Xenofóbni zákazníci sa vrhli na facebookovú stránku obchodného reťazca.
Jeden jediný leták dokázal v posledných hodinách spôsobiť na internete absolútny prelom. Obchodný reťazec Lidl sa totiž odhodlal k odvážnemu kroku a k propagácii novej kolekcie oblečenia sa rozhodol využiť za modela černocha. Nápas s využitím muža tmavej pleti sa však znepáčil desiatkám Čechov, ktorí začali zasypávať facebookovú stránku obchodníka rasistickými názormi. Verejné vyhrážky sú plné vulgarizmov a opakovaných upozornení zákazníkov, že už v Lidli dotyční rozhodne nakupovať nebudú, pričom ich slová aj tak stratia na platnosti pri novom akciovom týždni. Lidl si však za svojím propagačným materiálom stojí a svojím zákazníkom pripomína dôležitosť tolerancie.
Co způsobí jedna fotka.
— Filip Horký (@FilipHorky) 3 January 2017
Zdroj: FB příspěvek “Proti projevům nenávisti”. pic.twitter.com/E01UUbnLE6
Na druhú stranu, nemecký obchodný reťazec si za takýto prístup k veci vyslúžil i poriadnu kopu pochvalných reakcií a na nenávistné príspevky sa vyjadril nasledovne: "Milí zákazníci, vzhľadom k tomu, že Česká republika je súčasťou Európy, kde spolu spolunažívajú rôzne rasy, preto považujeme modelky a modelov v našich reklamných letákoch za absolútne v poriadku." Prehnané reakcie zákazníkov, ktorí doteraz veselo nakupovali potraviny dovážané z cudziny tak pôsobia skôr ako paródie samé na seba, a tak bolo len otázkou času, kedy si z nich začnú strielať internetoví trollovia.