Rodinno založené športové kombíky sa očakávane rozrastajú o ďalšieho jedinca - 300-koňový Golf R vo verzii Variant.
Volkswagen sa prednedávnom nechal počuť, chvalabohu, že v rámci svojho modelového portfólia chce prinavrátiť športovo založené modely, teda obohatiť ponuku o viacero modelov nesúcich písmeno R. Slová sa očividne začali napĺňať a na scénu prichádza prvé ovocie, ktorým je v tomto prípade už dlhšie avizovaný a očakávaný Golf R v karosárskej verzii Variant. Ten sa pri príležitosti autosalónu v Los Angeles oficiálne predstavuje a stáva sa tak najostrejším kombíkom medzi súčasnými VW-čkami.
Veľké zmeny sa pochopiteľne neočakávali, a ani sa tak pochopiteľne nestalo. Pod kapotou tróni zhodný motor ako v dávnejšie predstavenom hatchbacku Golf R. Motorové priestory preto vyplňa výkonný benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 221 kW, čiže rovných 300 koní a krútiacim momentom na hodnote 380 N.m. Oproti klasickému R-ku dokáže kombík akcelerovať na stovku o približne 0,2 sekundy pomalšie, stále ide však o naozaj zaujímavý údaj, len 5,1 sekundy! Poháňané sú už tradične všetky štyri kolesá, pri použití najnovšej generácie medzinápravovej spojky Haldex a šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky DSG, ktorá je jedinou opciou. Maximálna rýchlosť ostala nezmenená a teda stále obmedzená na 250-ke, pričom papierovo by mal R-kový Variant v kombinovanom cykle skonzumovať 7 l/100 km.
Najväčšiu odlišnosť evidujeme v zadných partiách, konkrétne pod vekom batožinového priestoru, kde sa narozdiel od hatchbacku skrýva o 225 litrov viac priestoru, keďže kombík ponúka až 605 litrov. Tu sme však pri všetkých výraznejších odlišnostiach skončili a zvyšok vozidla sa tak zhoduje s prvotnou verziou. Exteriér tak skrášľuje výrazný športový bodykit, menovite, výraznejšie nárazníky, širšie blatníky a väčšie prahy. Nechýbajú už známe 18'' disky kolies a podvozok znížený o 25 mm. Čerešničkou na torte je až štvorica výfukov, ktorá už pri predstavení samotného Golfu R predstavovala isté prekvapenie. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme, no cenovka tohto rýchleho rodinného kombíka by sa nemala nijak výrazne líšiť od ceny R-kového hatchbacku.