Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 20. 5. 2019 meniny má Bernard

hľadaj na refresheri

Odteraz si môžeš článok
uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Refresher - Rozhovory
4
Lucia Čakyová
28. február 2017, 23:50

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

Mladý a úspešný.

Lucia Čakyová
28. február 2017, 23:50
Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dizajnér Filip Šanta má len 24 rokov, no môže sa pochváliť pracovnými skúsenosťami, aké má len málokto. Keď mal 20 rokov, vyskúšal si Silicon Valley, a potom prišlo Dánsko, v ktorom žije a pracuje dodnes. Filipa práca baví a dizajnu venuje väčšinu svojho času. Je pracovne naozaj vyťažený a svedčí o tom aj fakt, že od momentu, čo sme sa s ním po prvýkrát skontaktovali až po finálnu podobu rozhovoru ubehlo takmer pol roka. My sme preto radi, že si na nás našiel čas a že vám môžeme priniesť rozsiahly rozhovor plný zaujímavých informácií. Dozviete sa napríklad to, aké je Silicon Valley v skutočnosti, ako vyzerá bežný deň produktového dizajnéra alebo čo Filip plánuje do budúcna. Dosť už bolo slov, vychutnajte si rozhovor.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

 

Ahoj Filip. Začneme u nás už klasickou otázkou. Predstavíš sa čitateľom Refresheru, ktorí ťa nepoznajú?
Som 24-ročný freelance designer, vyrástol som v Košiciach a momentálne žijem v Kodani. Pomáham s digitálnym dizajnom startupom zo Silicon Valley a Európy a popri tom robím na pár vlastných produktoch. Začal som s dizajnom v 16, ale moja kariéra sa rozbehla na plné obrátky až keď som sa presťahoval z Prahy do San Francisca, keď som mal 20 rokov. Odvtedy je to celkom jízda.

 

Poďme pekne od začiatku. V roku 2013 si zaujal jednou netradičnou webstránkou, ktorej cieľom bolo dostať sa do Silicon Valley. Mohol by si nám povedať, o čo presne išlo?

Mal som 19 rokov, študoval v Prahe a žil na Jižáku, popri tom som robil menšie zákazky pre rôznych klientov. Vtedy mi dvaja kamaráti poslali tweet od slovenského dizajnéra Michala Šimkoviča (a.k.a. musHo), ktorý už bol vo Valley a hľadal stážistu z Česko-Slovenska, aby mu na pár mesiacov pomohol. Rozhodol som sa zareagovať a keďže som predpokladal, že moje portfólio nebude najlepšie zo všetkých, chcel som vystúpiť z davu a spravil som TakeMeToSiliconValley.com, čo bolo CV vo forme webstránky, kde som zároveň ukázal moje aktuálne skills. Bol tam ale malý plot-twist - povedal som, že budem pracovať dva mesiace len za jedlo. Praha bola vtedy trochu depresívna, bola zima a mne začínalo skúškové, tak som si hovoril, že Kalifornia bude super, aj keby že tam mám jesť dva mesiace pizzu a Taco Bell. Plánoval som tam ísť na dva mesiace, ale nakoniec som tam ostal celý rok.

 

Tvoj nápad sa stretol s obrovským úspechom. Čo nasledovalo po spustení stránky TakeMeToSiliconValley? Dostal si veľa pracovných ponúk?

Malo to dosť veľký úspech, čo som vôbec nečakal. Skôr som bál sa, že či to nebude úplná blbosť, no začalo sa to celkom rýchlo šíriť - v novinách to bolo asi skôr ako na mojom FB walle. Nakoniec tam bolo viac ako 100 000 ľudí a dostal som desiatky ponúk z celého sveta. Akurát mi začalo skúškové, tak som sa ešte chvíľu trápil, ale začalo mi rýchlo dochádzať, že aj keď sa moja škola ani poriadne nerozbehla, už sa blíži ku koncu (to ma fakt tešilo).

