Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
24. novembra 2017 o 17:33
Čas čítania 0:00
Radka T.

Nákupné centrum vytvorilo rýchly pruh pre zaneprázdnených. Odteraz im už pomalí nakupujúci nebudú zavadzať

ZAUJÍMAVOSTI OBCHODY
Uložiť Uložené

Takýto špeciálny pruh by nejeden nákupny maniak privítal aj vo svojom meste.

Návštevníkov nákupných centier možno zaradiť do dvoch hlavných skupín. Jednu tvoria tí, čo sa nikam neponáhľajú, pohybujú sa pomalým tempom alebo si nákupy doslova užívajú a donekonečna dokážu obdivovať výklady. Druhou skupinou sú zas ľudia, ktorí vedia, čo chcú, prípadne sa za niečím alebo niekým ponáhľajú a centrom rýchlo preletia. No práve stretnutia pokojných a uponáhľaných ľudí sú často veľmi problematické. To by mohli vyriešiť špeciálne pruhy.

Ak sa zaraďuješ skôr k druhej skupine, možno poznáš ten zúrivý pocit, keď ti cestu blokujú pomalí ľudia. Niekedy ich možno upodozrievaš z toho, že sa pred tebou motajú snáď naschvál. Nuž, nie každý chce centrom len tak preletieť, lenže takisto by sa nedalo povedať, že jeden aj druhý typ nakupujúcich sa vyznačuje prílišnou ohľaduplnosťou. Práve preto prišiel nápad vytvoriť akési špeciálne pruhy.

Svoj vlastný rýchly pruh pre kupujúcich v zhone sa rozhodlo vyskúšať v praxi Lakeside Center v Essexe. Ide o jeden z najväčších obchodných komplexov v Spojenom kráľovstve. Ten správny čas na vyskúšanie tohto experimentu prišiel najmä kvôli akcii Black Friday, ale aj začínajúcej predvianočnej horúčke. Viacerí nákupní maniaci sa ale zhodnú na tom, že takéto pruhy by mali byť zavedené stále a najmä v nákupných centrách aj v ďalších krajinách. 

Odporúčané
Bol som nakupovať v lacných ázijských obchodoch. Namiesto CK mali OK, miesto Nike Knie. Bloček som nedostal (Reportáž) Bol som nakupovať v lacných ázijských obchodoch. Namiesto CK mali OK, miesto Nike Knie. Bloček som nedostal (Reportáž) 22. septembra 2024 o 14:30

220-metrový pruh je určený len pre tých, ktorí presne vedia, čo chcú a nemajú čas si obzerať výklady. Takto im už viac nehrozí, že ich zabrdzí spomalený kupujúci. Neraz totiž kvôli tomu vznikajú medzi ľuďmi spory, pričom najviac zúria práve tí z radov uponáhľaných. Nehovoriac o tom, že podľa prieskumu spoločnosti MasterCard podieľajúcej sa na experimente, až 27 percent Britov kvôli pomalým nakupujúcim zmeškalo svoj spoj. A pomalé prechádzanie sa po nákupných centrách je problémom až pre 80 percent nakupujúcich. 

Podobné pokusy s rýchlym pruhom boli pritom už aj v minulosti. V roku 2015 sa stal Liverpool prvým mestom, ktoré niečo takéto zaviedlo. Aj tomuto testovaniu najskôr predchádzali výskumy. Na základe nich sa zistilo, že tempo niektorých nakupujúcich skúša trpezlivosť tých rýchlejších viac ako čokoľvek iné.

Výskum uskutočnila spoločnoť Agros, zistilo sa, že zákazníci nenávidia bojovať s davmi, alebo keď sa niekto rozpráva uprostred uličky v nákupnom centre či na chodníku. Frustrujúce pre nich bolo aj to, že niektorí ignoranti blokujú priestory ťukaním do telefónu a ani si nevšímajú, či niekomu náhodou nezavadzajú. 

Domov
Zdieľať
Diskusia