Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
15. februára 2019 o 16:26
Čas čítania 0:00
Jakub Paulík

Ako si Rómovia zvýšia šancu získať zamestnanie? Majú sa dať vybieliť, upozorňuje na diskrimináciu nová kampaň

Diskutovať
3
Uložiť Uložené

Ako takzvané vybielenie vlastne prebieha?

Podľa prieskumu Inštitútu finančnej politiky (ďalej len IFP) majú ľudia s rómskym menom omnoho väčšie problémy na získanie práce než väčšina Slovákov.

Občanom s rómskym menom na životopis totiž odpovie len 37,1 % zamestnávateľov, zatiaľ čo pri bežných slovenských menách je šanca 69,4 %, a to pri rovnakej kvalifikácii, akou sa prezentuje prvá skupina.

Tento prieskum vzišiel z experimentu IFP, ktorý zamestnávateľom rozposielal životopisy ľudí rómskeho pôvodu s identickou praxou a vzdelaním, s akou vystupovali v rámci fiktívnych životopisov s bežnými slovenskými menami.

 

Čo majú Rómovia spraviť preto, aby zvýšili svoje šance na získanie zamestnania? V podstate stačí iba jedno – dať sa vybieliť. Webová stránka Prijateľní.sk, propagovaná mladým Rómom, slúži na to, aby sa životopisy rómskych občanov stali pre zamestnávateľov atraktívnejšími.

Samozrejme, celý tento experiment je iba upozornením na predsudky v našej spoločnosti. Stránka Prijateľní.sk ďalej ponúka firmám možnosť pridania sa do zoznamu zodpovedných zamestnávateľov, ktorí pri výbere potenciálneho zamestnanca nepozerajú na jeho pôvod, ale naopak na relevantné zložky životopisu, a teda prax a vzdelanie.

Tvorcovia webu Prijateľní.sk na svojej facebookovej stránke vyzývajú k tomu, aby si aj možno práve ty pomohol v tomto boji proti predsudkom. 

Nechceme, aby o zamestnávaní ľudí namiesto schopností rozhodovali predsudky. Ani vy? Pridajte sa k zodpovedným zamestnávateľom, zdieľajte stránku, zmeňte si meno a fotku v profile alebo podporte Divé maky svojimi 2 %. Ukážme, že sme rovnako prijateľní,“ píše sa vo výzve. Za kampaňou stojí agentúra Respect APP a občianske združenie Divé maky.

Domov
Zdieľať
Diskusia