Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Streda 19. 6. 2019 meniny má Alfréd

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Gastro
7
Denisa Bodková
29. apríl 2019, 16:40

Slovenskí čašníci: Niektorí zákazníci sa nám nezdravia a namiesto platenia kreslia na účet penisy

Vyspovedali sme čašníkov z piatich bratislavských prevádzok. Čo si myslia o popiskovaní, o nulovom tringelte a opitých zákazníkoch?

Denisa Bodková
29. apríl 2019, 16:40
Slovenskí čašníci: Niektorí zákazníci sa nám nezdravia a namiesto platenia kreslia na účet penisy
Zdroj: unsplash.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
7
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Vedia sa Slováci správať v podnikoch? Zisťovali sme to u tých najkompetentnejších, samotných čašníkov. Išli sme do 5 bratislavských prevádzok, od najluxusnejšej reštaurácie Fou Zoo, cez reštauráciu a vinotéku Portofino, kaviareň La Crema v Eurovei, kaviareň Vespa v centre, až po nočný bar Bohéma a pýtali sme sa na ich autentické zážitky so zákazníkmi.

 

V článku sa dozvieš:

  • Akého faux pas sa dopúšťajú zákazníci v reštauráciách
  • Koľko by sa malo nechať prepitné
  • Či čašníkom vadí rozdeľovanie účtu
  • Ako by si mal slušne zavolať obsluhu
  • Vtipné aj nepríjemné príhody

 

MONIKA - FOU ZOO 

čašnici vs zakaznici

 

Aké najväčšie faux pas si zažila v reštaurácii od zákazníka?

Napríklad, keď sa zákazník začne pýtať čašníka na osobné veci, či má priateľa alebo podobne. Aj to sa stáva. Alebo keď sú arogantní a povrchní a pred ostatnými zákazníkmi sa predvádzajú. 

 

Ako je to s prepitným?  Musí ho zákazník vždy nechať?

U nás väčšinou každý nechá prepitné. Je to síce nepísané pravidlo, ale pokiaľ je zákazník spokojný, slušné je nechať aspoň 10 % z celkovej sumy. Keď je niekto nespokojný, čo sa u nás väčšinou nestáva, tak nenechá. Ale myslím, že by sa malo. 

 

Ako sa čašníci pozerajú na rozdeľovanie účtu? 

U nás to vôbec nie je bežné. Stane sa to raz za pol roka nejakému nášmu čašníkovi, ale inak nie. Možno ešte tak, že osobitne chcú zaplatiť jedlo a drinky. Je pravda, že to zaberá veľa času a nemáme to veľmi radi.

 

Niekedy k nám prídu ľudia, ktorí si myslia, že sme zoo, lebo to máme v názve.

 

Ako by sa slušným spôsobom mal privolať k stolu čašník? 

Správny čašník dodržiava očný kontakt. Ak aj príde k takej situácii, že čašník náhodou nestíha, od zákazníka je slušné maximálne mávnuť na neho rukou. Určite nepopiskovať a nevykrikovať po ňom. To do reštaurácie nepatrí. Mám jednu historku, keď sme v zadnej časti reštaurácie mali partiu šiestich pripitých žien a vyvolávali nám na náš firemný telefón, či môže za nimi prísť čašník (smiech).

 

 

Na čo zákazníci najviac zabúdajú?

Poďakovať a pozdraviť. Väčšinou fungujeme na rezerváciách, niektorí zákazníci na to ešte nie sú zvyknutí a rovno sa rozbehnú po reštaurácii, nepočkajú, kým ich niekto usadí. 

 

Napadne ti vtipný zážitok z reštaurácie, s ktorým by si sa mohla s nami podeliť? 

