Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
11. novembra 2020 o 14:30
Čas čítania 7:32
Daniel Mikolášik

Personal shopper slovenských celebrít: Najlepšie sa oblieka Separ, je to aj dobrý zákazník a kúsky si vyberá precízne (Rozhovor)

Personal shopper slovenských celebrít: Najlepšie sa oblieka Separ, je to aj dobrý zákazník a kúsky si vyberá precízne (Rozhovor)
REFRESHER
Uložiť Uložené

Martin sa živí ako personal shopper, ktorý nakupuje luxusné oblečenie slovenským celebritám. Jeho prominentní klienti platia za niektoré kúsky aj 50 000 €.

26-ročný Martin z Partizánskeho bol prvým personal shopperom na Slovensku. Dnes ich je podľa jeho slov už „plný Instagram“. Jeho práca osobného nákupcu spočíva v cestovaní za luxusnými, limitovanými a ťažko dostupnými módnymi kúskami po celom svete, ktoré nakupuje pre svojich klientov.

Pravidelne preto navštevuje rôzne módne metropoly ako Paríž, Miláno, Viedeň, Londýn či New York a zháňa oblečenie za tisícky eur. Medzi jeho klientelu patria aj známe domáce celebrity ako Rytmus, Separ či Marek Hamšík. 

„Tým, že som za posledné roky bol skoro každý mesiac v Paríži, vytvoril som si s veľa sales assistentmi kamarátsky vzťah a pomáhajú mi pri získaní vzácnych kúskov. Avšak, nebolo to tak od začiatku. Priateľsky sa k tebe v Paríži začnú správať, až keď minieš veľkú sumu peňazí. V mojom prípade sú to tisícky eur,“ prezrádza Martin v rozhovore.

V tomto článku si prečítaš:
  • S ktorým klientom z rapovej scény má aktuálne najlepší vzťah
  • Či má nejakých spojencov v módnych domoch, vďaka čomu sa dostane aj k menej dostupným kúskom
  • Aký najdrahší módny kúsok niekomu zohnal a koľko stál
  • Či si personal shopperi medzi sebou kradnú klientov
  • Koľko si pýta za svoje služby
  • Ktorá slovenská celebrita sa podľa neho najlepšie oblieka
  • Čo si myslí o tom, že mnohí známi futbalisti sa často síce obliekajú luxusne, no nemajú vkus

Nakupuje luxusné oblečenie pre Rytmusa či Mareka Hamšíka: Raz som kvôli limitovaným Gucci šľapkám letel až do New Yorku (Rozhovor)
Zdroj: Martin P. archív

Čo sa v tvojom živote zmenilo od posledného rozhovoru pred 3 rokmi?

Podstata práce zostala stále rovnaká, skôr som ju posunul už na profesionálnejšiu úroveň. Pribudli nové kontakty, zákazníci aj fotografické štúdio so skladom, ktoré som vtedy ešte nemal. 


Vidíš v personal shoppingu budúcnosť?

Určite áno, už na začiatku som išiel s jasným cieľom. Priniesť na Slovensko niečo nové, čo sa mi ako pozerám podľa trhu podarilo. Treba mať však okrem tohto otvorenú aj druhú možnosť, v prípade situácie, aká nastala kvôli koronavírusu aj tento rok. U mňa konkrétne je to vysnívaná vlastná značka oblečenia.

Odporúčané
Slovenská plus-size modelka: Hoci mám krivky, tvrdo cvičím a zdravo jem (Rozhovor) Slovenská plus-size modelka: Hoci mám krivky, tvrdo cvičím a zdravo jem (Rozhovor) 25. októbra 2020 o 12:33

 
Akým spôsobom ovplyvnil koronavírus tvoje povolanie?

Ja som to pocítil hlavne na obmedzení týkajúceho sa cestovania. Priniesť nedostupné kúsky zo svetových metropol sa stalo v jednu chvíľu nemožné. Ďakovať môžem len za dlhoročné kontakty so sales asistentmi, ktorí mi ochotne v rámci priateľských vzťahov začali odosielať veci z Paríža aj na Slovensko. Pred koronavírusom to bolo totiž nemožné.