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor) 

Ty si si spomedzi všetkých vybral stáž v spoločnosti Nitro a odišiel do San Francisca. Prečo si sa rozhodol práve pre túto spoločnosť?

Bolo to trochu komplikované. Pôvodne som si vybral malý startup PostRocket z akcelerátoru 500startups. Zaujal ma ich team a ich drive, boli to vtedy 20-roční chlapci ako ja, ktorí práve odchádzali z univerzity v Bostone, aby sa presťahovali do Silicon Valley a robili na svojej firme. Pripomínalo mi to moju vtedajšiu situáciu. Začali sme riešiť víza, ale po troch mesiacoch nám americké úrady povedali, že víza do PostRocketu nedostanem, lebo firma je podľa nich príliš malá a mladá. Bolo to trochu náročné obdobie, taký emočný roller coaster, ale povedal som si, že už nemôžem cúvnuť. Vrátil som sa teda k väčším firmám, s ktorými som komunikoval na začiatku, a Nitro bola jedna z tých, ktorá stále hľadala dizajnéra. Úplnou náhodou mali jeden tím programátorov v meste Nitra a chystali sa ich akurát pozrieť, tak som si s ním šiel dať obed. Sadli sme si ako ľudia a páčilo sa mi, že Nitro používali milióny ľudí po celom svete. Nechcel som to nechať na náhodu, tak som im ešte predtým za pár dní pripravil redizajn celého ich webu. Chcel som im ukázať, že ten job fakt chcem. Odchádzal som z obedu s tým, že môžem zavolať mame, aby bola kľudná, lebo idem do Kalifornie. O cca tri mesiace som už sedel v lietadle smer San Francisco, teda nakoniec to bol celkom happy-end. Začínajúce firmy ma ťahali viac, lebo mi to prišlo ako väčšia sloboda, väčší adrenalín, viac zodpovednosti a zároveň viac akcií, ktoré by pri prípadnom predaji firmy alebo vstupe na burzu znamenali oveľa zaujímavejší kapitál na ďalšie projekty. Aj keď som skončil vo väčšej firme v podstate náhodou, nikdy som to neľutoval a naučil som sa tam veľmi veľa.


Čo bolo tvojou náplňou práce?

Nitro vyrábalo software na prácu s dokumentami a keď som tam prišiel, práve spúšťali novú cloudovu službu zameranú na elektronické podpisy. Prvú polovicu roku som strávil v produktovom tíme, kde som navrhoval užívateľské rozhrania pre tento nový projekt a druhú polovicu som strávil v marketingovom tíme, kde som pracoval hlavne na kompletnom redizajne celej rodiny Nitro webov, na rôznych kampaniach a materiáloch pre Sales team.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor) 

Aké je Silicon Valley v skutočnosti? A ako sa tam k tebe správali ako k mladému Slovákovi?

Silicon Valley žije technológiami a inováciami kam sa len pozriete. Najlepšie na tom celom sú ale asi ľudia, ktorých stretávate či už v práci, na párty alebo len tak v bare. Sú to väčšinou veľmi inteligentní ľudia a špičky vo svojom odbore, ktorí nestrácajú čas nezmyslami a negativizmom. Zároveň je to prostredie trochu workoholické, to ale nemusí byť zlé, keď ste typ, ktorý má rád svoju prácu a chce niečo v živote dosiahnuť. Vtedy je to dosť inšpiratívne a motivujúce. V meste vládla veľmi priateľská, pozitívna a liberálna atmosféra. V San Franciscu vznikli v 70. rokoch hippies a je to tam cítiť doteraz. Je to veľmi bohatá oblasť, ale ľudia sú stále dosť pokorní a v pohode. Úplný opak Slovenska. Vibe San Francisca a Californie ma dosť oslovil a chcel by som sa tam zase vrátiť. Kodaň beriem ako taký pitstop. S tým, že som mladý Slovák som problém nikdy nemal. To odkiaľ ste nehrá väčšinou žiadnu rolu. Veľká časť Silicon Valley je tvorená z prisťahovalcov. Ľudí viac zaujíma to, čo viete a na čom pracujete.