Mám ich viac (smiech). V ponuke máme 7-chodové degustačné menu a pred jedlom ti čašník prinesie napkin, čo je malý vlhčený uteráčik, ktorým si máš umyť ruky. Niektorí zákazníci to nepoznajú, sú v rozpakoch a myslia si, že to majú zjesť (smiech). Fou Zoo je Pan-ázijská reštaurácia a raz k nám prišiel kuriér s balíčkom na meno „pán Azian“. Tiež k nám chodia ľudia a myslia si, že sme zoo.

 

Napadne ti nejaká nepríjemná skúsenosť?

Raz tu bol jeden pán, ktorý oslavoval dcérine narodeniny s celou rodinou a ja som ich obsluhovala. Keď na konci všetci odišli, on tu ešte ostal a začal ma volať na kávu a potom ešte vyvolával do reštaurácie a pýtal sa na mňa. 

 


LÍVIA - PORTOFINO

čašnici vs zakaznici

 

Aké najväčšie faux pas si zažila v reštaurácii od zákazníka?

Nuž, k nám chodia rôzni experti. Tým, že sme vinotéka, tak istí zákazníci si niekedy myslia, že vedia o vínach všetko. Pamätám si na to, ako ma niekto dlho presviedčal o tom, že Tramín červený je červené víno a nie biele. A mne ešte povedia, že sa do toho absolútne nevyznám (smiech). Tak celkovo, keď sa niekto hrá na majstra sveta a pritom je to úplne opačne. 

 

Ako je to s prepitným? Mal by ho zákazník vždy nechať?

Ja to beriem tak, že pokiaľ ja dám dobrý servis a zákazník je normálny, tak mi ten tringelt dá. Norma je tých 10 %. Nájdu sa aj takí, čo si povedia, že čašník dostáva výplatu, tak na čo mu budem dávať peniaze navyše. 

 

Chodí k nám partia chalanov, z ktorých som na začiatku mala nočné mory, ale už som si na nich zvykla. Majú taký zlozvyk, že hryzú poháre.

 

Ako sa čašníci pozerajú na rozdeľovanie účtu?

Asi žiaden čašník to nemá rád, ale môže sa to robiť. Zákazník by to však mal dopredu oznámiť. Najhoršie je, keď si chce účet rozdeliť 15 ľudí, dlho sa to rozrátava a na konci sa zistí, že niekto niečo nezaplatil, lebo si myslel, že to vezme zaňho iný z partie. Zdĺhavé komplikácie. 

 

Ako by sa slušným spôsobom mal privolať k stolu čašník? 

My máme aj terasu a často sa stáva, že zákazník volá na čašníka že „haló“. Vtedy mám chuť povedať, že je obsadené (smiech). Radšej keď prídu priamo za nami,alebo keď ide čašník okolo a poprosí slušne o niečo. 

 

Na čo zákazníci najviac zabúdajú?

Pozdraviť a poďakovať. Základné veci. 

 

Napadne ti vtipný zážitok z reštaurácie, s ktorým by si sa mohla s nami podeliť?

Už dlhšie sem chodí partia chalanov, z ktorých som na začiatku mala nočné mory, ale už som si na nich zvykla. Majú taký zlozvyk, že zvyknú hrýzť poháre, normálne vypľujú sklo (smiech). Akože, sú super, mám ich rada, ale toto je ich špecialita. 

 

Exkluzívny obsah pre predplatiteľov REFRESHER+
od 2,50 € na mesiac
VYSKÚŠAŤ ZADARMO
Máš už predplatené? Prihlásiť sa
PREČO SI PREDPLATIŤ?

Čo sa dozvieš po odomknutí?

  • Ako našla Lívia na účte nakreslený iba penis
  • Čo robia čašníci, keď na nich ľudia neslušne mávajú
  • Aké najbizarnejšie prosby majú niektorí zákazníci
  • Ako je možné, že si niekto objednáva caffe latté bez mlieka
  • Prečo podgurážená žena vytrhla dvere na záchode

Tagy: gastro, časníci
Ohodnoť článok
11
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.