Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 1. 10. 2020 meniny má Arnold

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
2
Peter Hlavička
4. september 2020, 13:30
Čas čítania: 5:35
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Kam zmizli značky Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini?

Esencia prvej dekády tohto milénia, z ktorej sa po raketovom vzostupe stal zlý žart a módny odpad.

Peter Hlavička
4. september 2020, 13:30
Čas čítania: 5:35
Kam zmizli značky Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini?
Zdroj: @1600XERY/YouTube
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Píše sa rok 2020 a do kategórie retro sa tým pádom môžu zaradiť aj trendy zo začiatku milénia. Viaceré dobové kúsky, ako napríklad obrovské skate topánky alebo jeansy strihu bootcut, si už pomaly opäť našli svoju cestu do aktuálnej módy a je viac než isté, že navrátilcov bude len pribúdať.

 

 

Ako pokračovanie série článkov o zabudnutých značkách sme sa tentokrát zamerali na estetiku obdobia rokov 2003 až 2010, ktorá z dnešného pohľadu nepatrí medzi tie najpríťažlivejšie, no práve preto by mohla byť onedlho opäť v kurze. 

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Čo sa stalo so značkami Ed Hardy, Von Dutch a Roberto Geissini
  • Ktoré z nich zbankrotovali a ktoré stále fungujú
  • Akú úlohu mal pri značke Ed Hardy návrhár Christian Audigier
  • Ktorú znčku vykradol Robert Geissen

Ed Hardy - 2003

Ak sa spomenie meno Ed Hardy, každý si určite dokáže veľmi jasne predstaviť motívy lebiek, orlov, drakov alebo srdcia ovinuté stuhami s nápisom „love kills slowly“.

 

Značku, ktorej sa podarilo v extrémne krátkom čase vyšplhať na špičku módnych trendov, totiž nosili všetky celebrity od Britney Spears, Denisa Rodmana alebo Paris Hilton až po našu Eriku Judínyovú. 

 

Obdobie najväčšej slávy trvalo takmer 10 rokov a počas tejto doby rátali jej majitelia ročne tržby až vo výške 700 miliónov dolárov. Mnohí ľudia pritom ani nevedeli, že samotný Ed Hardy nemá s módou nič spoločné

 

Ed totiž patrí medzi najuznávanejších tatérov na svete a do histórie sa zapísal najmä vďaka dielam, ktoré kombinujú tradičné motívy tetovaní a umenia z rôznych koncov sveta. Prvé tetovacie štúdio otvoril už v roku 1976, k popularizácii tohto odvetvia v rámci mainstreamu prispel desiatkami publikácií, organizáciou veľtrhov a aj vo veku 75 rokov mu tak vzdávajú tatéri po celom svete svoju česť. 

 

 

Jedinou, no za to pomerne obrovskou škvrnou na jeho kariére, je však práve módna značka (alebo skôr značky) nesúce jeho meno. Nad kariérou v módnom priemysle síce Ed nikdy neuvažoval, no keď ho okolo roku 2003 oslovila firma Ku USA s ponukou na odkúpenie licencií na niektoré z jeho umeleckých diel za účelom vytvorenia módnej značky, ich ponuku prijal a spoločne založili firmu Hardy Life. Tá vlastní samotný brand a zároveň aj obchodnú známku Ed Hardy. 

 

V priebehu dvoch rokov sa značke pomerne slušne darilo, čo prilákalo aj pozornosť módneho návrhára menom Christian Audigier. Ten si totiž uvedomil, že oblečenie s motívmi tetovaní by mohlo mať obrovský potenciál, a tak oslovil v roku 2005 firmu Hardy Life s ponukou na odkúpenie licencie. 

 

Čo sa stalo so značkami Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini?
Zdroj: sobump.com

Hardy Life odpredávala licencie ako na bežiacom páse. V jednom období mala firma až 70 takýchto spoluprác, vďaka ktorým sa vyrábalo oblečenie, doplnky, parfumy, kozmetika, ale aj kondómy Ed Hardy. Audigier tak mal byť len jedným z mnohých, ktorí zaplatili za to, aby mohli na svoje produkty použiť motívy od Hardyho, no na rozdiel od konkurencie mal Christian oveľa lepší biznis plán. 

 

Čo sa stalo so značkami Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini?
Zdroj: www.prweb.com

S otázkami marketingovej komunikácie v rámci módneho segmentu mal veľa skúseností a svoju novú značku Ed Hardy by Christian Audigier medzi ľudí pretlačil najmä vďaka celebritám a butikom v luxusných nákupných oblastiach.

 

Na jeho narodeninovej párty mu hral 50 Cent a na prehliadkové móla jednej zo svojich kolekcií dokonca dostal Kim Kardashian, z čoho sa dá usúdiť, že kontakty mal veľmi dobré. Ako si určite všetci pamätáme, jeho taktika fungovala a v roku 2009 značka dosiahla svoj vrchol. O dva roky neskôr však zbankrotovala. 

 

Podľa Eda boli na vine najmä celebrity ako účastníci reality šou Jersey Shore, ktorým Audigier rozdával oblečenie zadarmo a neskôr znehodnotili celkový imidž značky. Niektoré nočné kluby v USA dokonca zakázali vstup ľuďom, ktorí majú na sebe oblečenie, aké nosia účastníci Jersey Shore a z dizajnov Eda Hardyho sa stal zlý vtip. 

 

Čo sa stalo so značkami Ed Hardy, Von Dutch alebo Roberto Geissini?
Zdroj: dontpaniconline.com

S Audigierovým smerovaním značky nebol Ed spokojný už dlhšiu dobu a v roku 2009 ho dokonca žaloval o 100 miliónov dolárov kvôli porušeniu zmluvných podmienok. Audigier si údajne ulieval peniaze bokom a menil Hardyho dizajny bez súhlasu.

 

O tom, že značka je už okolo roku 2010 mŕtva, všetci vedeli, no Audigierovi sa ju aj tak podarilo predať o rok neskôr spoločnosti Iconix Brands Group za 62 miliónov dolárov. Táto istá spoločnosť zároveň odkúpila aj 85 % firmy Hardy Life. 

Článok môžeš dočítať len s aktívnym REFRESHER+
VYSKÚŠAŤ BEZPLATNE
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Upozorníme ťa 2 dni pred prvou platbou
Prvý týždeň 0 €, potom 3.99 € mesačne

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Či ešte funguje brand Ed Hardy
  • Ktorú značku vykradol Robert Geissen
  • Čo sa stalo s Christianom Audigierom
  • Ako ovplyvnila Britney Spears popularitu značky Von Dutch

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
6
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.