V čase mojich začiatkov som bol prvý. Je pravda, že aktuálne ich je už plný Instagram, ale ja sa stále môžem považovať za jediného, keďže sa venujem čisto len personal shoppingu.

Bol si jeden z prvých personal shopperov na Slovensku. Ako to vyzerá teraz? Je konkurencia veľká?

Áno, v čase mojich začiatkov som bol prvý. Je pravda, že aktuálne ich je už plný Instagram, ale ja sa stále môžem považovať za jediného, keďže sa venujem čisto len personal shoppingu. Nie som bazár a personal shopper dokopy. Bol som a vždy budem len jedno a za tým si stojím. 

 
Kradnú si personal shopperi ľudí alebo ti nevadí, keď raz nakupuje celebrita u teba a potom inde?

Beriem to tak, že každý má slobodnú voľbu a nemôžem niekoho nútiť nakupovať len u mňa, ak mu trh ponúka i konkurenciu. Nový zákazník sa určite rozhoduje aj podľa ceny, keďže niektorí podliezajú cenu naozaj nízko, len aby predali. Stály zákazník ide na istotu, tam sa nejakej konkurencie nebojím.

Nakupuje luxusné oblečenie pre Rytmusa či Hamšíka: Raz som kvôli limitovaným Gucci šľapkám letel až do New Yorku (Rozhovor)
Zdroj: Martin P. archív


Spomínal si vlastnú značku oblečenia. O čo ide?

Áno, aktuálne polku svojho času venujem práve projektu Marchio World. Tým, že sa už 5 rokov denne pohybujem v oblasti módy, mal som potrebu vytvoriť nový štýl pánskej športovo-elegantnej módy. V týchto dňoch sa práve spustil e-shop s prvou kolekciou, tak verím že zaujme.

Ale personal shopping nevešiaš na klinec, či?

Určite nie, už to beriem ako súčasť mňa, ľudia ma tak 5 rokov poznajú, preto nemám dôvod ukončiť to. Novú značku beriem ako niečo, čo obohatí môj pohľad na dizajnové kúsky a opačne.

Odporúčané
Pánske zvonáče sa vracajú na scénu, či sa ti to páči alebo nie Pánske zvonáče sa vracajú na scénu, či sa ti to páči alebo nie 28. októbra 2020 o 9:40

V čom je tvoja značka špecifická?

Je to také zrkadlo toho, čo rád nosím. Všetko som si sám navrhol, dokonca i samotnú látku som si bol dať na mieru vyrobiť. Chcel som priniesť kúsky, ktoré budú aj materiálovo kvalitné. Práve v tom ma inšpirovala moja práca personal shoppera, vďaka ktorej mám prehľad v kvalite látok u rôznych módnych domoch ako napríklad Louis Vuitton.

Martinova značka Marchio World
Martinova značka Marchio World Zdroj: Martin P. archív

Vráťme sa ale k personal shoppingu. Ako to vlastne celé funguje?

Personal shopping je o sprostredkovaní predaja zvyčajne dizajnového, limitovaného či ťažko dostupného kúsku od svetových značiek na základe požiadavky klienta. Mojou prácou je za daným kúskom vycestovať, kúpiť a v dohodnutom dátume osobne odovzdať alebo odoslať na požiadavku klienta.

Priateľsky sa k tebe v Paríži začnú správať, až keď minieš veľkú sumu peňazí, čo sa u mňa nákupmi klientom rovná už na tisíce.

Máš aj nejakých spojencov v módnych domoch, vďaka ktorým sa dostaneš k limitovaným a vzácnejším kúskom ako bežný zákazník?

Tým, že som za posledné roky bol skoro každý mesiac v Paríži, vytvoril som si s veľa sales assistentmi kamarátsky vzťah. Máme na seba kontakty, ktoré mi určite pomáhajú pri získaní vzácnych kúskov. Samozrejme, nebolo to tak od začiatku. Priateľsky sa k tebe v Paríži začnú správať, až keď minieš veľkú sumu peňazí, čo sa u mňa nákupmi klientom rovná už na tisíce.

