Svoj šatník si budeš môcť uložiť na USB kľúč a nové oblečenie sťahovať priamo z internetu.
Predstav si, že nakupuješ topánky na internete. Z tisícok stránok sa dopracuješ k tej správnej a úspešne dokončíš svoju objednávku. Vieš, že doba doručenia bude zhruba týždeň a okrem možnosti osobného odberu v danej predajni, ktorá by mohla tvoje čakanie skrátiť o pár dní, tak v podstate ani nemáš inú možnosť.
- Ktoré značky a predajcovia už využívajú rozšírenú realitu
- Čo stojí za popularitou virtuálnych influencerov
- Ako sa nosí digitálne oblečenie
Čo keby si získal topánky v digitálnej forme, stiahnutý súbor vytlačil na 3D tlačiarni a mohol ich nosiť pár hodín po dokončení objednávky? Podobné technológie dávno nie sú len hudbou budúcnosti a v zahraničí už existuje viacero značiek, ktoré predávajú takéto modely pre domáce 3D tlačiarne. Budúcnosť digitálnej módy však prináša oveľa viac možností než len 3D tlač a niektoré kúsky oblečenia tak už ani nemusia existovať vo fyzickej podobe.
Návrhárka Iris van Herpe, ktorá už pracuje s modelmi z 3D tlačiarne niekoľko rokov.
Rozšírená realita
Takzvaná AR má vo svete módy množstvo využití a skúšobné kabínky, v ktorých sa stačí iba odfotiť a oblečenie si potom skúšaš formou preklikávania, sa už niekoľko rokov inštalujú aj do bežných predajní ako Topshop alebo Zara. Mobilné AR aplikácie si ale postupne obľubujú aj viaceré kozmetické značky, ktoré tak môžu namiesto vzorkovníkov svojim zákazníčkam priamo ukázať, ako by mohli vďaka make-upu vyzerať.
Rovnako, ako používaš filtre na Instagrame alebo aplikáciu FaceApp, môžeš vďaka rozšírenej realite cez obrazovku smartfónu premeniť svoje oblečenie na niečo nadpozemské a takéto zábery zdieľať na sociálnych sieťach.