Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 16. 1. 2021 meniny má Kristína

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Móda - Módny seriál
1
Peter Hlavička
5. august 2019, 13:58

Stiahneš si topánky z netu, vytlačíš a o pár hodín už nosíš. Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie?

Svoj šatník si budeš môcť uložiť na USB kľúč a nové oblečenie sťahovať priamo z internetu.

Peter Hlavička
5. august 2019, 13:58
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Stiahneš si topánky z netu, vytlačíš a o pár hodín už nosíš. Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie?
Zdroj: Kailu Guan/Vimeo

Predstav si, že nakupuješ topánky na internete. Z tisícok stránok sa dopracuješ k tej správnej a úspešne dokončíš svoju objednávku. Vieš, že doba doručenia bude zhruba týždeň a okrem  možnosti osobného odberu v danej predajni, ktorá by mohla tvoje čakanie skrátiť o pár dní, tak v podstate ani nemáš inú možnosť.

 

V tomto článku sa dozvieš:
  • Ktoré značky a predajcovia už využívajú rozšírenú realitu
  • Čo stojí za popularitou virtuálnych influencerov
  • Ako sa nosí digitálne oblečenie

 

Čo keby si získal topánky v digitálnej forme, stiahnutý súbor vytlačil na 3D tlačiarni a mohol ich nosiť pár hodín po dokončení objednávky? Podobné technológie dávno nie sú len hudbou budúcnosti a v zahraničí už existuje viacero značiek, ktoré predávajú takéto modely pre domáce 3D tlačiarne. Budúcnosť digitálnej módy však prináša oveľa viac možností než len 3D tlač a niektoré kúsky oblečenia tak už ani nemusia existovať vo fyzickej podobe. 

 

 

Návrhárka Iris van Herpe, ktorá už pracuje s modelmi z 3D tlačiarne niekoľko rokov.

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?
Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie? Zdroj: designyoutrust.com

 

Rozšírená realita

Takzvaná AR má vo svete módy množstvo využití a skúšobné kabínky, v ktorých sa stačí iba odfotiť a oblečenie si potom skúšaš formou preklikávania, sa už niekoľko rokov inštalujú aj do bežných predajní ako Topshop alebo Zara. Mobilné AR aplikácie si ale postupne obľubujú aj viaceré kozmetické značky, ktoré tak môžu namiesto vzorkovníkov svojim zákazníčkam priamo ukázať, ako by mohli vďaka make-upu vyzerať. 

 

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?
Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie? Zdroj: Daniel Elias/YouTube

 

Rovnako, ako používaš filtre na Instagrame alebo aplikáciu FaceApp, môžeš vďaka rozšírenej realite cez obrazovku smartfónu premeniť svoje oblečenie na niečo nadpozemské a takéto zábery zdieľať na sociálnych sieťach. 

 

 

 

Digitálni influenceri

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1603 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Policajt a vrah: Vo väzení kreslil mučenie žien a opisoval ich vraždy. Pripisujú mu cez 30 obetíPolicajt a vrah: Vo väzení kreslil mučenie žien a opisoval ich vraždy. Pripisujú mu cez 30 obetí
Jazdené nemeckým dôchodcom do kostola, tomu nemôže uveriť nikto. Peter z Volant.tv radí, ako si má mladý Slovák vybrať prvé autoJazdené nemeckým dôchodcom do kostola, tomu nemôže uveriť nikto. Peter z Volant.tv radí, ako si má mladý Slovák vybrať prvé auto
Sledovanie novinárky Tódovej: História sa opakuje, gaunerom s politickým krytím ide o všetko, tvrdí VagovičSledovanie novinárky Tódovej: História sa opakuje, gaunerom s politickým krytím ide o všetko, tvrdí Vagovič
VIAC

Rok 2018 patril jednoznačne influencerom a okrem miliónov živých začali o priazeň módnych značiek súperiť aj ich virtuálne verzie. Mená ako Lil Miquela, Shudu alebo Noonoouri sa tak dostali nielen na svetové týždne módy ,ale aj do kampaní luxusných značiek ako Balmain, Versace alebo Prada. 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Miquela (@lilmiquela) on

