Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 22. 8. 2019 meniny má Tichomír

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
5
Martin Mičuda
8. september 2017, 14:50

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať

V nemeckom Hamburgu sme v predstihu prevetrali najnovšiu generáciu jedného z najúspešnejších áut na svete.

Martin Mičuda
8. september 2017, 14:50
Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať
Zdroj: REFRESHER - martinzmartina
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
5
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Volkswagen nám pred niekoľkými týždňami ukázal jeden zo svojich vôbec najdôležitejších modelov v najnovšom podaní. Reč je samozrejme o úplne novej, v poradí už šiestej generácii Pola, ktoré chce nadviazať na mimoriadne úspešnú minulosť. Doterajších päť generácií sa totiž predalo v úctyhodnom počte až vyše 14 miliónov kusov, od šiesteho pokračovania si pritom automobilka sľubuje ešte väčší úspech. To, či Nemci nemajú prehnané ambície, sme išli zistiť do Hamburgu, kde sa ešte krátko pred uvedením novinky na náš trh konala dynamická prezentácia. V rámci nej sme mali možnosť sa s novým Polom nielenže osobne zoznámiť, spoznať jeho prednosti, ale aj v okolí druhého najväčšieho mesta v Nemecku okúsiť jeho jazdné vlastnosti a paletu nových pohonných agregátov. Aké teda “malé” Polo zanechalo na nás dojem?

 

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať 

V prvom rade treba určite upozorniť na fakt, že pojem “malé” auto v prípade najnovšieho Pola akosi nadobúda nový rozmer. Doslova. Už samotné rozmery (4053 x 1751 x 1446 milimetrov) naznačujú, že medzigeneračne došlo k značnému nárastu veľkosti, navyše, spolu s nárastom rázvoru až o 9,2 centimetrov je naživo badať, že nové Polo už jednoducho malé nie je. Inými slovami, papierovo je novinka paradoxne väčšia než predošle generácie o triedu väčšieho Golfa. Človek si to uvedomí najmä v interiéri, o tom ale neskôr. Exteriérovo sa Polo veľmi nevymyká súčasnému dizajnovému jazyku značky, vskutku netradičné sú však predné svetlomety, respektíve vlniací sa tvar línie denných svetiel. Na tie si treba veruže trochu zvyknúť, uznať ale musíme, že svetlá ako také patria medzi najväčšie highlighty novinky. Samozrejme, v základe nájdeme klasické halogény, za príplatok je však následne možné siahnuť po inteligentnej full-LED technológií.

 

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať

 

Zvyšok karosérie si naďalej drží svoj tradičný look a ničím extra nekričí, kritizovať estetický návrh vonkajšku však nie je rozhodne na mieste. Výraznejšie odtiene karosérie, efektné disky a viaceré ozdobné prvky spolu (14 odtieňov laku12 typov diskom od 14″ až 18″, možnosť čiernej strechy, pútavá grafika zadných ledkových svetiel a pod.) s elegantnými tvarmi vo výsledku zaručujú atraktívny a vyvážený dojem. Dôkazom toho je aj náš exemplár, ktorý bol vo výbave Beats, teda vozidlo nesúce sa v znamení známej audio značky. Samozrejme, jej najväčšou podstatou je kvalitnejšia zvuková aparatúra s výkonom až 300 W, v rámci daného stupňa výbavy dostanete i množstvo optických individualizácií, vrátane farebného polepu či hŕstky plakiet. Zaujímavosťou pritom je, že Volkswagen s príchodom novej generácie vypúšťa 3-dverový variant, keďže záujem o menej praktické vyhotovenie čoraz viac klesal. 

 

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať

 

Veľmi príjemný prekvapením je interiér. Ako prvé je to vnútorná priestrannosť, ktorá je na daný segment až navídana. Polo je vnútri skutočne vzdušné, pričom pocitovo sa cítite naozaj takmer ako v Golfe. Ostatne, realita je taká, že veľkostná rozdielnosť v pozdĺžnom i zvislom smere je skutočne v rovine len približne 5 až 25 milimetrov. Čerešničkou na torte je kufor, ktorý narástol z 280 na 351 litrov! Pre porovnanie, Golf má 380 litrov. Následne treba pochváliť úplne nové rozloženie jednotlivých prvkov palubovky, nehovoriac o pestrej palete farebných kombinácií. Úplne nová palubná doska vyzerá skutočne perfektne, má vynikajúcu kvalitu a ergonómiu, no a pýši sa množstvom technologických inovácií. Stredová konzola prináša 6,5" až 8" kvalitné displeje s čírym skleneným povrchom. Istým mínusom môže byť vskutku nízko umiestnené výduchy klimatizácie, za centrálnu obrazovku umiestnenú v zornom poli to ale rozhodne stojí.

