Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 19. 1. 2021 meniny má Drahomíra, Mário

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Šport
0
Timea Krauszová
6. november 2019, 14:15

Skvelé správy: Ak behávaš aspoň raz týždenne, máš až o 30 % nižšie riziko úmrtia na srdcovo-cievne ochorenia, tvrdia vedci

Skvelé správy pre tých, ktorí nemajú veľa času na cvičenie.

Timea Krauszová
6. november 2019, 14:15
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok

Svetová zdravotnícka organizácia odporúča okolo 150 minút nenáročného pohybu alebo 75 minút kardia týždenne. Kým za nenáročný pohyb sa rátajú prechádzky, záhradkárstvo alebo upratovanie, za kardio si môžeš zapísať minúty strávené behom, skákaním, plávaním alebo na bicykli.

 

Až donedávna sa však vedci nepozreli na to, či získame nejaké zdravotné výhody aj z kratšieho pohybu za týždeň. Vyzerá to nádejne: podľa všetkého ti stačí zabehať si raz týždenne a stále ti to radikálne zlepší zdravie.

Pozreli sa na minulé vedecké výskumy

Podľa Healthline sa vedci pozreli na minulé vedecké výskumy, aby zistili, ako často, ako rýchlo a ako dlho musíš bežať k tomu, aby ti to zlepšilo celkové zdravie. Našli 14 štúdií, ktoré mali relevantné výsledky a dostatočne veľkú vzorku ľudí. Dohromady tieto štúdie sledovali viac ako 230-tisíc ľudí po dobu až do 35 rokov. Výsledky sú ohromujúce.

 

 

V podstate akokoľvek dlhý beh prináša benefity: znižuje riziko smrti až o 27 %, a to vrátane smrti, ktorú zapríčinia srdcovo-cievne ochorenia alebo rakovina. Podľa vedcov, ak si pôjdeš zabehať na menej ako hodinku týždenne, a zabehneš hoci aj menej ako 10 kilometrov, stále prospievaš svojmu zdraviu.

 

Beh spájajú s o 30 % nižšou šancou na úmrtie v dôsledku srdcovo-cievnych ochorení. Riziko smrti kvôli rakovine je u ľudí, ktorí behávajú, nižšie o 23 %.  Zatiaľ nenašli spojitosť medzi zvýšenou aktivitou a ešte nižším rizikom smrti. To znamená, že už aj hodinka pohybu týždenne sa vyplatí.

 

Nové zistenia sú skvelými správami pre tých, ktorí nemajú veľa času na cvičenie. Behať môžeš kdekoľvek a takmer kedykoľvek, nepotrebuješ k tomu špeciálnu výbavu, a podľa posledných výskumov ti to navyše naozaj prospeje.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: healthline.comNáhľadový obrázok: Unsplash / Andrew Tanglao Tagy: šport, zdravie, beh, medicína
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.