Renault Megane 275 Trophy-R zdolal Severnú slučku za 7 minút 54,3 sekundy a stal sa tak najrýchlejšou predokolkou na okruhu!
Trendom posledných rokov je prinášať nové modely vozidiel, ktoré sú medzigeneračne väčšie, výkonnejšie no zároveň ľahšie a úspornejšie. Vďaka tomu súčasné automobily neraz prečnievajú z veľkostného segmentu, do ktorého patria. Štyri spomenuté atribúty platia minimálne dvojnásobne aj v prípade kultových hot-hatchov. Ako ste si mnohí z vás určite všimli, práve ak hovoríme o športovo založených vozidlách, merítkom ich kvality a úspešnosti je v tejto dobe preslávený Nürburgring, konkrétne ich zajazdený čas na Severnej slučke (Nordschleife). Nie je automobilky, ktorá by na tomto okruhu netestovala svojho športovca, dokonca už aj americké značky svoje tátoše neraz chodia testovať práve sem.
Po súbojoch na čele rýchlostnej tabuľky, kde sa momentálne najviac sústredíme na časy hyperšportov LaFerrari, P1 a 918 Spyder, zohrávajú nepochybne najväčší a najsledovanejší súboj aj automobily s pohonom prednej nápravy, ktoré súperia o titul najrýchlejšej predokolky na svete. Prednedávnom nás Seat informoval o tom, že ich najnovší počin Seat Leon Cupra 280 zajazdil nový časový rekord práve medzi vozidlami, ktoré sú poháňané výhradne prednými kolesami, čím nečakane zostrelil z trónu Megane RS. Renault nás však už dlhšiu dobu napínal, nakoľko verejne promoval vozidlo pod titulom "under8", ktoré urobí na Nürburgring rekord v rámci tejto kategórie. V týchto dňoch už vieme, že nešlo o nič iné ako o upravenú edíciu Meganu RS, konkrétne verziu 275 Trophy-R, ktorá najnovšie zdolala Severnú slučku za 7 minút 54,3 sekundy, čím prekonalo spomínaný Seat o necelé 4 sekundy a stalo sa tak najrýchlejšou predokolkou na okruhu, čo znamená, že môžeme neoficiálne hovoriť o najrýchlejšej predokolke na svete!
Možno to znie trochu neuveriteľne, sám som tomu neveril už keď tento titul niesol Megane RS minulý rok (najmä keď nejde o renomovanú značku zvučného mena, ale francúzsku automobilku, ktorá má v znaku, veď viete čo...), no je to tak. Všetky supersedany, respektíve športové automobily a superšporty majú totižto spravidla buď zadný pohon, alebo pohon všetkých kolies. Pre porovnanie, verzia 275 Trophy-R je na „ringu“ rýchlejšia než Porsche Cayman S a len o jednu sekundu pomalšia než 560-koňový killer, BMW M5.
Megane RS 275 Trophy-R váži len okolo 1280 kilogramov, čím je o približne 100 kíl ľahší než pôvodné prevedenie Trophy, z ktorého vychádza. Ako už označenie napovedá, pod prednou kapotou sa nachádza dvojlitrový štvorvalec s výkonom 275 koní a 360 N.m. Vo výbave nechýba samosvorný mechanický diferenciál, adaptívne tlmiče Öhlins Road&Track, špeciálne odpruženie od Allevard, pričom o prenos sily sa stará šesťstupňová manuálna prevodovka. Vodič má k dispozícii nastavenia, ktorými môže regulovať kompresiu pružín, či nastavovať podvozok až v 30 konfiguráciách. Rekordná verzia disponuje závodnými sedadlami od Recara, výfukovým potrubím Akrapovič, brzdovým systémom Brembo, pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, špeciálnymi diskami Speedline Turini a charakteristickým dvojfarebným lakovaním s dodatočným polepom. Celkovo vznikne 250 kusov, pričom jeden bude stáť približne od 36-tisíc libier.