Mal si popri práci možnosť spoznať trochu Ameriku alebo si bol neustále zaneprázdnený?

Väčšinu času som trávil prácou, aj veľa večerov a víkendov. Povedal som si, že som tam zatiaľ na rok a ten rok buď využijem na to, aby som sa zlepšil čo najviac ako to ide a vytvorím si tým základ na ďalšiu kariéru, alebo to dám na turistu a budem si chodiť pozerať Ameriku. Toto rozhodnutie sa mi celkom vyplatilo.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

Po Silicon Valley nasledovalo Dánsko. Ako dlho si sa zdržal v tejto severskej krajine a čo si robil tam?

Keď som odchádzal z Nitra v San Franciscu, dostal som ponuku ísť do pobočky v Dubline, ale mňa to znovu ťahalo k budovaniu niečoho od nuly a navyše Dublin sa mi vtedy nezdal príliš zaujímavý pre život dizajnéra. V Kodani žil môj kamoš, programátor zo San Francisca, s ktorým sme začali robiť na vlastnom projekte, tak som došiel za ním s tým, že celá budúcnosť je otvorená, no ostal som tu s jednou prestávkou až doteraz. Po pár týždňoch sme spolu prestali robiť, lebo sme zistili, že medzi nami nefunguje chémia, ale v rovnakom čase som začal robiť s Mortenom Lundom, dánskym investorom a veteránom škandinávskeho IT. Chcel, aby som robil na jeho ďalších projektoch, čo sa mi zdalo cool. Chcel som robiť na veciach od nuly a zrazu som mohol robiť na piatich naraz a mať prístup k zaujímavému networku ľudí po celom svete. Pred časom som s ním a pár ľuďmi založil projekt Gingr, čo mala byť virtuálna banka pre startupy a eshopy, kde by v jednom toole manažovali všetky svoje príjmy aj výdavky. Odvážna vízia, ale neskôr došlo k osobných nezhodám a projekt skončil. Prišlo to po pol roku, čo bolo dosť času, ale bral som to tak, že jedny zavreté dvere väčšinou vedú k druhým ešte zaujímavejším, takže som sa celkom rýchlo otriasol a pohol ďalej. Po turbulentnom a riskantnom období som chcel na chvíľu zase niečo stabilnejšie a dohodol som sa s dánskym startupom AirHelp, ktorý veľmi rýchlo rástol, ale stále nemal dizajnéra, ktorý by dohliadal na celkový dizajn. Bral som to ako zaujímavú výzvu a strávil som tam ďalší rok a pol, za ktorý sme dali dokopy dizajn a biznis narástol 20-krát. Keď som odchádzal, robilo v AirHelpe vyše 200 ľudí.


Čo ti dali tieto dve úžasné pracovné skúsenosti?

Veľmi veľa skúsenosti, ktoré budem vedieť zužitkovať či už pri ďalšej práci alebo v mojej vlastne firme. Pred piatimi rokmi som bol veľmi netrpezlivý, chcel som skákať do rizikových vecí veľmi rýchlo, no jedna z najlepších rád, ktoré som počul, bola ísť robiť do startupu, ktorý rýchlo rastie aspoň na chvíľu a zažiť ten rast na vlastnej koži. Mal som možnosť robiť v

dvoch, plus vidieť ako rozbieha nové projekty Morten. Stále som sa snažil vyberať si to, čo budem robiť tak, aby mi to dalo čo najviac skúsenosti, ktoré budem môcť využiť pri vlastných projektoch v budúcnosti. Najľahšie by pre mňa bolo nájsť si prácu vo veľkej spoločnosti, užívať si benefity a jednoduchý život, a potom ísť do dôchodku, ale riskantnejšia a turbulentnejšia cesta s oveľa zaujímavejším ovocím na konci má láka viac.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor) 

Poďme teraz do súčasnosti. Čo ťa momentálne zamestnáva?

