Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
17. apríla 2018, 15:04
Čas čítania 0:00
Daniel Mikolášik

Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko

ZAUJÍMAVOSTI PRIESKUM VEREJNEJ MIENKY
Uložiť Uložené

Viac ako 150 Američanov bolo požiadaných, aby z pamäti nakreslili známe logá značiek. Ako by si obstál ty?

Logá sú najrýchlejší a najefektívnejší spôsob, akým rozpoznať značku. Práve preto špičkové firmy a globálne korporácie kladú veľký dôraz na ich dizajn. Logo predstavuje akúsi vizuálnu reprezentáciu celej firmy. V súčasnosti sa takmer všade stretávame s logami rôznych firiem, ktoré majú za účel ich identifikovať, reprezentovať a samozrejme by mali byť aj ľahko zapamätateľné.

Signs.com zostavil prieskum, kde umiestnil 10 najpopulárnejších log na konečný test: 156 Američanov bolo požiadaných, aby z pamäti nakreslili logá značiek ako Apple, Adidas, Ikea, Starbucks či Burger King. Pod názvom "Branded in Memory" sa v experimente zobrazila presnosť výsledných výkresov na jednoducho zostavených grafoch s niektorými dosť prekvapujúcimi výsledkami.

Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko
Zdroj: Signs

Napríklad pri logu Apple, jeden z troch ľudí nesprávne nakreslil stonku a 8 % účastníkov používalo modrú farbu na kreslenie loga Adidas, hoci samotné logo je úplne čierne. Takisto takmer polovica respondentov si myslí, že morská panna z loga Starbucksu nemá korunku.

Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko
Zdroj: Signs

Výsledky dokazujú aj fakt, že ľudia majú pomerne dobrú pamäť na farby loga. Približne 80% recipientov pri kreslení vybralo správne farebné palety, zatiaľ čo tvary a iné prvky sú už pre ľudí ťažšie zapamätateľné.

Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko
Zdroj: Signs

Keď sa logo značky v priebehu času mení, istá časť ľudí nesprávne spája starú s novou verziou. Rovnako, keď sa niekedy pri reklamách vyskytujú silné symboly, ktoré sa ale v logu nenachádzajú, majú ľudia tendenciu spájať ich s logom danej značky (napr. spájanie symbolu koruny so značkou fastfoodových reťazcov Burger King).

Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko
Zdroj: Signs

Celkovo sa len 16 % ľudí svojimi náčrtmi priblížilo dokonalému logu a 37 % ľudí dokázalo načrtnúť aspoň najpodstatnejšie body loga. Ako by sme očakávali, čím zložitejšie je logo, tým menej je pravdepodobné, že si ho ľudia úplne zapamätajú.

Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko
Zdroj: Signs
Pamätajú si ľudia ikonické logá známych značiek? Výsledky prieskumu priniesli aj vtipné výtvory, ktoré majú od pravdy ďaleko
Zdroj: Signs

Všetky výsledky experimentu a celú štúdiu nájdeš tu.

Domov
Zdieľať
Diskusia