 

Počítačové animácie, ktoré na sociálnych sieťach vystupujú ako reálni ľudia totiž dokážu robiť všetko, čo bežní živí influenceri a okrem toho im nemusíš platiť letenky, dohadovať si s nimi pracovné stretnutia alebo im posielať balíky s oblečením. S rozvojom osobností zašli ich programátori až do takých rozmerov, že virtuálni influenceri dnes okrem fotiek na Instagrame nahrávajú vlastné pesničky, majú vzťahy s inými virtuálnymi influencermi alebo podporujú rôzne politické hnutia. 

 

Noonoouri a jej make-up tutoriál pre značku KKW Beauty od Kim Krdashian

Digitálna móda

Ak sa živíš módou, na každý deň musíš mať pripravený nový outfit a postupom času sa ti doma nahromadia haldy zbytočného oblečenia. V mnohých prípadoch si však influenceri kupujú oblečenie len kvôli fotke, a tým pádom ani samotný odev vo fyzickej podobe nepotrebujú.

 

Rovnakým spôsobom sa nad módou zamyslela aj značka Carlings, ktorá tak začala predávať čisto digitálnu kolekciu. Jednotlivé kúsky stoja 10 až 30 € a nosiť ich môžeš tak, že tejto značke pošleš svoju fotku a tá následne do nej vloží kúpený odev pomocou grafického softvéru.

 

 Fotku tým pádom môžeš zdieľať na sociálne siete, aj keď si daný kúsok nikdy nedržal v rukách. Okrem toho, že značka Carlings ušetrila našu planétu od ďalšieho znečistenia spojeného s výrobou oblečenia, všetky peniaze zarobené z predaja tejto digitálnej kolekcie venuje organizácii, ktorá zabezpečuje vodu krajinám tretieho sveta. 

 

 

Digitálna kolekcia značky Carlings.

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?
Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie? Zdroj: @carlings_official/Instagram


Digitálny módny dom

V prípade vyššie spomínanej značky Carlings bola digitálna kolekcia len projektom, z ktorého sa nečakane stal trhák ale vo svete už existujú aj prvé módne domy, ktoré sa rozhodli vyrábať výhradne digitálne oblečenie. V konečnom dôsledku sa tak z módnych návrhárov v takomto dome stávajú 3D grafici a animátori, no ich diela dokážu ohromiť rovnako ako odevy od renomovaných tvorcov. 

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by The Fabricant (@the_fab_ric_ant) on

 

V máji tohto roku obletela svet správa o Richardovi z Toronta, ktorý kúpil svojej manželke šaty za $9 500. Na tom by samozrejme nebolo nič čudné, ak by ich nezaplatil virtuálnou kryptomenou Ethereum a šaty neexistovali v hmotnej podobe. Šaty si totiž objednala spoločnosť Dapper Labs, ktorá vyrába produkty obchodovateľné cez blockchain. S Richardovou manželkou Mary si tak dohodli fotenie a následne jej šaty obliekli pomocou rozšírenej reality. 

 

Spoluautorka digitálnych šiat Johanna Jaskowska, ktorá okrem iného vytvorila aj instagramový filter Beauty3000.

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?
Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie? Zdroj: @johwska/Instagram

 

Tieto šaty, a mnohé iné digitálne módne projekty súčasnosti, pochádzajú z holandského módneho domu The Fabricant. Ten sa venuje dizajnu výhradne digitálneho oblečenia a okrem vlastných kolekcií spolupracuje s mnohými značkami pri tvorbe animácií využívaných v predajniach alebo na digitálnych kanáloch. 

 

Budeme v budúcnosti nosiť  len digitálne oblečenie?
Budeme v budúcnosti nosiť len digitálne oblečenie? Zdroj: www.thefabricant.com
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Náhľadový obrázok: @carlings_official/www.thefabricant.com Tagy: virtualna realita, rozšírená realita, CGI, digitálna móda
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
3
Zdielať
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.