Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 12. 11. 2019 meniny má Svätopluk

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Módny seriál
6
Peter Hlavička
19. júl 2017, 13:00

Jakub Maceček: Nie som reseller, ale skôr plug (Rozhovor)

Aký je rozdiel medzi dvojicou anglických výrazov a ako sa dostať k desiatkam párov Yeezy naraz?

Peter Hlavička
19. júl 2017, 13:00
Jakub Maceček: Nie som reseller, ale skôr plug (Rozhovor)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
6
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Prednedávnom sme ti priniesli rozhovor s človekom, ktorý sa naplno venuje resellingu a nakupovanie oblečenia a zbieranie archívnych kúskov sa preňho stalo zamestnaním. Reselling však nie je ani zďaleka jedinou cestou, ktorú si vyberajú ľudia na ceste za svojou kariérou vo svete módy a jedným z ďalších odvetví ti teraz priblíži Jakub Maceček. Má 21 rokov, narodil sa v českom Přerove a popri štúdiu obchodného managementu v Dánsku sa mu podarilo posunúť svoju záľubu v teniskách až na úroveň plug.

 

Ako si sa dostal do Dánska?

Do dánska som sa dostal primárne kvôli škole. Rozhodoval som sa, čo so životom, hrával som profesionálne futbal ale potom som sa zranil. Nechcel som študovať v Česku pretože nepodporujem spôsob výučby, pri ktorom musíš veci iba memorovať a nič z toho nemáš a v Dánsku ponúkajú aj praktickú stránku výučby, robiť reálne projekty s reálnymi firmami. To ma nadchlo, prihlásil som sa a podarilo sa mi tam dostať.

V Dánsku máš ako študent možnosť štipendia, ja som napríklad dva roky krájal zeleninu aby som sa uživil sám, čo je ale na druhú stranu veľmi dobré, pretože sa dokážeš osamostatniť a naučí ťa to myslieť inak.

 

Kam se podivame ted ? ?

Príspevok, ktorý zdieľa Jakub Maceček (@jmceci11),


 

Ako si na tom s módou? Si streetwear, sneakerhead alebo skôr high fashion typ?

Začal som na teniskách, to bola prvá vec ktorú som zbieral a doteraz sú pre mňa vášňou. Na dropy chodím tak 2-krát do mesiaca ale to závisí skôr od sezóny, niekedy chceš takmer všetko a niekedy takmer nič.

Baví ma mixovať high end a streetwear, thrift shopping, čiže svojim spôsobom všetko. Nezbieram nejaké hyped veci, snažím sa skôr vzdelávať o celej kultúre, čítať články a knihy, študovať príbehy značiek, ich background. Ten je veľmi silný pre marketing, ak poznáš príbeh, baví ťa tie veci spájať.

 

Plánuješ do budúcnosti spájať svoje štúdium s módou?

Móda ma zaujímala vždy a teraz sa to vyvinulo do takej úrovne, že ma to úplne pohltilo a snažím sa už realizovať svoje vlastné projekty.


Tenisky kupuješ dvakrát do mesiaca, znamená to že nie si reseller?

Nikdy som sa nepovažoval za resellera ale skôr za pluggera, keďže dokážem zohnať takmer všetko. Keď už sa objaví nejaká príležitosť, robím skôr väčšie objednávky, kedy ma kontaktujú ľudia so záujmom o viac limitované kúsky. Nikdy som ale nevykupoval internetové fóra a rovnako nemám čas na to, aby som každému zháňal Zebry a podobne.

 

Ako je teda možné, že sa ti v prípade určitých releasov podarí kúpiť desiatky párov v rôznych veľkostiach?
Keď som prišiel do Dánska, spoznal som kamaráta Lina z Číny, ktorý mi predstavil to, ako funguje trh s teniskami v Číne a Hongkongu. On mi ukázal ako to robiť vo veľkom, naučil ma, ako kúpiť naraz väčšie množstvo párov. Začali sme na jednom, potom dva, tri.... a vykalkulovalo sa to zrazu tak, že ich mávame desiatky. Fungujeme na objednávky, teda keď si od nás objedná nejaký resellerský obchod, s Linom vieme zohnať všetko, čo potrebujú.

