Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
2. apríla 2016 o 14:09
Čas čítania 0:00
Tamara S.

Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách

ZAUJÍMAVOSTI KAMPAŇ
Uložiť Uložené
Citlivý obsah
Článok môže obsahovať:
  • produkty a služby určené pre osoby staršie ako 18 rokov
  • sex, nahotu a iný NSFW obsah
  • násilie, krv alebo obsah nevhodný pre citlivé povahy
mám nad 18 rokov (zobraziť obsah)
späť na hlavnú stránkuSpäť

Značky, ktoré si povedali, že malý škandál predsa nikdy nie je na škodu.

Od hlavy po päty oblečená modelka stojaca alebo sediaca v obyčajnej, ničím nezaujímavej póze? Pre niektoré značky je to tá najnudnejšia marketingová stratégia, akú si len dokážu predstaviť a k niečomu takému by v živote nepristúpili. Reklama je tu predsa na to, aby zaujala, aby upútala čo najväčšie množstvo ľudí na danú značku, na ponúkaný produkt. Nikto sa predsa nebude so záujmom pozerať na pätnástu nezaujímavá reklamu v poradí, avšak keď človek uvidí niečo šokujúce, hneď ho to preberie a utkvie mu to v pamäti. A to je presne to, o čo niektorým nielen módnym, ale aj kozmetickým a potravinárskym spoločnostiam ide. Odhalené telá, dráždivé pózy, homosexualita, bozkávajúci sa politici, mníšky a kňazi, dojčiace ženy, drogy, rasizmus, vojna. To všetko sa využíva na upútanie konečného spotrebiteľa, ale aby sme sa nepohybovali iba v rovine konzumnej, aj na upozornenie celosvetových problémov, tak ako to s radosťou robí značka Benetton, kráľ kontroverznej reklamy.

Kampaň z roku 1992 spochybňovala princíp náboženského celibátu. Fotografia vraj priamo útočila na základné hodnoty katolicizmu, a tak bola v Taliansku nakoniec zakázaná. Ďalšia kampaň je z roku 2011 a bola zameraná na podporu tolerancie a „svetovej lásky“. Najväčšiu kritiku zožala fotografia zobrazujúca pápeža Benedikta XVI., ktorý sa bozkáva s egyptským imámom.

Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách

To, že je Luciano Benetton brilantný marketingový stratég sa mu uprieť skutočne nedá a o tom ako zarobiť prvé peniaze vraj začal premýšľať už ako desaťročný chlapec. V tínedžerskom veku obchádzal na bicykli talianskych obchodníkov a núkal im sestrine pletené svetre a postupne svojou usilovnosťou, odvahou i netradičnými nápadmi, ktoré búrajú akékoľvek spoločenské tabu, vybudoval odevné impérium. Benetton sa šokujúcimi reklamami, ktoré vypúšťal do sveta, spočiatku vôbec nestretol s pochopením a po vlne spotrebiteľských sťažností a rapídnom poklese tržieb, bola značka pod prísnou kontrolou a po istý čas strúhala v oblasti marketingu „dobrotu“. Netrvalo však dlho a Benetton vyskúšal ďalšiu kontroverznú kampaň, ktorá sa v očiach verejnosti ujala, a tak mu už nič nestálo v ceste, aby v provokatívnych reklamách pokračoval aj naďalej. Taliansky fotograf Oliviero Toscani, ktorý stojí za viacerými poburujúcimi kampaňami tejto odevnej značky sa vyjadril, že ak fotografia nebude provokovať, má to rovnaký efekt, ako keby sme peniaze vyhodili von oknom. Provokácia je podľa neho pozitívnou silou a šokujúce obrázky nútia ľudí premýšľať o svete a o spoločnosti.

Odporúčané
Polícia kontroverznú kampaň s trhaním slúchadiel vymýšľala 20 minút. Odborník tvrdí, že mala črty hoaxu Polícia kontroverznú kampaň s trhaním slúchadiel vymýšľala 20 minút. Odborník tvrdí, že mala črty hoaxu 28. augusta 2019 o 19:24

Reklama z roku 1991 v sebe nesie posolstvo jednoty na podklade postáv z troch rôznych kontinentov nachádzajúcich sa pod jednou dekou. Sila tejto reklamy je v skĺbení jemnosti a odmietnutia podrobiť sa akýmkoľvek stereotypom alebo obmedzeniam - či ide o lásku medzi rôznymi rasami alebo o otázku prijatia ľudí s minoritnou sexuálnou orientáciou. V kampani z roku 2008 sa tibetský mních modlí s čínskym vojakom. Zmyslom kampane bolo podporiť spojenie medzi tibetským a čínskym ľudom.

Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách

Kontroverzné reklamy okrem Benettonu využívajú aj ďalšie značky a módny návrhári. V ich marketingu by sme hlbšie posolstvo s najväčšou pravdepodobnosťou nenašli a ich cieľom je spotrebiteľa upútať predovšetkým nahotou. Odhalené telá s obľubou využíva American Apparel, značka, ktorá sa okrem odsúdenia zo strany verejnosti, už neraz pasovala s obvineniami zo sexuálneho obťažovania, sexualizácie primladých modelov, rasizmu, diskriminácie a ďalších nepríjemných záležitostí. Ďalej je to Tom Ford, Sisley, Alexander Wang, DieselCalvin KleinDolce&Gabbana, Gucci a mnohí ďalší.

Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách

A takto vyzerali kontroverzné reklamy v minulosti.

Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Nahota, homosexualita, rasizmus, bozkávajúci sa politici. Aj takto vyzerajú najkontroverznejšie reklamy v dejinách
Domov
Zdieľať
Diskusia