Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
14. mája 2015 o 21:31
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu, porazilo aj M5 Touring či RS6 Avant!

TECH LEON
Uložiť Uložené

Španieli so svojím rýchlym kombíkom pokorili Severnú slučku v čase len 7 minút a 58 sekúnd.

Možno si na to ešte spomínate. Približne presne pred rokom sa na Nürburgringu, teda na azda najslávnejšom a najmienkotvornejšom závodnom okruhu, podľa ktorého si viacerí dokážu zaškatuľkovať kvalitu na ňom testovaných vozidiel, ocitol Renault so svojím novým želiezkom v ohni, s pretekárskou špecialitkou Megane 275 Trophy-R. Najostrejší sériový Megane s cestnou homologizáciou vtedy zdolal Severnú slučku za 7 minút 54,3 sekundy, čím prekonal chvíľkového rekordéra medzi vozidlami s pohonom prednej nápravy, Seat Leon Cupra 280 o necelé 4 sekundy. Renault si tak opäť prevzal dlhoročné prvenstvo a Megane sa stalo znovu najrýchlejšou predokolkou na okruhu, inými slovami, najrýchlejšou predokolkou na svete! V momente, keď sa Francúzi tešili s úspechu a veľkolepo sa ním prostredníctvom médií hrdili, z celého súboja koniec-koncov vyšiel lepšie paradoxne porazený. Ako sa totiž ukázalo, kompletne "prekopaný", dôkladne upravený a citeľne odľahčený exemplár spravil na okruhu len o pár sekúnd lepší čas ako v podstate bežná sériovka, keďže Leon Cupra 280 nie je zďaleka takou exkluzivitkou a nedisponuje preto tak rozsiahlymi úpravami.

No a Seat sa najnovšie s modelom Leon na "Ring" ešte predsa len vrátil. Jeho úmyslom nebolo však atakovať Renault, či Hondu s Civicom Type-R, ktorý medzičasom predbehol Megane RS 275 Trophy-R, ale aby otestoval ďalšiu karosársku verziu, konkrétne Leon Cupra 280 ST, čiže vo verzii kombi. Výsledkom merania je senzácia. Čuduj sa svetu, ST-čková Cupra spravila ešte lepší čas než predošlý hatchback (Cupra SC), keďže kombík ojazdil trať za rovných 7 minút a 58 sekúnd, čím bol ešte o 0,4 sekundy rýchlejší ako predošlý menší trojdverák. V oboch prípadoch bol za volantom ten istý jazdec, Jordi Gené, ktorý tvrdí, že i napriek o približne 27 centimetrov dlhšej karosérii a 45-kilovej nadváhe v porovnaní s klasickou Cuprou, sa mu podarilo spraviť porovnateľný, dokonca o čosi lepší čas vďaka skutočnosti, že zadná náprava verzie ST je progresívnejšia a zároveň jej maximálna rýchlosť je mierne vyššia kvôli lepšej aerodynamike, respektíve menšiemu odporu vzduchu. Tým pádom rodinne založený Leon Cupra ST napreduje v prejazdoch rýchlych zákrut a pochopiteľne na rovinkách, ktoré sú na Nürburgringu dôležité.

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu, porazilo aj M5 Touring či RS6 Avant!

Čo ale znamená tento čas vo všeobecnosti? Vďaka tohto týždňovému pôsobeniu automobilky Seat v "Zelenom pekle" je jasné, že Leon Cupra 280 ST je tak po novom najrýchlejším kombíkom na Severnej slučke! Ak pripomeniem, že na tomto vychytenom okruhu sa objavili odstupom času prakticky všetky športovo založené záležitosti, ktoré jazdia po našich cestách, výsledok predstavuje veľké, až neuveriteľné prekvapenie. Tak napríklad, kombík od Seatu tým pádom prekonal i 507-koňovú M5-ku predošlej generácie vo verzii Touring, no a zároveň ukradol prvenstvo medzi kombíkmi 560-koňovému Audi RS6 Avant! Stále sa pritom bavíme o pomerne všednom vozidle, ktoré má pod kapotou "len" preplňovaný dvojlitrový štvorvalec s výkonom 206 kW / 280 koní. V momente, keď sa o úspechu Seatu dozvedeli kompetentní z Volkswagenu, okamžite pripomenuli, že aj ich nedávno predstavený Golf R Variant má veľké ambície a na Nürburgring sa chystajú čoskoro tiež. Ani tu pritom nie je tabu informácia o tom, že R-kové kombi je o čosi lepšie ako klasický hatchback, a tak je v hre ďalší fenomén menom "hot-hatch estate", navyše s výkonom až 221 kW / 300 koní.

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu, porazilo aj M5 Touring či RS6 Avant!

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu, porazilo aj M5 Touring či RS6 Avant!

Seat Leon Cupra ST je najrýchlejšie kombi na Nürburgringu, porazilo aj M5 Touring či RS6 Avant!
Domov
Zdieľať
Diskusia