 

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať

 

Ešte väčšia pozornosť sa sústredí na druhú generáciu digitálnych budíkov Active Info Display s uhlopriečkou približne 11". Už po prvom stretnutí môžeme potvrdiť, že systém neponúka len nové dizajnové rozhrania, animácie ale aj značne vycibrenú grafiku s väčším rozlíšením a vyzdvihnúť treba i rýchlosť reakcií a celkovej odozvy. Zaujímavým detailom pritom je, že na rozdiel od faceliftovaného Golfu či nového Arteona, nie je možné docieliť to, aby bola aj na budíkoch aj na centrálnom displeji zobrazená mapa naraz. Musíte si jednoducho vybrať. Pred vami je tak možné si v širokouhlom režime zobraziť náhľad mapy, zatiaľ čo na obrazovke v strede palubovky vám ostanú len inštrukcie o ceste, prípadne trase.

 

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať

 

Je jasné, že každý by chcel okúsiť najmä kvality nového Pola GTI s až 2-litrovým štvorvalcom s výkonom 200 koní, žiaľ, na ten si musíme ešte počkať. Ponuka motorov sa teda v súčasnosti sústredí na trojvalce 1.0 MPI a 1.0 TSI, štvorvalec 1,5 TSI a naftový variant 1.6 TDI. Keďže však i novučičký, jeden a pol litrový agregát s dodatkom EVO ešte nebol k dispozícií a naftová jednašestka nám neprišla zaujímavá, siahli sme po 1-litrovom TSI-čku s výkonom 70 kW / 95 koní a 175 N.m, ktoré bolo skombinované s 5-stupňovým manuálom (od výkonu 85 kW je po ruke 6-stupňový manuál, nepochybne, siahnuť je možné aj po 6, respektíve 7-stupňovom DSG). A ako teda fakčí litrový trojvalec?

 

Volkswagen nás na plnej čiare presvedčil, že na novom Pole si dal mimoriadne záležať

 

Nebudeme si klamať a rovno si povedzme, že vonkajším zvukovým prejavom je proste prítomnosť trojvalca cítiť, lenže... Vzhľadom k absencii vyvažovacieho hriadeľa je agregát veľmi príjemne kultivovaný a pokiaľ ho výrazne nevytáčate cez 3000 ot./min, tak spoza volantu nemáte veľmi dojem, že ide o trojvalec. Motor totiž vôbec neklepe a i na voľnobehu necítiť skoro žiadne vibrácie. Keďže ide hlavne o mestské auto, jeho výkonnostný potenciál a dynamika vám s prehľadom postačí, dokonca, dych výrazne nestráca ani vo vyšších rýchlostiach, i keď je pravda, že záleží, či si idete cestou ofenzívnejšieho alebo defenzívnejšieho radenia v prípade manuálu. S automatom bude jasné, že prevodovka bude otáčky vo veľkom upratovať, kráľom myšičiek teda asi nebudete. Spotrebu sa nám vzhľadom na krátkosť jázd merať neoplatilo, v priemere by však nemal byť problém jazdiť za približne 5 litrov.

 

5-stupňová prevodovka radí výborné, prevodové stupňe sú pritom vcelku krátke a ich radenie prebieha veľmi hladko. Rovnako, šetriť slovami chváli rozhodne netreba ani v prípade podvozka - Polo, ktoré je postavené na platforme MQB A0 sme mali na 16" diskoch, komfortom pruženia a filtrovaním nerovností by ste však povedali, že ide minimálne o číslo menšie obutie. Fakt paráda. Podotknúť ale treba, že nemecké cesty sú kvalitou predsa len trochu inde, počkajme si teda na plnohodnotný domáci test. Koniec koncov, nové Polo sa mimoriadne podarilo a po prvej skúsenosti vyzerá byť veľmi sériovou možnosťou v rámci segmentu, dokonca, za plejády najmodernejších technológií a asistenčných systémov ho môžeme označiť aj za jedného z favoritov. S rukou na srdci totiž môžeme povedať, že naozaj niet čo zásadne skritizovať. Inými slovami, Volkswagen veruže zahviezdil a na plnej čiare nás presvedčil, že s novým Polom si dal neskutočne záležať! Pochopiteľne, do hry ešte vstupuje cena, ktorá začína u nás na čiastke od 10 990 €.

 

Zobraziť galériu 10 galeria

 

Zdroj: REFRESHER - martinzmartina Foto: REFRESHER - martinzmartina Tagy: volkswagen, Polo, Hamburg, prezentácia
Ohodnoť článok
11
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.