Zamestnáva má frajerka a dizajn, čo je zároveň aj moje hobby. Môj pracovný svet má momentálne dve časti. Jednu tvorí to, čo má zatiaľ živí - UX/UI design consulting pre startupy. Najzaujímavejší klient je LTSE - nový projekt Erica Riesa, autora startup biblie Lean Startup. Okrem toho pomáham s dizajnom pár ďalším startupom, o ktorých ste nikdy nepočuli, lebo sú ešte na začiatku. Druhú časť tvoria moje vlastné produkty. Po piatich rokoch učenia sa a práce pre iných cítim, že je čas vypustiť von vlastné veci, o ktorých som rozmýšľal už dlho a nikdy na ne nebol čas. Je o tom ešte príliš skoro rozprávať, ale hlavný projekt, na ktorom robím je b2b tool pre rýchlo rastúce startupy. Už si ani nepamätám, kedy som sa naposledy nudil. 


Ako vyzerá tvoj bežný deň?

Väčšinu dňa tvorí dizajn - buď pracujem na projektoch alebo mám meetingy s klientmi či už existujúcimi alebo budúcimi. Pomedzi to pijem kávu a večer sa venujem frajerke. Veľa pracujem aj v noci, čo asi pozná väčšina kreatívcov. Pracujem veľa, lebo ma to baví a neberiem to ani ako prácu. Keď robím 8 hodín, je to pre mňa krátky deň. To, že mám prácu, ktorú mi nevadí robiť dlho do noci a zároveň má fajn uživí považujem za jedno z najväčších šťastí, ktoré má v živote stretlo. 


Môžem sa opýtať, ako si sa dostal k produktovému dizajnu? A čo by si odporučil mladým ľuďom, ktorí sa chcú v budúcnosti venovať práve tejto profesii?

Keď som mal 15-16, začal som robiť plagáty na parties, potom sa posunul k webdesignu. Zamerať sa viac na produktový dizajn som sa rozhodol až v San Franciscu. Veľmi ma fascinovalo to, že môžem nadizajnovať niečo, čo bude používať veľa ľudí a zmení im to život k lepšiemu. Zároveň som po tom videl obrovský dopyt - každý jeden startup, ktorý chce byť úspešný, potrebuje dobre nadizajnovaný produkt (a to neznamená iba to, ako vyzerá) a dizajnérov, čo sa špecializujú na produktový design je oveľa menej ako "bežných" webdesignerov. Našiel som prienik niečoho, čo má baví a zároveň po čom je veľký dopyt.

Odporučil by som im ísť pracovať do firmy s dizajnérmi, ktorých obdivujete a byť trpezlivý. Dizajn vám môže zabezpečiť kvalitný život, ale chvíľu to potrvá. Tiež som chcel všetko hneď, ale zistil som, že to takto nefunguje. Moja kariéra nabrala na obrátkach až keď som prišiel do San Francisca a začal sa dizajnu venovať každý deň 8 a viac hodín až doteraz. Raz mi môj kamarát Mišo Vasko povedal: "Odklikané roky neoklameš." a stotožňujem sa s tým.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)


Čo všetko obnáša práca produktového dizajnéra?

Pod pojmom digitálny produkt chápeme v podstate appky, či už mobilné, alebo desktopové, ktoré ľudia používajú, aby niečo spravili - napr. poslali e-mail, chatovali alebo manažovali svoje tasky. Je to teda niečo iné ako klasická marketingová webstránka a musíte tam teda zohľadňovať trochu iné veci. Za produkty považujeme napr. Gmail, Facebook alebo Snapchat. Product design sa dá rozdeliť do dvoch častí - UX (user experience) a UI (user interface). UX zahŕňa veľa vecí, ale zjednodušene to znemená to, ako produkt funguje, ako vyzerá jeho štruktúra, layouty sekcií, informačná architektúra, user-flowy pre konkrétne akcie, ktoré chce užívateľ vykonať a tak ďalej. Pod UX ale zároveň spadá aj usertesting, užívateľské výskumy a podobne. UI naopak znamená, ako produkt vyzerá - farby, typografia, white-space, ikonky. V podstate všetko, čo sa týka vizuálu. Existujú dizajnéri, ktorí sa venujú UX aj UI, ale aj takí, ktorí sa skôr rozhodnú zamerať iba na jednu oblasť. Mňa bavia obidve časti.


