Nielen Facebook, ale aj Google ohrozuje tvoje súkromie, aby zarobil na reklamách.
Určite si si už všimol, že sa ti po rozhovore s kamarátom o nových teniskách alebo o rôznych iných produktoch začali ako zázrakom zobrazovať reklamy tohto typu. Netýka sa to len Google, ale aj Facebooku a aj keď Mark Zuckerberg pred senátom tvrdil, že Facebook nevyužíva mikrofón ako nástroj pre cielenú reklamu, táto možnosť stále nie je vylúčená.
Ľudia už neveria ničomu a buď si Facebook kompletne vymažú alebo si stiahnu softvér na blokovanie mikrofónu. Je to predsa hrubý zásah do súkromia.
Zahraničný YouTuber Mitschollow pripravil pre svojich divákov jednoduchý test. Vybral si slovné spojenie, ktoré nikdy pred tým nevyhľadával a ani o ňom nehovoril. Pred testom skontroloval na rôznych stránkach, aké reklamy Google ponúka a následne prehliadač zavrel. Potom začal frekventovane používať slovné spojenie "Dog Toys" v rôznych vetách ako: Psie hračky ma najviac zaujímajú, ak by som chcel práve niečo kúpiť, tak by to boli psie hračky a podobne.
Po asi dvoch minútach rozoberania psích hračiek znovu otvoril prehliadač a skontroloval tie isté stránky. Hoci s odpočúvaním rátal, aj tak zostal nemilo prekvapený. Na viacerých stránkach sa začali objavovať reklamy na psie hračky.
Je jasné, že Google využíva nejaký nástroj na rozpoznávanie reči a podľa toho efektívne ponúka reklamy. Ide však o hrubé porušenie súkromia. Je teda bezpečné používať napríklad taký Google Home alebo iné inteligentné reproduktory s non-stop odpočúvaním?