Po černošskom modelovi tu máme, zdá sa, ďalšiu veľkú kauzu.
Pamätáte si ešte na kauzu okolo černocha v letákoch obchodného domu Lidl zo začiatku tohto roka? Využitie muža tmavej pleti na propagáciu svojej značky sa dostalo pod obrovskú nevôľu českých zákazníkov, ktorí nešetrili tvrdou kritikou. Tí obchodníka ani trochu nešetrili a na ich webovej stránke bolo možné zhliadnuť desiatky nenávistných komentárov plných rasizmu a xenofóbnych názorov. Ubehlo vyše pol roka a máme tu opäť konflikt, tentokrát u nás na Slovensku. A za všetko môžu, čuduj sa svete, kostoly bez kríža.
Pokiaľ ste vernými zákazníkmi Lidlu, iste poznáte jeho tematické týždne, kedy v priebehu siedmich dní ponúka svojim zákazníkom potraviny charakteristické pre určitú krajinu. Tradičnú grécku kuchyňu zastupuje privátna značka Eridanous. Tá na obaloch svojich výrobkov používa fotografie modro-bielych kostolov, typických pre grécky ostrov Santorín. Rozdiel oproti realite sa skrýva v tom, že na ich kupolách by ste márne hľadali kríže. Firma ich vyretušovanie z obalov vysvetľuje ako snahu o zachovanie náboženskej a politickej neutrality, nakoľko sa predávajú vo viacerých krajinách. Zároveň sa zákazníkom ospravedlnila s dodatkom, že sa nikoho zámerne nechcela dotknúť.
Zaujímavosťou pritom je, že hoci tieto obaly Lidl používa už najmenej tri roky, pobúrenie vyvolali až teraz. Na tento fakt upozornila ako prvá belgická televízia RTL, aby sa následne vlna nevôle presunula na oficiálny český, resp. slovenský facebookový profil spoločnosti. Zákazníci sú nad jej konaním pohoršení, čo vo svojich príspevkoch opakovane dávajú silne najavo. To, do akej miery ide o prešľap, nechávame na vaše posúdenie.