Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
15. februára 2019 o 16:26
Čas čítania 0:00
Jakub Paulík

Ako si Rómovia zvýšia šancu získať zamestnanie? Majú sa dať vybieliť, upozorňuje na diskrimináciu nová kampaň

ZAUJÍMAVOSTI SLOVENSKO
Uložiť Uložené

Ako takzvané vybielenie vlastne prebieha?

Podľa prieskumu Inštitútu finančnej politiky (ďalej len IFP) majú ľudia s rómskym menom omnoho väčšie problémy na získanie práce než väčšina Slovákov.

Občanom s rómskym menom na životopis totiž odpovie len 37,1 % zamestnávateľov, zatiaľ čo pri bežných slovenských menách je šanca 69,4 %, a to pri rovnakej kvalifikácii, akou sa prezentuje prvá skupina.

Tento prieskum vzišiel z experimentu IFP, ktorý zamestnávateľom rozposielal životopisy ľudí rómskeho pôvodu s identickou praxou a vzdelaním, s akou vystupovali v rámci fiktívnych životopisov s bežnými slovenskými menami.

 

Čo majú Rómovia spraviť preto, aby zvýšili svoje šance na získanie zamestnania? V podstate stačí iba jedno – dať sa vybieliť. Webová stránka Prijateľní.sk, propagovaná mladým Rómom, slúži na to, aby sa životopisy rómskych občanov stali pre zamestnávateľov atraktívnejšími.

Samozrejme, celý tento experiment je iba upozornením na predsudky v našej spoločnosti. Stránka Prijateľní.sk ďalej ponúka firmám možnosť pridania sa do zoznamu zodpovedných zamestnávateľov, ktorí pri výbere potenciálneho zamestnanca nepozerajú na jeho pôvod, ale naopak na relevantné zložky životopisu, a teda prax a vzdelanie.

Tvorcovia webu Prijateľní.sk na svojej facebookovej stránke vyzývajú k tomu, aby si aj možno práve ty pomohol v tomto boji proti predsudkom. 

Nechceme, aby o zamestnávaní ľudí namiesto schopností rozhodovali predsudky. Ani vy? Pridajte sa k zodpovedným zamestnávateľom, zdieľajte stránku, zmeňte si meno a fotku v profile alebo podporte Divé maky svojimi 2 %. Ukážme, že sme rovnako prijateľní,“ píše sa vo výzve. Za kampaňou stojí agentúra Respect APP a občianske združenie Divé maky.

Domov
Zdieľať
Diskusia