 
Tisíce sú to asi často aj len za jeden nákup. Aký najdrahší kúsok si niekomu zohnal?

U žien určite prevažujú kabelky Hermès, tam sa cena pohybuje do 15-tisíc eur. U pánov sú najdrahšie kúsky hodinky Rolex a Patek Philippe. Najdrahší kúsok prekračoval hranicu 50-tisíc a vyššie.

Kto si u teba kupuje tieto najdrahšie kúsky?

Menovať asi nebudem, ale pohybujme sa v oblastí profesionálnych športovcov a spevákov.


Po akých kúskoch je aktuálne najväčší záujem?

Mám odsledované, že každý rok je väčší boom okolo pár značiek. Tento rok sa dosť točil okolo Bottega Veneta a Pangaia – značiek, o ktorých sme minulý rok ani nevedeli. Chanel, Louis Vuitton, Dior sú klasiky, ktoré nikdy neomrzia. Ešte som zabudol na Pradu, ktorá sa tento rok tiež nanovo zviditeľnila.

Nakupuje luxusné oblečenie pre Rytmusa či Hamšíka: Raz som kvôli limitovaným Gucci šľapkám letel až do New Yorku (Rozhovor)
Zdroj: Martin P. archív

Pravidelne cestuješ napríklad do Paríža čí iných módnych miest. Kde najďalej si kvôli nákupu luxusného oblečenia musel vycestovať?

Paríž je pre mňa istota, viem, kde kedy a čo kúpiť. Veľakrát mi už týždne dopredu veci odkladajú. Najďalej som ale kúpil Gucci šľapky v New Yorku, ktoré zákazník žiadal a európsky trh ich stiahol z predaja. Samozrejme som ale necestoval do New Yorku len kvôli šľapkám, bolo to skôr len plus počas dovolenky.

Odporúčané
Kam zmizli značky Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini? Kam zmizli značky Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini? 4. septembra 2020 o 13:30

 
Koľko si pýtaš za svoje služby?

Je to veľmi individuálne.

Aspoň približne.

Pridaj sa do klubu REFRESHER+
Základné
5 €
Účtuje sa raz za 4 týždne
1,25 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Menej reklám
150 kreditov každé 4 týždne na nákup benefitov
Ročné - 17 %
60 € 50 €
Účtuje sa raz za rok
0,96 € / Týždeň
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Úplne bez reklám
2 000 kreditov ihneď na nákup benefitov
Zdieľanie článkov kamošom
Všetky možnosti predplatnéhoMám zľavový kód
Dokončením súhlasím s pravidlami a podmienkami portálu Refresher.
Pridaj sa do klubu REFRESHER+

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako bojuje s pokušeniami, keď kúpi klientovi nejaký kúsok, ale najradšej by si ho nechal pre seba
  • Ktorú limitovanú kolekciu, ktorej hodnota stále stúpa, má na sklade
  • Či aj celebrity riešia cenu pri drahom oblečení
  • O aké kúsky majú najväčší záujem slovenskí raperi
  • Či sa líšia sa nároky celebrít od nárokov obyčajných zákazníkov
  • Čo si myslí o tom, že mnohí známi futbalisti sa často síce obliekajú luxusne, no nemajú vkus
  • Ako mu dlhoročné nakupovanie oblečenia pre bohatých ľudí zmenilo pohľad na svet
Dočítať článok
Máš už predplatné?
Prihlásiť sa
Dočítať článok
Poslať sms
Pošli SMS na 8877 s textom CLANOK 90689 a dočítaj tento článok.
Cena SMS za otvorenie článku je 3,50 € s DPH. Ako to funguje?
Odomknúť cez SMS
Tento článok
Poslať sms Ako to funguje?
Všetky články na mesiac
🤩 Len 1,50€ navyše
POSLAŤ SMS Ako to funguje?
Po odomknutí získaš
Prístup ku prémiovým článkom
Prístup k benefitom
Napr.: Celodenný Skipas v PARK SNOW Donovaly ZDARMA , Poukázka v hodnotě 200 korun na nákup v Furiosa alebo PPV kód na Oktagon 65
Zobraziť všetky (9)
Domov
Zdieľať
Diskusia