Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
18. mája 2015 o 20:57
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

TECH
Uložiť Uložené

Jedna z najúspešnejších "amerík" sa dočkala novej generácie.

Písal sa rok 1966 a na svet prišiel úplne nový športový a zároveň cenovo dostupnejší model od General Motors, ktorý mal svojím pôsobením nadviazať na enormný záujem a teda úspech o čosi mladšieho Fordu Mustang. Chevrolet Camaro sa na trhu uchytil pomerne rýchlo, a tak od tohto roku patrí medzi najznámejšie a najslávnejšie pony, alebo ak chcete muscle cars, ktoré spolu s Mustangom, Challengerom a Chargerom píšu najbohatšiu modelovú históriu svojho druhu. I keď medzičasom Dodge Charger zmenil svoje zameranie a koncepciu (už je sedanom, nie silným kupéčkom), zvyšná trojica modelov je tu s nami dodnes a i v súčasnosti ich najnovšie generácie strhávajú veľký boj o svojich zákazníkov. Camaro je vo svojej novodobej podobe na scéne od roku 2009, kedy sa po chvíľkovej absencii opäť vrátilo, aby dokázalo konkurovať Mustangu. A to sa mu aj patrične darí, keďže možno ani neuveríte, no za posledné roky sa aj napriek tomu, že forďácky poník ponúka nespočetné množstvo verzií a vyhotovení, predaje Camara sú vyššie. V rovnakom duchu sa chce niesť aj najnovšia generácia, ktorá má ešte väčšie ambície a práve sa nám odhaľuje.

Tá na prvý pohlaď vyzerá v podstate rovnako, 6. generácia je ale úplne nová a s predchodcom nemá prakticky nič spoločné. Dizajn je však len akousi evolúciou než zásadnou revolúciou, najväčším rozdielom je ale fakt, že novinka je o niekoľko centimetrov kratšia, užšia a hlavne nižšia, čím pôsobí ešte viac ako pravé kupé. Medzigeneračne Camaro citeľne pritvrdilo a tak predovšetkým predné partie agresivitou nešetria, práve naopak a to už či pre verziu RS, alebo silnejšie SS-ko. Svetlá sa pretiahli viac do šírky, smerom k zúženej maske, navyše, všetko to podčiarkuje horizontálny LED-kový pás. Ani mohutný predný nárazník či členitá predná kapota nehovoria iným jazykom, čím bude vo výsledku v späťákoch naháňať ešte väčší strach. Bočná silueta ako i zadné partie ostali verné predošlému dizajnovému poňatiu, zadok však vystupuje o čosi európskejšie. 

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Najväčším kameňom úrazu bol doteraz interiér. Ten bol síce na tom lepšie ako v prípade Challengeru, na ktorého kritika sa valila z každej strany, aj napriek tomu, najmä európsky zákazníci neboli s kvalitou dvakrát spokojní. Vnútrajšok nového Camara je preto na míle vzdialený od toho predošlého, pričom po novom sa nesie v ešte o čosi sviežejšom až futuristickom podtóne, zároveň ale nechýba pár retro prvkov a detailov. Stredu dominuje 8'' displej sekundujúci tomu za volantom, ktorý obopína vcelku mohutný prístrojový "štít" palubnej dosky.

Tým najdôležitejším je ale aj tak stále to, čo buble pod kapotou. Slovo buble však naberá na reálnosti až vo vyšších verziách, keďže, čuduj sa svetu, po vzore Fordu, aj Chevy osádza v základe svoju pony novinku štvorvalcom, konkrétne 2-litrovým turbomotorom s výkonom 205 kW / 279 koní a 400 N.m. Okrem akcelerácie na stovku pod 6 sekúnd ďalšie rýchlostné parametre zatiaľ nepoznáme, papierová kombinovaná spotreba ale podľa amerických meraní hlási 7,8 litra. Ďalej v ponuke nasleduje 3,6-litrová V6-ka z Cadillaci CT6 naladená na výkon 250 kW / 340 koní a 385 N.m. Vrcholom je na úvod známy mohykán - 6,2 V8 z Corvette, ktorý ponúka 339 kW / 461 koní a 617 N.m. V8-čka bude doménou výhradne verzie SS, kde okrem iného nájdeme adaptívne tlmiče či značkový brzdový systém od Bremba. Viac presnejších informácií zatiaľ nepoznáme, posledným údajom na teraz bude tak 90 kilová diéta, ktorá nastala voči predchodcovi.

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Chevy s novým Camarom priostruje. Agresívny dizajn, kvalitný interiér a povestná 6,2-litrová V8-čka!

Domov
Zdieľať
Diskusia