 

Reálne to začína tak, že pred releasom dostaneme info o tom, koľko párov, aké veľkosti a za akú výkupnú cenu máme zohnať. Potom si vyhľadáme všetky raffle, kempovačky a online dropy. Časť sa ti podarí kúpiť za retail, čo pre teba samozrejme znamená väčší zisk, alebo prípadne v deň dropu kúpiš od ľudí priamo pred obchodom.

Zároveň mám v Dánsku známych, ktorí si otvorili obchod Hypetrade a tým sa snažím rovnako zháňať limitované kúsky do obchodu. Ide o dvoch kamošov, ktorí si založili kamenný resell obchod, kde kúpiš všetky aktuálne hype veci.

 

Jakub Maceček: Nie som reseller, ale skôr plug (Rozhovor)

 

Zažil si už pri nakupovaní tenisiek aj nejakú bizarnosť?

Najzábavnejšia story, akú som kedy zažil sa mi stala, keď som kempoval asi 8 hodín na Yeezy 350 V2 Bred. Dostal som sa do obchodu ako prvý, niesol som svoj pár von z obchodu a v tom ma zastavil policajt, že by chcel vidieť, akú majú tie tenisky kvalitu a krútil hlavou nad tým, že platíme toľko peňazí za tenisky. Niekto to odfotil a hodil na Yeezy Talk, čiže sa zo mňa na krátku chvíľu stala hviezda internetu.

 

Ako vyzerá tvoj šatník a koľko máš topánok?

Nie som ten typ, ktorí si kúpi vec, dva krát si ju oblečie a potom ju predá. Ja si kupujem veci pre seba a nikdy ich nepredávam, mám zopár kúskov, ktoré si cením ale keďže investujem všetky peniaze do podnikania a veľa cestujem, handry sú pre mňa druhoradé.

 

Ak už cestujem, v danom mieste sa snažím vyhľadať všetky podujatia, či už módne alebo hudobné, budujem kontakty s obchodmi, ktoré zaznamenávam do svojej aplikácie. Zároveň ale robím proxy pre kamošov alebo nakupujem v rámci svojho biznisu.


 

Takže študuješ, cestuješ, funguješ ako plug a ešte podnikáš?

Presne tak. Aktuálne rozbiehame aplikáciu Street Where, čo je v podstate offline navigácia do obchodov po celom svete, momentálne máme zmapovaných cez 400 obchodov. Ide o to, že keď niekam cestuješ, napr. na trip alebo na dovolenku s frajerkou a nevieš kam máš ísť na nákupy, klikneš si na mapku, vyberieš si obchod a aplikácia ťa naviguje priamo na danú adresu. Okrem navigácie v našej aplikácii nájdeš aj otváracie hodiny, zoznam značiek, prepojenia na sociálne siete. Priviedol ma k tomu kamoš Nikolaj. Stretli sme sa na podujatí Sneaker Banquet, čo je v podstate dánsky Sneaker Con, kde sa resellujú tenisky. Pýtal sa ma, odkiaľ som, dal mi vizitku s tým, že by potreboval zmapovať najlepšie obchody v Česku. Ja som vizitku samozrejme zahodil, pretože som na to nemal čas, no potom som jedného dňa upratoval a našiel ju, tak som si aplikáciu stiahol, páčila sa mi samotná podstata, dali sme sa spolu do kontaktu a teraz už na tom pracujeme spolu.

 

Samotná appka vznikla ešte predtým, než sme sa spoznali. Vymyslel ju Nikolaj keď cestoval s rodičmi na dovolenku do Hongkongu; chcel si kúpiť tenisky ale nevedel kde. Bolo to zhruba pred dvomi rokmi ale v januári sme spustili poriadny update a od tej doby sa tomu venujeme naplno. Obaja sme však študenti, čiže času je málo a investujeme do toho všetky peniaze.

