Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 7. 12. 2019 meniny má Ambróz

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Zaujímavosti - Ľudia
9
johnnybravo
10. máj 2016, 9:11

Začali s počítačmi v detstve a dnes vďaka nim zarábajú státisíce. Jobert a Michiel hackovaním zaujali najskôr univerzitu a potom aj obrovské firmy

100-tisíc dolárov ročne znie ako skvelé privyrobenie.

johnnybravo
10. máj 2016, 9:11
Začali s počítačmi v detstve a dnes vďaka nim zarábajú státisíce. Jobert a Michiel hackovaním zaujali najskôr univerzitu a potom aj obrovské firmy
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
9
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Dvaja kamaráti Jobert a Michiel z Holandska už od malička milovali počítače. V čase, keď prišli na svet, neboli ešte technológie na takej úrovni, na akej sa nachádzajú v súčasnosti, ale dokým dorástli do veku, v ktorom ich počítače začali zaujímať, už bolo v Európe vytvorené dostatočne prajné prostredie na rozvoj všemožných technologických zručností. Jobert Abma teda hrával hry, ale ako roky plynuli, aj jemu sa postupne hranie hier zunovalo, a tak ho fascinoval internet a všetko to, čo na ňom dokázal nájsť. Jobertovi vôbec netrvalo dlho, kým pochopil, že s kúskom snahy a trpezlivosti sa môže začať nabúravať cudzím ľuďom do počítačov vďaka bezpečnostným dieram a keď sa o týchto možnostiach bavil s Michielom, obaja chlapci nemohli vydržať do momentu, kedy nejaký prienik do počítača spravia aj oni.

 

Začali s počítačmi v detstve a dnes vďaka nim zarábajú státisíce. Jobert a Michiel hackovaním zaujali najskôr univerzitu a potom aj obrovské firmy

 

Keď Michiel úspešne zmaturoval a o rok starší Jobert rozmýšľal nad tým, aký darček by mu za zvládnutie skúšok dal, napadlo mu len tak zo zábavy preniknúť do serverov jednej lokálnej holandskej televízie a poslať Michielovi heslo, vďaka čomu sa chlapci dostali priamo ku vysielaniu a jednoducho v televízii pustili namiesto tradičného programu svoje vlastné výtvory. Michiel si nakoniec za incident odniesol všetku vinu, pretože odmietol prezradiť, že za ním stál najmä jeho najlepší kamarát, a tak si odpracoval 25 hodín verejnoprospešných prác, ale určite to vtedy a ani dodnes neľutuje. Nakoniec sa obaja chlapci rozhodli spojiť svoje životné cesty a vydali sa na univerzitu Hanze University v rodnom Holandsku, kde ich okrem učenia samozrejme neprestala zaujímať ani bezpečnosť a onedlho už prišli na spôsob, ako sa nabúrať do softvéru, v ktorom profesori hodnotili svojich študentov. Získali prístup ku známkam všetkých svojich spolužiakov, ale rozhodli sa chybu jednoducho nahlásiť výrobcovi softvéru. Bohužiaľ, ten nikdy nezareagoval, a preto to nahlásili priamo univerzite, čo bolo prakticky spúšťačom ich závratnej hackerskej kariéry.

 

Namiesto toho, aby ich akokoľvek univerzita potrestala, veď koniec koncov ani nemala za čo, si dvoch šikovných chlapcov najala na to, aby sa jej detailne pozreli na zabezpečenie a vykonali test bezpečnosti univerzitného systému. Za ich služby univerzita chlapcom vyplatila slušné peniaze, za ktoré si prakticky mohli vyplatiť celý zbytok štúdia a obaja vlastne ani nechápali, ako sa im podarilo navštevovať univerzitu, ktorá im ešte prakticky za návštevu a testovanie platí parádne peniaze. Nanešťastie, keď univerzita zverejnila správy z testovania bezpečnosti a toho, ako sa im podarilo nájsť závažnú chybu v softvére, výrobca konkrétneho softvéru chlapcom doručil list, v ktorom ich požiadal, aby okamžite prestali so svojou činnosťou poškodzujúcou značku, a tak padlo rozhodnutie nielenže neprestať, ale rovno založiť si vlastnú firmu.

