Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 21. 1. 2020 meniny má Vincent

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Zaujímavosti
16
Viktor Kniš
6. marec 2019, 12:01
Čas čítania: 2:02

Má TV JOJ na konte ďalšie fiasko? Súťažiacej uznali diskutabilnú odpoveď, vyhrala 60-tisíc eur

Všetko však nasvedčuje tomu, že v skutočnosti išlo o ďalších amatérskych hercov, keďže Lucky Room zatiaľ veľa pozornosti neprilákala.

Viktor Kniš
6. marec 2019, 12:01
Čas čítania: 2:02
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
16
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Aj keď po všetkých bizarnostiach z posledných dvanástich mesiacoch sme si už naozaj mysleli, že nás slovenské televízie prekvapiť nedokážu, opäť dokázali, že ich nemôžeme podceňovať. Je však treba uznať, že sa naozaj dokonale dopĺňajú a v symfónii kiksov hrá tentokrát prvé husle TV JOJ. 

 

Tá začala prednedávnom vysielať novú vedomostnú šou Lucky Room, ktorá sa však podľa portálu Trend aj očakávaní verejnosti vôbec neuchytila. Dokonca už televízia experimentuje aj s vysielacím časom, čo však nie je ani zďaleka všetko. Koncept je pri tom úplne jednoduchý a tak trochu pripomína hracie automaty. Vždy traja hlavní súťažiaci odpovedajú na vedomostné otázky a ich rodinní príslušníci následne naslepo vyberajú výšku výhry.

 

Včera sme boli svedkami odvysielania tretieho dielu, ktorý mal už od začiatku črty predošlých podobných relácií, kde boli účelovo nastrčení súťažiaci, aby do ďalších pokračovaní prilákali nezainteresovanú verejnosť. Za všetky pri tom môžeme spomenúť nedávnu spackanú Hypnoshow

 

Tentokrát sa do finále dostala súťažiaca Gabika, ktorá bojovala o 60 700 eur. Získať ich mohla v prípade, že správne odpovie na otázku, koľko má pijavica mozgov. Už na prvý pohľad išlo o chyták, ktorý niektorých divákov vrátane nás prinútil pozrieť sa, čo hovoria internetové zdroje. 

 

TV JOJ má na konte ďalšie fiasko. Súťažiacej uznali nesprávnu odpoveď, vyhrala 60 tisíc eur

 

A spravili sme veľmi dobre. Gabika označila za správnu odpoveď, že pijavica má nula mozgov, moderátor Marcel Forgáč vyhlásil, že má pravdu a celej rodine pogratuloval k tučnej výhre, na ktorú by musel priemerný Slovák pracovať necelých 5 rokov. 

 

Pravdou však je, že pijavica má 32 mozgov. Tvrdia to všetky dostupné vedecké zdroje a veľmi veľa zahraničných stránok označuje túto skutočnosť za zaujímavý fakt, čo je v konečnom dôsledku pravda. Okrem Wikipédie a portálu Curiosity vysvetľuje veľmi zrozumiteľne odpoveď stránka QuoraAnatomicky má pijavica jeden mozog, ktorý je rozdelený na 32 častí po celom tele.

 

Fyziologicky, každá ganglia ovláda istý segment a spravidla funguje samostatne, takže môžeme hovoriť o 32 mozgoch. Pravdou však ostáva, že 0 nie je v tomto prípade správna odpoveď a súťažiacej tak viac ako 60 tisíc eur nepatrí. 

 

No a tu sa vynára ďalšia pochybnosť. Naozaj by bola ochotná televízia zaplatiť komukoľvek takú vysokú sumu peňazí bez toho, aby si prečítala aspoň prvých pár výsledkov Google? My sme televíziu JOJ oslovili na krátky rozhovor, takže sa možno v dohľadnej dobe dočkáme vysvetlenia. Ty nám do komentárov pokojne napíš, čo si o tejto situácii myslíš.  

 

EDIT: 6. marec, 15:06
Podarilo sa nám získať oficiálne stanovisko TV JOJ: 
"Odpoveď na túto súťažnú otázku sme overovali a konzultovali u docentov na Prírodovedeckej fakulte UK v Bratislave a rovnako aj s mnohými veterinárnymi lekármi.  

Správna odpoveď na súťažnú otázku "Koľko mozgov má pijavica" znie správne 0. Pijavice majú rebríčkovú sústavu a v každom článku sa nachádza zhluk ganglií, čo však rozhodne nemôžeme nazývať mozgom. Môžeme udávať počet 32 článkov, avšak aj tam by sa dalo o tom diskutovať. V zdroji Wikipédia v anglickom jazyku sa slovo "brain" mechanicky prekladá do slovenčiny ako "mozog", čo nie je správne. 

Licencia programu a účasť odborníkov z rôznych oblastí ako konzultantov obsahu relácíe zaručuje jednak televízii JOJ, jednak spoločnosti Tipos, že v priebehu súťaže nenastanú žiadne klamlivé situácie, ktoré by ohrozili alebo spochybnili regulérny priebeh súťaže, ako je to zjavné aj v temto prípade." 

 

TV JOJ má na konte ďalšie fiasko. Súťažiacej uznali nesprávnu odpoveď, vyhrala 60 tisíc eur

Myslíš si, že TV JOJ obsadila do súťaže Lucky Room „hercov“?
Áno
2568 hlasov
Nie
485 hlasov
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Tagy: tv joj
Ohodnoť článok
22
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.