Ku klasickým Refresher otázkam patria tie o hudbe či filmoch. Čo by sme našli v tvojom playliste a čo si rád pozrieš, ak máš čas?

Počúvam hlavne rap, keďže som na ňom vyrástol. Mám rád všetko - východ, západ, juh, Chicago. Prešiel som si rôznymi obdobiami a počúvam všetko možné, no momentálne najviac asi Atlantu - Migos, Gucci Mane, 21 Savage. Moja najobľúbenejšia skupina sú už veľmi dlho Migos. Dobre sa pri nich pracuje a nie je zbytočne príliš "deep" - skôr je to sranda a dobre to znie. Rok 2017 pre nich bude obrovský. Na mojej práci mám rád to, že pri nej môžem počúvať hudbu skoro nonstop.

 

Filmov veľa nepozerám, keď už tak skôr seriály, ale dosť malo. Odkedy žijem s frajerkou, tak trochu viac. Posledné seriály, ktoré som videl sú Narcos, Westworld a Mr. Selfridge. No najradšej pozerám niečo zmysluplné - dokumenty, rozhovory s ľuďmi, ktorých obdivujem alebo videá Garyho Vaynerchuka, čo je v podstate taká biznis reality show z reálneho sveta.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)


Podľa tvojho Instagramu usudzujem, že si potrpíš na dobré reštaurácie či kaviarne. Ktoré slovenské a české prevádzky navštevuješ najradšej?

Rád si doprajem dobré jedlo a dobrú kávu, keď je možnosť. V Bratislave som najradšej chodil na raňajky a kávu do Mondieu a zážitok bolo Fou Zoo. Cenil som aj rezeň u Divného Janka alebo burger v Regale. Kvôli osobným dôvodom som pár mesiacov v 2016 strávil v Bratislave a bol som celkom príjemne prekvapený novými podnikmi, ktoré tam vznikli. Nebola to Kodaň ani New York, ale dosť sa to zlepšilo. V Prahe mám rád podniky, ktoré patria pod Ambiente, Field bol tiež zážitok. 


Jeden sen sa ti už splnil, a to ten, že si pracoval v Silicon Valley. Čo plánuješ v budúcnosti?

Tento rok chcem spustiť pár vlastných projektov a uvidíme, ako sa to vyvinie. Je to dosť rizikové, čiže je to ťažké odhadovať dopredu. Tiež plánujem veľa cestovať. Rád by som sa vrátil na pár rokov do San Francisca a potom sa na dlho presťahoval do New Yorku.
Na staré kolená sa budem venovať filantropii. Dovtedy by som chcel prežiť kvalitný život, zabezpečiť rodinu a robiť to, čo má baví.


Ďakujem ti veľmi pekne za rozhovor. Na záver môžeš niečo odkázať čitateľom Refresheru.

Hlavná vec, ktorú som sa za posledných pár rokov naučil je, že k úspechu neexistujú žiadne skratky a je to iba o práci a hodinách, ktoré do toho vložíte.

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

 

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor)

Filip má len 24 rokov a už pracoval v Silicon Valley. Robí prácu, ktorá ho baví a má veľké plány do budúcnosti (Rozhovor) 

Ak vás zaujíma, ako sa vyvíja Filipova kariéra a na čom momentálne pracuje, nezabudnite ho sledovať na

Instagrame alebo Dribble.

 

Poznáš zaujímavých Slovákov alebo Čechov, ktorí by sa mohli objaviť v ďalšom článku? Neváhaj a pošli nám kontakt na mail lucia@refresher.sk. Ďakujeme.

Ohodnoť článok
113
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.