 

Začali s počítačmi v detstve a dnes vďaka nim zarábajú státisíce. Jobert a Michiel hackovaním zaujali najskôr univerzitu a potom aj obrovské firmy

 

Ako dvaja univerzitní študenti nemohli predpokladať, že sa im budú do náručia hrnúť veľké spoločnosti, aby im do rúk zverili svoju bezpečnosť, ale boli sklamaní z toho, že ich odmietali najať aj lokálne firmy. Vymysleli si preto zaujímavý koncept, ktorý nazvali koláčová výzva. Oslovovali jednotlivé spoločnosti s návrhom, že ak sa im do 60 minút podarí preniknúť do serverov spoločnosti, potom si ich firma vypočuje a bude s nimi spolupracovať. Ak by sa im to ale nepodarilo, museli by spoločnosti kúpiť tortu a ani sami nevedeli ako, keď sa ich výzva úspešne udomácnila po celom Holandsku a odrazu spolupracovali nielen so súkromnými firmami, ale zákazky prichádzali aj od vlády. V tom čase mali 19 a 20 rokov a nemohli uveriť vlastným očiam pri pohľade na bankový účet, ktorý sa im každý týždeň plnil približne 10-tisíc dolármi počas toho, ako stále študovali.

 

Po dlhých úvahách sa nakoniec obaja rozhodli, že sa s našetrenými peniazmi presťahujú do technologického svetového centra, do amerického San Francisca, kde si následne založili spoločnosť HackerOne spoločne s Merijnom Terheggenom a Alexom Riceom známym z Facebooku. Ich firma pritom pracuje na jednoduchom koncepte. Spoločnosť si zájde na portál HackerOne, kde si najmä hackera zo zoznamu overených ľudí a ten následne preverí bezpečnostný systém, ako to len najlepšie vie. V prípade, že sa mu podarí do systému preniknúť, hacker získava od spoločnosti dohodnutý honorár a aj tu platí, že čím závažnejší problém, tým vyššia výplata. Takzvaní správni hackeri teda pomáhajú svetovým, ale aj lokálnym firmám predchádzať bezpečnostným katastrofám, ktoré sa v dnešnej dobe môžu prihodiť doslova z minúty na minútu, zatiaľ čo si portál HackerOne berie z každej zákazky províziu 20 percent a nielenže sú všetky tri strany spokojné, ale ešte aj zbohatnú a zvýšia svoju bezpečnosť.

 

Začali s počítačmi v detstve a dnes vďaka nim zarábajú státisíce. Jobert a Michiel hackovaním zaujali najskôr univerzitu a potom aj obrovské firmy

 

Z malej ambicióznej firmy sa tak od roku 2012 stala spoločnosť zamestnávajúca viac než 50 zamestnancov a mesačný obrat momentálne ráta v miliónoch dolárov, čo je tiež trend, ktorý by sa v budúcich mesiacoch nemal spomaliť, ale skôr zmeniť k ešte lepšiemu. Aby toho ešte nebolo málo, napríklad aj samotný spoluzakladateľ Jobert Abma priznáva, že mu niekedy priamo hackovanie skutočne chýba, a tak si počas nudných nocí niekedy otvorí laptop a hackuje na zakázku rovnako, ako jeho zákazníci. Ročne si takto dokáže privyrobiť aj slušných 100-tisíc dolárov a to pritom podľa vlastných slov nepatrí ani medzi top 10 hackerov vo svojej oblasti. Niektorí jeho hackerskí kolegovia na strane dobra si vraj vedia ročne zarobiť popri bežnej práci aj ďalších 200, ba dokonca až 500-tisíc dolárov, čo už je pekná sumička.

Ohodnoť článok
12
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.