasov
2
20 %
852 Hlasov
3
9 %
383 Hlasov
4
7 %
309 Hlasov
5
11 %
443 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia