Nostalgia po móde zo začiatku nového milénia naberá na obrátkach a pánske jeansy sa budú čoraz viac rozširovať.
Svet sa síce v posledných mesiacoch zbláznil, ale nadpis tohto článku nie je úplný blud. Keď sme pred desiatimi rokmi stáli na začiatku éry skinny jeans, ľudia si rovnako nedokázali predstaviť, že napasované nohavice by sa mali stať súčasťou ich šatníka. Ako však ukázal čas, na úzke jeansy sa dokázali postupne adaptovať aj ľudia po 40-ke a rovnakým spôsobom by sme tak mali dnes pristupovať k staro-novej vlne strihov, ktorá získava čoraz viac pozornosti.
- Prečo sa zvonáče opäť dostali na scénu
- Aké strihy zvonových jeansov by si mal poznať
- Ktoré značky a návrhári stoja na čele novej vlny
Ak sleduješ aspoň jedným okom aj dámsku módu, nohavice rozširujúce sa smerom dolu pre teba nebudú žiadnym prekvapením. Na mólach, ale aj v bežných fast-fashion predajniach, sa totiž vyskytujú už takmer 5 rokov. Keď však v roku 2018 predpovedal magazín GQ znovuzrodenie pánskych zvonáčov na základe kolekcie Demnu Gvasaliu pre značku Balenciaga, ostatné médiá ho okamžite skritizovali.
Návrat bootcut, flare alebo split strihov jeansov pritom pre ľudí zaujímajúcich sa o módne trendy nebol vôbec žiadnym prekvapením. Pôdu totiž, ako bolo spomenuté o niekoľko riadkov vyššie, postupne kultivovala dámska móda. Do popredia sa zároveň začali predierať v posledných mesiacoch zabudnuté značky zo začiatku milénia, ako napríklad Chrome Hearts alebo Von Dutch, ktoré sa svojho času kombinovali práve s rozšírenými jeansami.
Netreba zabúdať ani na skate chleby typu Osiris D3 alebo tenisky Nike Dunk, ktoré sa rovnako dostali späť medzi trendy po takmer 15-ročnej pauze, čím rovnako prispeli k znovuzrodeniu bootcut jeansov.
Bootcut jeans
Estetika pánskej módy z konca druhej dekády tohto storočia potrebovala kompletnú rekonštrukciu. Z ideálu mužskej slim fit siluety, ktorú definoval ešte v roku 2007 návrhár Hedi Slimane pre módny dom Dior, sa totiž stala nudná obohraná platňa a vykúpenie tak prišlo práve v podobe novej retro vlny nultých rokov. Tá bola, čo sa nahavíc týka, odkazom na kvetinovú generáciu 60-tych rokov a trblietavú disco éru, ktorá sa preniesla do podoby tzv. bootcut jeans.
Na stehnách úzky a od kolien rozširujúci sa strih jeansov je u legendárnej značky Levis známy od roku 1969 ako model 517. Už zo samotného názvu sa dá vyčítať, že strih sa u kolien rozširuje kvôli tomu, aby sa pod nohavice zmestili vysoké kožené topánky (boots). Zvoncové zakončenie sa následne počas 70-tych a 80-tych rokov rozširovalo na maximum ale samotné bootcuts ostali takmer bez zmeny.
Nulté roky
Na začiatku nového milénia sme mohli byť svedkami prvého znovuzrodenia bootcut strihu, ktorý sa stal populárnym najmä vďaka pouličnej móde. Zo širokých hip hopových baggy pants sa totiž prešlo na o niečo uhladenejší vzhľad, oblečenie sa zmenšovalo ale pravidlom ostávalo, že topánky musia byť prekryté.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Kedy sa z bootcut jeansov stalo synonymum nevkusu.
- Ktorý návrhár stojí za ich znovuzrodením.
- Aké sú aktuálne varianty zvonáčov.
- Ako správne zakomponovať rozšírené nohavice do outfitu.