Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. septembra 2015 o 17:59
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu

TECH BRABUS MERCEDES-BENZ TRIEDA G TUNING
Uložiť Uložené

Najextrémnejší súčasný medveď sa podrobil úpravám dvorného úpravcu.

Pred autosalónom vo Frankfurte, ktorý otvorí svoje brány novinárom už zajtra, automobilky chŕlia jednu novinku za druhou a výnimkou nie sú ani úpravcovia. Na paškál si zoberieme tentokrát Brabus, nakoľko v týchto dňoch jeho výtvory naberajú, pochopiteľne, na počte a po len nedávno do sveta vypustených informáciách o úprave športového GT-čka sa najnovšie dozvedáme aj to, že vo veľkolepom výstavisku bude stánok renomovaného nemeckého tunera značne pútať pozornosť aj upravené G 500 4x4². Tomu sa totiž maníci pozreli na zúbky, a to dokonca ešte predtým, ako sa prvé kusy dostali ku svojim majiteľom, keďže "nástupca" 6x6-ky bol predstavený už dávnejšie, stále jeho doručovanie nebolo spustené.

Navonok sa od štandardnej verzie v zásade veľmi neodlišuje, respektíve, zmeny sa nesú v obdobnom až totožnom duchu, ako tomu je v prípade všetkých ostatných G-čiek od Brabusu, ktorých je mimochodom už viac než dosť. Keďže už v základe je ikonická krabička značne zdvihnutá a hlavne rozšírená, dodatočný nárast centimetrov do šírky nebol potrebný. Už niekoľko rokov dobre známy predný nárazník opäť dostal spodný splitter doplnený o prídavné LED-diódy. Nad ním sa nachádza pozmenená maska chladiča so zdvojeným B-čkom a zatmavenými svetlometmi, ktoré disponujú vlastnými xenónmi od Brabusu. Po stranách evidujeme prídavné polohovateľné "schodíky" uľahčujúce nastupovanie a vystupovanie do kabíny a tradičné dve rúry pred zadnou nápravou, ktoré ukončujú výfukové potrubie. Vzadu došlo k úplnej výmene nárazníka, ani tento kúsok bodykitu nie je pre nás ale ničím novým, veď sa ním pýši každá obdobne upravená G-klasa. Verzia 4x4² je postavená na 22'' kolesách a inak tomu nie je ani tu. Samotné disky však zmenili odtieň, aby zapadli do black on black exteriérového kabátu, ktorý mimochodom dopĺňajú výhradne karbónové komponenty. K ním patrí, okrem vyššie spomenutých prvokov, aj nová karbónová kapota, kryty svetiel, masky a spätných zrkadiel, ale aj strešný spojler a viacero dodatočných detailov.

Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu

Samozrejme, úpravy sa odohrali aj pod kapotou, i keď po predošlých extrémoch sa aj Brabus začal očividne krotiť. 4-litrové V8 bi-turbo, ktoré poznáme z modelov GT (S) a C 63 (S) až tak veľkolepými zmenami neprešlo. Aj napriek tomu, z pôvodných 310 kW / 422 koní výkon poskočil na nemalých 368 kW / 500 koní a krútiaci moment na statočných 710 N.m. Vylepšenie má na svedomí kit Brabus B40 - 500 PowerXtra, vo všeobecnosti ide ale len rekalibráciu elektronického ovládania plniaceho tlaku a premapované správanie motora a prevodovky. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá tejto terénnej beštii 6,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je kvôli bezpečnosti elektronicky obmedzená na 210 km/h. Cenové relácie zatiaľ známe nie sú, až taký rozdiel oproti "štandardnej" cene 226-tisíc € sa ale neočakáva. Naopak, odstupom času môžeme zo strany Brabusu určite očakávať príchod ďalších, výkonnejších variantov.

Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Ani G 500 4x4², najnovšia terénna beštia od Mercedesu, neunikla úprave od Brabusu
Domov
Zdieľať
Diskusia