Thank you all who showed up in Liafi Studio It was amazing

Príspevok, ktorý zdieľa Jakub Maceček (@jmceci11),


 

Čo pre teba znamená samotný fakt, že pracuješ pre aplikáciu Street Where?

Buď mám popredu dohodnutý meeting s majiteľmi obchodov, navštívim ich a bavíme sa spolu o tom, čo by mohli vylepšiť, ako ich vieme zapojiť do appky, poprípade nafotíme vlastné fotky; alebo dostanem podnet od ľudí, ktorí mi odporučia obchody zo svojho mesta. Dá sa to vybaviť aj online ale najradšej dané miesta navštevujem osobne. V aplikácii totiž zhromažďujeme len unikátne obchody s oblečením a teniskami (Footlockery a pod. tam nemáme, pretože to si dokáže nájsť každý).

 

Ktoré z obchodov ti zatiaľ utkveli v pamäti?

Osobne ma baví najradšej vyhľadávať miesta ako je napríklad tunajší Flace, The Mag, Hypetrade alebo Grail Point v Poľsku, čo sú naozaj unikátne obchody, ktoré by si bez našej appky pravdepodobne vôbec nenašiel, pretože by si musel sledovať všetky skupiny a stránky na Facebooku. Zaujímavé sú ale samozrejme aj veľké obchody ako Wood Wood, SNS, Solebox. Zatiaľ sme sa zameriavali prevažne na Európu, pretože tu žijeme a veľa tu cestujeme, no postupne mapujeme aj Ameriku, Afriku a v podstate celý svet.


 

Ako plánuješ svoju appku rozvíjať do budúcnosti?

Rád by som pridal v najbližšej dobe funkciu kalendára. Ak by si prišiel napr. do Londýna na víkend, aplikácia by ti ukázala, že v tvojom okolí je aktuálne VLONE pop up, A$AP Rocky má koncert a v nedeľu je release Yeezy alebo nejaký festival. Čiže ak niekam cestuješ, okamžite by si vedel kam sa ísť pozrieť a kde nakúpiť plus by ma určite bavilo ak by sme vedeli pridať na mapu aj všetky módne galérie, výstavy... niečo ako cestovateľská príručka pre ľudí, ktorý si idú módu a hudbu ako my.

 

Ako by si definoval dánsku módnu scénu?

V Dánsku sú ľudia ochotní priplatiť si za čokoľvek, či už to je bogo alebo Yeezy. Neváhajú toľko nad peniazmi, pretože priemerná mzda je u nich oveľa vyššia ako u nás a v kamenných obchodoch tak nemajú problém zaplatiť pomerne vysoké ceny za hyped veci. Zároveň je však v Dánsku oveľa väčšia módna komunita. Stačí sa prejsť po ulici a uvidíš dvadsať chlapcov v Yeezy na desiatich metroch.

 

Pop up Ill Deal x WTWLDN v dánskom Liafi Studio

Jakub Maceček: Nie som reseller, ale skôr plug (Rozhovor)

 

A ako potom vnímaš našu domácu scénu okolo módy a resellingu?

Príde mi to tak, že u nás sa myslí len v malom a bojíme sa robiť veci vo veľkom. Každý sa tu len hejtuje a nikto nikoho sa tu nepodporuje navzájom. Chýba mi tu samotná komunita, miesta ako Flace kde môžeš prísť, pokecať o móde, pochillovať a niečo kúpiť. Zároveň tu je málo eventov, ktoré by boli zaujímavé pre mladých ľudí. Napadajú mi maximálne tri, plus zopár pop upov v obchodoch s teniskami, ktoré síce robia svoju prácu skvele, no chýbajú mi tu veľké výstavy, veľtrhy s teniskami a oblečením, ako je tomu v zahraničí. Zároveň si domáci málo cenia takýchto udalostí, nechcú to podporiť a nevážia si to, že niekto si dal s podobným podujatím veľa práce.


Ďakujeme za rozhovor.

Ohodnoť článok
128
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.