Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 21. 8. 2019 meniny má Jana

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Módny seriál
1
Peter Hlavička
5. august 2019, 13:58

Stiahneš si topánky z netu, vytlačíš a o pár hodín už nosíš. Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie?

Svoj šatník si budeš môcť uložiť na USB kľúč a nové oblečenie sťahovať priamo z internetu.

Peter Hlavička
5. august 2019, 13:58
Stiahneš si topánky z netu, vytlačíš a o pár hodín už nosíš. Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie?
Zdroj: Kailu Guan/Vimeo
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Predstav si, že nakupuješ topánky na internete. Z tisícok stránok sa dopracuješ k tej správnej a úspešne dokončíš svoju objednávku. Vieš, že doba doručenia bude zhruba týždeň a okrem  možnosti osobného odberu v danej predajni, ktorá by mohla tvoje čakanie skrátiť o pár dní, tak v podstate ani nemáš inú možnosť.

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Ktoré značky a predajcovia už využívajú rozšírenú realitu
  • Čo stojí za popularitou virtuálnych influencerov
  • Ako sa nosí digitálne oblečenie

 

Čo keby si získal topánky v digitálnej forme, stiahnutý súbor vytlačil na 3D tlačiarni a mohol ich nosiť pár hodín po dokončení objednávky? Podobné technológie dávno nie sú len hudbou budúcnosti a v zahraničí už existuje viacero značiek, ktoré predávajú takéto modely pre domáce 3D tlačiarne. Budúcnosť digitálnej módy však prináša oveľa viac možností než len 3D tlač a niektoré kúsky oblečenia tak už ani nemusia existovať vo fyzickej podobe. 

 

 

Návrhárka Iris van Herpe, ktorá už pracuje s modelmi z 3D tlačiarne niekoľko rokov.Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?

 

Rozšírená realita

Takzvaná AR má vo svete módy množstvo využití a skúšobné kabínky, v ktorých sa stačí iba odfotiť a oblečenie si potom skúšaš formou preklikávania, sa už niekoľko rokov inštalujú aj do bežných predajní ako Topshop alebo Zara. Mobilné AR aplikácie si ale postupne obľubujú aj viaceré kozmetické značky, ktoré tak môžu namiesto vzorkovníkov svojim zákazníčkam priamo ukázať, ako by mohli vďaka make-upu vyzerať. 

 

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?

 

Rovnako, ako používaš filtre na Instagrame alebo aplikáciu FaceApp, môžeš vďaka rozšírenej realite cez obrazovku smartfónu premeniť svoje oblečenie na niečo nadpozemské a takéto zábery zdieľať na sociálnych sieťach. 

 

 

 

Digitálni influenceri

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

Rok 2018 patril jednoznačne influencerom a okrem miliónov živých začali o priazeň módnych značiek súperiť aj ich virtuálne verzie. Mená ako Lil Miquela, Shudu alebo Noonoouri sa tak dostali nielen na svetové týždne módy ,ale aj do kampaní luxusných značiek ako Balmain, Versace alebo Prada. 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Miquela (@lilmiquela) on

 

Počítačové animácie, ktoré na sociálnych sieťach vystupujú ako reálni ľudia totiž dokážu robiť všetko, čo bežní živí influenceri a okrem toho im nemusíš platiť letenky, dohadovať si s nimi pracovné stretnutia alebo im posielať balíky s oblečením. S rozvojom osobností zašli ich programátori až do takých rozmerov, že virtuálni influenceri dnes okrem fotiek na Instagrame nahrávajú vlastné pesničky, majú vzťahy s inými virtuálnymi influencermi alebo podporujú rôzne politické hnutia. 

 

Noonoouri a jej make-up tutoriál pre značku KKW Beauty od Kim Krdashian

Digitálna móda

Ak sa živíš módou, na každý deň musíš mať pripravený nový outfit a postupom času sa ti doma nahromadia haldy zbytočného oblečenia. V mnohých prípadoch si však influenceri kupujú oblečenie len kvôli fotke, a tým pádom ani samotný odev vo fyzickej podobe nepotrebujú.

 

Rovnakým spôsobom sa nad módou zamyslela aj značka Carlings, ktorá tak začala predávať čisto digitálnu kolekciu. Jednotlivé kúsky stoja 10 až 30 € a nosiť ich môžeš tak, že tejto značke pošleš svoju fotku a tá následne do nej vloží kúpený odev pomocou grafického softvéru.

 

 Fotku tým pádom môžeš zdieľať na sociálne siete, aj keď si daný kúsok nikdy nedržal v rukách. Okrem toho, že značka Carlings ušetrila našu planétu od ďalšieho znečistenia spojeného s výrobou oblečenia, všetky peniaze zarobené z predaja tejto digitálnej kolekcie venuje organizácii, ktorá zabezpečuje vodu krajinám tretieho sveta. 

 

 

Digitálna kolekcia značky Carlings.Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?


Digitálny módny dom

V prípade vyššie spomínanej značky Carlings bola digitálna kolekcia len projektom, z ktorého sa nečakane stal trhák ale vo svete už existujú aj prvé módne domy, ktoré sa rozhodli vyrábať výhradne digitálne oblečenie. V konečnom dôsledku sa tak z módnych návrhárov v takomto dome stávajú 3D grafici a animátori, no ich diela dokážu ohromiť rovnako ako odevy od renomovaných tvorcov. 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on

 

V máji tohto roku obletela svet správa o Richardovi z Toronta, ktorý kúpil svojej manželke šaty za $9 500. Na tom by samozrejme nebolo nič čudné, ak by ich nezaplatil virtuálnou kryptomenou Ethereum a šaty neexistovali v hmotnej podobe. Šaty si totiž objednala spoločnosť Dapper Labs, ktorá vyrába produkty obchodovateľné cez blockchain. S Richardovou manželkou Mary si tak dohodli fotenie a následne jej šaty obliekli pomocou rozšírenej reality. 

 

Spoluautorka digitálnych šiat Johanna Jaskowska, ktorá okrem iného vytvorila aj instagramový filter Beauty3000.Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?

 

Tieto šaty, a mnohé iné digitálne módne projekty súčasnosti, pochádzajú z holandského módneho domu The Fabricant. Ten sa venuje dizajnu výhradne digitálneho oblečenia a okrem vlastných kolekcií spolupracuje s mnohými značkami pri tvorbe animácií využívaných v predajniach alebo na digitálnych kanáloch. 

 

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?

Náhľadový obrázok: @carlings_official/www.thefabricant.com Tagy: virtualna realita, rozšírená realita, CGI, digitálna móda
Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.